Saturday, May 19, 2012





KUALA LUMPUR, 19 Mei 2012 - Bekas naib pengerusi DAP Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim menyifatkan desakan untuk mengadakan Bersih 4.0 sekadar mahu mencetuskan rusuhan terhadap pihak polis dan kerajaan.

"Dahulu kita menempelak kerajaan kerana tidak melakukan perubahan seperti yang rakyat mahukan, tetapi sekarang, kerajaan telah mendengar suara rakyat, kerana itu saya beranggapan, tidak perlu lagi ada protes ... (sekarang) mereka mahu Bersih 4.0 ... apa lagi yang mereka mahu," kata beliau dengan nada tegas.

Beliau mendedahkan protes yang diadakan hanya mahu mencari simpati dan sokongan dari orang ramai.

"Apakah kita fikir kerajaan tidak nampak apa yang rakyat mahukan. Dalam perhimpunan lalu, 98 peratus membantah dan mahu kerajaan melakukan perubahan terhadap undang-undang tetapi dua peratus ini, mereka ada agenda lain ... untuk mencetuskan rusuhan dan huru hara," kata Tunku Abdul Aziz.

Beliau merujuk kepada tindakan sebuah parti pembangkang yang mempergunakan penganjur perhimpunan dalam mencetuskan rusuhan, kedua-dua pihak orang awam dan polis mengalami kecederaan.

Ditanya pemberita jika beliau mahu menarik kembali keputusan keluar dari DAP, Tunku Abdul Aziz berkata keputusannya adalah muktamad.

"Seperti yang telah saya katakan sebelum ini, setelah saya keluar (DAP) mustahil akan berpatah kembali, keputusan muktamad," kata beliau.

"Saya menyertai DAP bukan kerana mahu menjadi ahli politik. Saya boleh melakukannya (menjadi ahli politik) setelah saya tamat pengajian dahulu. Jika saya mahu menyertai UMNO, sudah lama saya lakukannya, mengapa tidak dan saya menyertai DAP," kata Tunku Abdul Aziz.

"Saya rasa cukup setakat ini dan tidak perlu lagi dikaitkan dengan mana-mana parti politik. Adalah lebih baik saya menjadi seperti waktu sekarang, non-partisan," katanya lagi dalam mengakhiri perbualan.


sumber : KLPOS



Anwar cukup geram dengan kegagalan DAP menguruskan isu bekas Naib Pengerusi DAP ini. Cubaan 'pakej sogokan dan rasuah' kepada Tunku Abdul Aziz langsung tidak memberikan kesan. Cadangan yang mendapat mandat Lim Guan Eng ditepis bulat-bulat oleh Tunku Abdul Aziz.

Kesilapan besar Lim Guan Eng adalah kerana egonya yang cukup besar, lebih besar dari otak dan mulutnya. Beliau fikir RM50,000 boleh menjinakkan seorang Melayu seperti Tunku Abdul Aziz yang mempunyai integriti yang cukup tinggi (bukan seperti Aspan Alias dan Mohd Ariff Sabri).

Siapa Anwar Ibrahim, saya tidak mengenali beliau - sindir Tunku Abdul Aziz

Bodohnya Lim Guan Eng kerana memikirkan semua orang Melayu dalam DAP mampu dibeli dengan wang ringgit. Lebih memeritkan lahi apabila akhbar Cina seperti Sinchew mula menyerang integriti Lim Guan Eng.

Hasrat Lim Kit Siang mahu menabalkan Tunku Abdul Aziz sebagai Pengerusi DAP yang baru berkecai akibat mainan politik anaknya sendiri. Karpal Singh sudah terlalu uzur untuk memegang jawatan yang disandang, hanya mulutnya sahaja yang 'masih muda'. Kredibiliti dan integriti yang dimiliki Tunku Abdul Aziz jauh lebih tinggi jka dibandingkan dengan peguam liwat Anwar Ibrahim ini.

Cubaan terbaru Anwar Ibrahim adalah dengan menggunakan Mohd Ariff Sabri. Tugasan yang diberikan kepada Mohd Ariff Sabri (a.k.a. blogger Sakmongkol AK47) cukup mudah ... serang integriti Tunku Abdul Aziz. 'Bonus point' jika boleh mengaitkan perletakan jawatan bekas Naib Pengerusi DAP ini adalah hasil pujuk rayu UMNO. Nyata bekas ADUN Pulau Manis ini sama bodohnya seperti Anwar Ibrahim.

Belum sempat Anwar Ibrahim menarik nafas melihatkan kebodohan dan kesilapan Lim Guan Eng menangani isu ini, Tunku Abdul Aziz sudah melepaskan satu lagi bedilan tepat ke arah mukanya.


Tetapi dua peratus ini, mereka ada agenda lain ... untuk mencetuskan rusuhan dan huru hara," kata Tunku Abdul Aziz.

Beliau mula mendedahkan Bershit 4.0 sebagai langkah susulan Anwar Ibrahim untuk terus mencetuskan huru-hara dengan pihak polis dan kerajaan.

Tinggal lapan hari lagi Hindraf pula bakal digerakkan Anwar Ibrahim untuk mencetuskan huru hara di dengan perhimpunan kononnya aman di Brickfields. Kurang pasti sama ada perhimpunan haram ini bakal dinobatkan sebagai Bershit 4.0.

Satu persatu pakaian Anwar Ibrahim dilondehkan Tunku Abdul Aziz ...

Mungkin jika Tunku Abdul Aziz mampu menanggalkan seluar dalam Anwar Ibrahim, maka rakyat boleh membuat perbandingan kote bengkoknya sama atau tudak dengan aktor porno dalam video seks lelaki miripnya dalam aski ranjang bersama China Doll.

Semakin jauh dan kabur pandangan Anwar Ibrahim untuk menetap di mahligai Putrajaya.

Barangkali Anwar Ibrahim boleh hadir dan menyaksikan Himpunan Jutaan Belia Negara 2012 di Putrajaya, sekadar untuk menghilangkan kempunannya.



5 comments:

Anonymous said...

sudah sudah lah tu nuar, orang dah kenai kamu,kamu penipu, putaq belit, merosakkan malaysia,.. bukan aku kata tap ramai orang kata, pencen lah dari politik songsang ko tu balik kepada objective asal ko untuk memartabat kan ugama islam di malaysia.... itu cita cita ko kan,..

Unknown said...

Tunku Aziz bagai senjata makan tuan. Ambik kau Anwar!!

HOT!! RAJA NONG CHIK & KELUARGA JADI MANGSA FITNAH POLITIK! Baca di sini...

http://apakecoh2.blogspot.com/

Anonymous said...

???????????????????? tunku aziz akan bertanding sebagai calun BN dilembah pantai lawan Nurul Izzah anak Anwar .... untuk hantuk proxy Nuar tu! heheheehhe

Anonymous said...

Jangan lupa Kak Wan Zizah dalam diam pun mungkin berhasrat nak jadi PM Wanita Pertama di Malaysia. Mungkin bunyinya lawak tapi tidak mustahil. Orang kata diam-diam ubi berisi.

Anonymous said...

Semua orang berminat nak jadi CAPTAIN kapal terbang..Kalau anwar jadi Captain,rasanya kapal nya akan crash dan aku tak nak naik kapal dia...Tak selamat langsung..silap2 dia ajak kita crash sekali dengan dia..Aku selesa kalau Captain sekarang...Pak Najib..Bolih tidoq lena dan selamat ke destinsi...
Bayangkan Anwar jadi Captain,Nik aziz jadi co pilot..LGE jadi navigator...Tah mana2 dia bawa kapal terbang ni..silap2 masuk gaung...atau hentam bukit..