Monday, February 18, 2013

Kalau orang Melayu memikirkan MARUAH sebagai orang Islam, dia TIDAK SEWAJARNYA dihalau dari tempat ini - Hj Kamaruddin Hj Shafei








Berapa ramai rakyat marhaen mampu memiliki sebuah kondominium berharga diantara RM956,000 hingga RM1,036,000, dengan keluasan diantara 725 hingga 785 kaki persegi dan hanya mempunyai satu bilik?

Dan kondominium ini terletak dikawasan yang diduduki oleh majoriti orang Melayu dikalangan pesara dan mempunyai pendapatan rendah dan sederhana. Sesuaikah kediaman ini diduduki oleh sebuah keluarga yang mempunyai bilangan anak melebihi dari seorang?

Adakah ini yang dimaksudkan oleh Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) sebagai 'viable project' dan memenuhi matlamat dan objektif asal penubuhan badan tersebut?


Cukup jauh berbeza jika dibandingkan dengan Perumahan PPR MTEN dan PA DBKL yang dijual dan ditawarkan pada kadar harga RM 21,500 hingga RM 35,000, dengan keluasan 650 kaki persegi malah mempunyai 3 bilik tidur dan ruang tamu.

Mengapa PKNS tidak mampu dan tidak sanggup mendirikan beberapa pangsapuri atau kondominium dikawasan ini, setinggi 18 tingkat dengan keluasan diantara 725 hingga 785 kaki persegi lengkap dengan 3 bilik tidur dan ruang tamu, yang barangkali boleh dijual dengan harga diantara RM150,000 hingga RM300,000?

Bukankah ini lebih 'viable' bagi membantu rakyat Selangor untuk mendapatkan kediaman sendiri ...



Menghentikan projek-projek membazir dan rugi? ... Membantu setiap rakyat Selangor untuk mendapatkan kediaman sendiri?

Sejauhmana kerajaan negeri dibawah pentadbiran Khalid Ibrahim telah memenuhi manifesto lapuk untuk membantu setiap rakyat Selangor untuk mendapatkan kediaman sendiri.


Perlukah rakyat Selangor ditipu hidup-hidup lagi dengan manifesto baru yang bakal dilancarkan menjelang pilihanraya umum kelak jika MANIFESTO LAPUK 2012 ini pun belum mampu dipenuhi dan dimuktamadkan untuk rakyat.



Apa peranan Anwar Ibrahim selaku punaisihat ekonomi RM1.00 negeri Selangor selama ini dalam membantu setiap rakyat Selangor untuk mendapatkan kediaman sendiri?


Punaisihat yang gemar bermain punai sendiri ...



0 comments: