Monday, May 28, 2012




KUALA LUMPUR, 28 Mei 2012 : PAS menyifatkan tiada keperluan untuk parti itu menarik semula "fatwa"-undi PAS masuk syurga biarpun sejak kebelakangan ini parti itu diminta segera menjelaskan semula isu fatwa tersebut oleh kebanyakan pihak.

Utusan Malaysia versi mingguan menyiarkan wawancara dengan Ahli Majlis Fatwa Masjidi Haram Sheikh Dr Sulaiman Saloomi yang menegaskan fatwa propaganda yang mengatakan seseorang itu akan masuk syurga jika mengundi parti adalah suatu kejahilan, kebodohan dan kesesatan.

Malah sebelum ini, isu fatwa PAS ini telah dibangkitkan Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria tahun lalu yang mengatakan Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengeluarkan fatwa itu sehingga menyebabkan Menteri Besar Kelantan memohon penjelasan.



Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub berkata parti itu mengambil ketetapan dengan tidak akan melayan isu tersebut sebaliknya mahu memberi fokus kepada persiapan menghadapi PRU13, yang dijangka akan diadakan September ini.

"Saya rasa itu langkah terdesak UMNO yang sudah tidak mempunyai modal dan isu untuk berhadapan dengan PAS. UMNO mainkan semula lagu lama untuk dapatkan simpati rakyat menjelang pilihan raya umum.

"PAS tidak akan menoleh lagi ke belakang untuk layan perkara ini, kita akan tetap dengan perjuangan dan pendirian kita bersama Pakatan Rakyat (PR).

"Kita tidak akan layan perkara macam ini, kita mempunyai agenda dan perancangan yang harus dilakukan segera.

"PAS ada strategi yang harus dilaksanakan, dan semua ini perlu kepada fokus untuk memastikan kejayaan kita," katanya.


Artikel seterusnya, klik DIN POYO






7 comments:

usin said...

sebenarnya din pudu nak cakap "tak reti macamana nak layan, sbb dh tak terlayan". nak layan cara manapun, memang akan membusukkan parti pas.

Anonymous said...

Eh..eh.. bukankah lagu 'hudud' pun lagu lama PAS...????
Apa tak basi kah lagu2 tu..???
Mana nak tarik balik telor...dah masuk dengan batang sekali!!!!
Dah lunyai....

Anonymous said...

Pemimpin PAS termasuk Salahuddin Ayob, tanggunglah dosa orang yang terpengaruh dengan dgn FATWA SESAT ini hingga ke hari KIAMAT.

Anonymous said...

wahai suadara seagamaku...kalau ulamak yang tersohor yang menjadi imam didepan kaabah kepada jutaan umat islam dari pelbagai kaum,bangsa,warna kulit dan empat imam yang berbeza kamu tak boleh nak terima bagiamana mungkin saya boleh menerima tuan-tuan sebagai pemimpim kami...selamat tinggal.

yang benar

pengundi tegar PAS Parlimen Kubang Kerian

Anonymous said...

saudara-saudara ku dalam PAS renungkan....apakah soal hukum agama dan ketentuan untuk kita di hari akhirat...wajarkah orang memberi pendapat yang benar tuan kata ianya dimanipulasi oleh lawan tuan,meraka sekadar mencarai kebenaran....tak boleh tuan-tuan yang bijak dalam agam beranggap sedemikian sedangkan tuan lebih berilmu,kenapa suka menolak kebenaran kalau kebenaran ikut terkena pada diri sendiri.

Anonymous said...

Kalau undi PAS masuk syurga..orang buddha,hindu,kristian yang undi calon PAS pun masuk syurga gak ker? Nampaknya diaorang tak yah ucap 2 kalimah syahadat...cuma undi PAS jer dah leh masuk syurga. Senangnya masuk syurga. Klau tak ucap syahadah, solat,puasa,zakat dan naik haji...boleh masuk syurga asal undi PAS.yAHOOO jom undi hamPAS

Anonymous said...

Ha....ini lagi hebat,jika boleh nak difatwakan bahawa Dr Sulaiman Solooomi dibayar upah oleh UMNO. Dahsyat UMNO sampai begitu pengaruhnya dengan upah sana sini. Hei.....apa punya Kambing kambing berjanggut ini, tak boleh tarik balik fatwa sedemikian yang dikeluarkan dari mulut berdubur. Mengapa tidak jadi Kamal Attarturk lagi hebat boleh hapus undang undang tuhan yang juga salah satu dari rukun islam. Jangan keluar fatwa baru jika yang lama pun tak berani nak dihapuskan. OOOOps belum ada telok kok cuba tengok telok sendiri jika sukar minta fatwa dari Nik Aziz atau Ulamak zina dan liwat bagaimana menguntai telok sendiri. Kelmarin ada sundal hari ada tokoh sundalan terhadap ugama. Astafirullah dimana iman sebenar kita hari ini segala-gala nya nak disundalkan. Orang orang melayu hari ini hari hari disundal bodohkan oleh makhluk melayu sendiri yang kononnya bertokoh dalam hal ehwal ugama. Semoga anda dan keluarga selamat diatas muka bumi ini selagi ada nyawa.....