Wednesday, July 3, 2013


Permainan siapa penulis dan siapa yang membiayai Sarawak Report akhirnya terbongkar apabila penulisnya Clare Rewcastle Brown dilarang daripada memasuki negeri Sarawak siang tadi.

Portal Sarawak Report terkenal dengan fitnah dan tohmahan terhadap keluarga Ketua Menteri Sarawak dan pemimpin BN juga mereka yang bersekongkol dengan BN dan Kerajaan Negeri Sarawak. Lebih memburukkan keadaan, penulisnya sanggup memutarbelitkan cerita dan mengapi-apikan cerita yang tidak benar dengan harapan ianya akan menggoncang Sarawak dan BN.

Penyenaraian hitam Clare Rewcastle Brown telah mengkecohkan Lapangan Terbang Antarabangsa Kuching (LTAK) sehingga memaksa Naib Presiden PKR Sarawak yang juga ADUN Batu Lintang, See Chee How datang dan mententeramkan keadaan.

Persoalan ketika itu, kenapakah See Chee How? Apakah kaitan Clare Rewcastle Brown dengan See Chee How dan PKR Sarawak?

Berdasarkan video yang dimuat naik Malaysiakini, Clare Rewcastle Brown datang dari Britain dan tiba di LTAK dari Singapura pada jam 1.15 petang Rabu (hari ini). Sebaik sahaja tiba di LTAK, pihak imigresen telah mengeluarkan notis penolakan Clare Rewcastle Brown dari memasuki Sarawak.


Artikel seterusnya, WIRA KENYALANG



3 comments:

Anonymous said...

Bah pertama:

Padan muka SI BETINA disyaki ejen CIA-MI6-Mossad ini! Tahniah kepada TS Abd. Taib Mahmud and rakyat Sarawak – saya cintakan Sarawak dan pelbagai adat resamnya serta alam sekitarnya yang amat cantik, terutamanya yang semulajadi dan budaya tradisional Bumiputera yang pelbagai.

Tetapi, malangnya, saya pernah tertipu macam orang bodoh dan bongkak, dengan hasutan PKR dan Bruno Manser Foundation (BMF) –saya harap TS Taib dan rakyat Sarawak dapat memaafkan saya. Saya harap masyarakat Bumiputera Penan dan Bumiputera lain, terutamanya yang miskin, diletakkan di bawah pentadbiran kerajaan BN yang ketat, secepat mungkin. Bukan hanya untuk membawa pembangunan, juga kerana elemen subversif kuasa asing makin merbahaya, termasuk melalui NGO-NGO Barat-Zionis dan tempatan, dan sekutu kuat DPA/PKR mereka. Di Amerika Utara pun, ada sistem yang ketat begini untuk melindungi Tanah dan penduduk Bumiputera (Native Reserve).

Semasa saya melawati perkampungan masyarakat Penan dan lain-lain, saya dapati ramai orang Penan dan Bumiputera lain yang miskin, dihasut membenci kerajaan BN, masyarakat Melayu dan Bumiputera lain yang Islam seperti masyarakat Melanau, dan Islam. Bahkan, saya diberitahu ada orang Penan dihasut berhenti kerja dengan kerajaan termasuk sebagai guru. Dan saya ada berjumpa seorang ‘aktivis‘ BMF yang sungguh berahsia, yang sekarang saya syaki dari Intellegence Jerman – dan dia menggunakan beras dan wang untuk memperdayakan masyarakat Bumiputera miskin, terutamanya orang Penan, serta mempunyai alat-alat teknologi canggih termasuk untuk logistik. Maka ini harus disiasat dengan tegas. Bahkan Theresa Kok dari DAP dan yang lain dari PKR, selalu ke Jerman.

Lagipun, walaupun BMF berpusat di Basel di Switzerland, Basel itu bersempadan dengan Jerman dan ramai rakyat Jerman di sana. Jadi saya amat mengesyaki. BMF telah diambil alih politik kotor dari k‘jaan dan Intelligence Jerman.
Dan dengan penemuan baru minyak-gas yang bertimbun di Malaysia Timur syarikat-syarikat gergasi Barat-Zionis marah dan dengki dengan Petronas dan ingin menguasai semula. Oleh kerana itulah k’jaan Barat-Israel terlibat dengan elemen subversif di Malaysia termasuk di Malaysia Timur, dan berpusat di Miri dan Kucing contohnya, melalui BMF dan Global Witness, dan sekutu kuat mereka dari DAP/PKR durjana itu.

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

(PERHATIAN TERBARU: ada PENYAMUN penakut disyaki dari PENGGANAS/SAMSENG DAPigs/PKR/Red beans militiaPIGS durjana yang sekarang meniru gelaran saya sebagai “Pakcik/MAKCIK Tempurung/Temporung” untuk mengelirukan pembaca – mereka juga telah menyamar dengan identiti dan tulisan saya kononnya saya benci dan nak menggulingkan PM kita, dan juga saya seolah bersikap lucah, dan saya telah repot terus ke KDN dan Wanita UMNO!)

Anonymous said...

Hahahaha...tahniah CM Sarawak, halau jer betina sundal tu, ingat dunia ni bapak dia punya suka hati nak buat kacau, jangan takut dengan bangsa sial nih, kat UK dia senang2 halang penceramah Islam masuk UK atas alasan ketenteraman umum, habis tu dia senang2 nak masuk Negara ni buat kacau, halau jer, rakyat Sarawak kena ingat, depa ni ada agenda tersembunyi...

Anonymous said...

prof ini memang di upah oleh dap untuk manipulate sejarah pasal mereka nak rampas Tanah Malaysia.
tapi kalau ikut fakta yang betul Taiwan bukan cina punya.tapi orang asli Taiwan ialah orang melayu.
so Taiwan melayu punya .
btw kalau ikut DNA TESTING SOUTHEAST ASIA MELAYU PUNYA.PASAL SI BAWAH SOUTH THAILAND 70% DARAH MEREKA ADA KETURAN MELAYU .WHICH INC VIETNAM, MYANMAR,LOAS,BHUTAN ETC AND EVEN HUNAN,HUI,50% TANAH DI CHINA TERUTAMA DI SELATAN ASAL USUL PENDUDUK IALAH DAYAK TRIBE.DAYAK TRIBE INI YANG DNA IALAH ORANG MELAYU.SEBELUM NORTH TRIBE CINA HAN DATANG DAN CONQUERER TEMPAT TU.SO BOLEH DIKATA KAN 50% TANAH DI CHINA BUKAN CINA PUNYA. CINA HAN JAJAH ORANG ASLI PUNYA TANAH .BOLEH DIKATA KAN ORANG ASLI INI 99% DNA DIA MELAYU.SO TANAH CHINA YANG SEBENARNYA 50% BELONG TO ORANG ASLI YANG MEMPUNYAI DNA MELAYU SEBENAR.SO BOLEH DI KATA KAN TANAH CHINA IALAH MILIK MELAYU..

AKU PROFESSOR DI USA PAKAR KAJI BIOLOGY DAN PAKAR TESTING DNA .