Friday, January 15, 2010









Kehadiran Dato Sri Najib Perdana Menteri Malaysia yang hadir tepat jam 5.00 ptg Sabtu 9/01/2010 di Desa Melawati Wangsa Maju bagi melawat lokasi Gereja Kristian yang terbakar akibat pihak yang tidak bertanggungjawap yang membaling bom petrol ke dalam bangunan Gereja tersebut.

Isu terbakar nya Gereja ini merupakan satu isu yang amat tidak patut sekali berlaku di dalam Malaysia ini. Sudah berpuluh tahun kita masyarakat malaysia yang beragama Islam, Buddha, Kristian dan Hindu hidup dalam keadaan yang aman tampa membabitkan mana mana persenketaan agama sekalipun. Sekali hanya terjadi semasa tahun 1969 itu pun hanyalah pergaduhan Kaum yang kita tahu dalangnya adalah PAP yang sekarang ini memerintah Singapura. Selain dari itu tidak ada langsung persenkeataan antara kita rakyat Malaysia ini.

Isu Agama ini hangat setelah keputusan Mahkamah yang telah memihak kepada pihak Gereja Khatolik dalam menggunakan Kalimah Allah bagi penerbitan akhbar gereja mereka. isu ini merupakan satu isu yang sememangnya amat sensitif bagi umat Islam kerana kalimah Allah adalah hak Muktlak untuk agama Islam khususnya orang Melayu itu sendiri.

Pihak Gereja seharusnya sedar akan hal ini dan sepatutnya mereka berdialog terlebih dahulu antara Ketua ketua agama Kristian dengan Ulama serta Mufti agama Islam bagi menyelesaikan kemelut ini. sebelum membawa ke mahkamah. Namun pihak HERALD tidak melakukan apa yang di namakan perbincangan bagi mendapatkan kesepakatan dalam hal ini. Dan ianya terus di bawa ke mahkamah.

Namun Gomo malah seluruh rakyat juga ingin tahu, mengapa sudah berpuluh tahun kita merdeka dan hidup aman damai. Maka sekarang timbul tuntutan dari pihak Kristian dalam menggunakan kalimah Allah bagi terbitan akhbar dan majalah mereka. Mengapa ianya tidak di mohon 20 atau 30 tahun yang lalu? Mengapa sekarang baru di mainkan isu kalimah Allah ini?

Pihak HERALD seharusnya wajar memberikan penjelasan ini kerana isu ini telah menjadi sensitif yang mana telah mengugat keselamatan negara. Bukan semua Gereja Kristian yang setuju HERALD ini menggunakan Kalimah Allah dalam terbitan mereka. Malah ada juga pihak Gereja yang menentang apa yang cuba di mainkan oleh pihak Akhbar HERALD ini.

Kita umat Islam MENGUTUK dengan KERAS ke atas apa yang telah terjadi kepada Gereja milik rakan Kristian kita ini yang Terbakar akibat perbuatan manusia yang boleh di katakan ada kepentingan dengan pembakaran Gereja ini. Kita juga mengharapkan agar rakan kita ugama lain agar turut sama bersatu dalam menghadapi ancaman sebegini di masa hadapan bagi kemakmuran Malaysia yang tercinta ini.

Jangan kita Alpa dan lalai bahawa ada TANGAN GHAIB yang memperolehi Keuntungan dari kekecohan ini. Modal kekecohan ini pastinya akan di bawa mereka ini ke Sarawak yang mana Pilihanraya Sarawak akan di adakan pada tahun 2010 ini.

Selepas Chamelon di keluarkan dari PENJARA, satu persatu keamanan dan keharmonian rakyat di gugat olehnya. Satu persatu Perseketaan di canang oleh nya bagi meracuni Rakyat. Sehingga hari ini si Chamelon ini masih belum berkuasa maka selagi itulah jua si Chamelon Hentam Belakang ini akan terus terusan memporak perandakan rakyat yang berbilang kaum ini.

Harap Kita Sedar Siapa Chamelon Yang Di Maksudkan

Psssttt....Chamelon? bukan chamelon je dia ni tapi dah tahap BAJINGAN


PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Post By PapaGomo
Next
Newer Post
Previous
This is the last post.

3 comments:

.::::::KhaLiFaH NiZaM::::::. said...

"(Setelah kamu mengetahui pendirianku ini wahai kaum musyrik, dan kamu masih juga berdegil) maka sembahlah kamu apa yang kamu kehendaki, yang lain dari Allah, (kamu akan mengetahui akibatnya)". Katakanlah lagi: "Sesungguhnya orang-orang yang rugi (dengan sebenar-benarnya) ialah orang-orang yang merugikan dirinya sendiri dan pengikut-pengikutnya pada hari kiamat (dengan sebab perbuatan mereka memilih kekufuran atau kederhakaan). Ingatlah, yang demikian itulah kerugian yang jelas nyata."

.::::::KhaLiFaH NiZaM::::::. said...

Dan orang-orang yang menjauhi dirinya dari menyembah atau memuja Taghut serta mereka rujuk kembali taat bulat-bulat kepada Allah, mereka akan beroleh berita yang mengembirakan (sebaik-baik sahaja mereka mulai meninggal dunia); oleh itu gembirakanlah hamba-hambaKu - Yang berusaha mendengar perkataan-perkataan yang sampai kepadanya lalu mereka memilih dan menurut akan yang sebaik-baiknya (pada segi hukum ugama); mereka itulah orang-orang yang diberi hidayah petunjuk oleh Allah dan mereka itulah orang-orang yang berakal sempurna. Maka adakah orang yang telah ditetapkan atasnya hukuman azab (disebabkan kekufurannya, sama seperti orang yang dijanjikan bergembira dengan balasan imannya? Sudah tentu tidak) ! Oleh itu adakah engkau berkuasa menyelamatkan orang yang (ditetapkan kekal) dalam neraka?

reez said...

saya suka dgn tagline..

"PAS itu Melayu, UMNO itu ISLAM"