Tuesday, November 6, 2012


Kampung Bukit Naga terletak di tengah-tengah antara Shah Alam dan Klang. Pentadbiran pihak berkuasa tempatan dibawah Majlis Bandaraya Shah Alam. Manakala untuk urusan tanah dibawah Pejabat Tanah dan Daerah Klang . Parlimennya pula di bawah P111 Kota Raja dan Dun N50 Sri Muda.


Hampir keseluruhan penduduknya beragama islam. Majoriti penduduk kampung adalah penyokong BN dan kampung itu boleh dikatakan lubuk BN. Untuk keputusan pilihan raya bagi peti undi Bukit Naga ia tidak pernah mengecewakan BN.

Sejak beberapa tahun kebelakangan ini pihak PKR dan PAS sedang berusaha untuk menembusi kampung berkenaan dengan pelbagai majlis dan program. Namun setakat ini usaha mereka belum menampakkan kejayaan yang memberangsangkan.


Dalam usaha mereka untuk memikat pengundi-pengundi Bukit Naga, pada penghujung September 2012 PKR dan PAS telah membawa Anwar Ibrahim ke kampung berkenaan untuk bersolat maghrib dan meyampaikan kuliah maghrib di Masjid Al Bakri, yang juga menjadi landmark kampung berkenaan.

Walaupun penduduk-penduduk kampung tidak setuju dengan tindakan Anwar untuk menyampaikan kuliah dan menyatakan bantahan mereka namun pihak pentadbiran Masjid Al Bakri tidak mampu membuat apa-apa kerana arahan daripada kerajaan negeri.

Dalam masa yang sama mereka terpaksa melanggar titah Sultan Selangor agar orang-orang yang tidak mempunyai tauliah JAIS tidak dibenarkan mengajar agama di masjid-masjid dan surau-surau di Selangor.


Ramai penduduk kampung yang tidak ke masjid pada hari berkenaan kerana tidak rela bersolat dengan diimamkan oleh Anwar Ibrahim. Ruang-ruang dalam masjid hanya diisi oleh penyokong-penyokong mereka yang datang dari luar yang mengikuti konvoi Anwar berceramah di sebelah petang.

Namun kini setelah sebulan berlalu satu perkara yang tidak dijangka telah menggemparkan penduduk kampung. Kira-kira tiga hari lepas iaitu pada 2 November masjid yang menjadi tempat seorang pengamal homoseksual yang berpura-pura alim menyampaikan kuliah maghrib tanpa disangka-sangka telah dimasuki air banjir.


Petunjuk ini jelas dan nyata. Semoga rakyat Malaysia khususnya yang beragama islam mengambil iktibar di atas apa yang berlaku. Jangan kita meletakkan seseorang yang bukan sepatutnya di tempat yang tidak patut kita letak.




sumber : SEL13.com

0 comments: