Friday, April 20, 2012




Janganlah percaya sangat dengan permainan politik Anwar yang terbaru ini. Ini hanya gegak gempita. Tak bersunguh pun. 

Menurut seorang rakan yang mengambil nota sepanjang mesyuarat Anwar-Hadi-Kit Siang tersebut, Anwar hanya mahu menyebut kembali perkara itu sebagai sergahan kepada SPR. Tak bersungguh pun. Ini semua tugasan Public Relations sebagai build up kepada Himpunan Bersih nanti. Tak lebih daripada itu.

Anwar sendiri mengakui kepada Haji Hadi, bahawa Selangor berada di bawah keadaan yang sangat bahaya. Xavier Jayakumar sudah membuat analisa sendiri, bahawa feel good factor yang sedang melanda rakyat Selangor terhadap BN tidak boleh dipandang sepi.

Jayakumar tahu, dia bertemu dan berjumpa dengan masyarakat India di Selangor. Mereka katakan Anwar GAGAL memberikan apa yang mereka harap. PKR gagal. MB gagal. DAP tidak ambil berat hal masyarakat orang India. Ini semua menjadi asas kepada analisa Xavier.

Malahan, dalam report yang disampaikan Xavier kepada MB Khalid, secara terus terang, Xavier mengatakan PR nasib baik kalau dapat 20 % undi masyarakat India. Tsunami sudah terbalik.

Benda inilah yang sebenarnya merisaukan Anwar. Itu sebab, bagi memperlahankan momentum BN, Anwar mahu mereka sibuk dengan rumours kononnya Selangor akan menjalankan pilihanraya yang berbeza. 

Hakikatnya, Anwar sendiri tak yakin kali ini. Ada atau tidak pengundi hantu, Selangor tetap boleh jatuh kalau mengikut trend dan feel good factor sekarang.

Dana RM300 juta yang diasingkan untuk pilihanraya juga dikatakan tidak mendapat kesan yang diharapkan. Ini yang Anwar cukup-cukup risau dan takut.

Rupa-rupanya, tahu juga takut Anwar ni. Ingat main sondol sahaja.

Dalam mesyuarat yang sama juga, Anwar meminta PAS menunjukkan prestasi yang lebih baik. Senarai calon PAS juga tidak menggembirakan Anwar – kerana kebanyakkannya masih lagi mengekalkan kalangan ulama’ zaman TV hitam putih. 

Selangor perlukan perubahan, kata Anwar. Perlu lebih ramai calon muda. Calon PAS pun Anwar boleh masuk campur???


sumber : blog GELAGAT ANWAR



0 comments: