Friday, April 13, 2012


"Lu jilat gua ... Gua jilat Lu,". Mungkin itu yang dibisikkan Anwar Ibrahim ke telinga Hadi Awang. Perkahwinan Mutaah di antara PKR dan PAS.

Amat menjijikkan bagi sebuah portal yang kononnya mempunyai tagline 'Tepat Dari Sumber' sanggup dan mampu membuang sebahagian artikel asal dan video klip asal kenyataan asal dan rasmi Hadi Awang, atas dasar tidak mahu Parti Adat & Sosialis (PAS) menanggung malu akibat kenyataan Presiden parti itu.


Kebebasan media sekadar retorik dan mainan tahap 'pelacur murahan' ditonjolkan oleh portal Harakahdaily. Maruah pelacur murahan lebih mulia jika dibandingkan dengan portal yang menggunakan agama demi menutup pembohongan dan fitnah.




Rakan blogger pro kerajaan RBF, HHalem, Tauke Ikan dan ramai lagi membongkar perbuatan licik editor Harakahdaily memadamkan sebahagian artikel asal yang dipetik dari kenyataan rasmi Hadi Awang.

Ini adalah artikel asal yang telah dipadamkan oleh sidang pengarang Harakahdaily ...


"Umno main kotor dengan lepas air di empangan menyebabkan banjir berlaku dengan segera dan menghalang pengundi.

"Mereka pula membuat persiapan awal untuk mengangkut pengundi-pengundi mereka. Ini satu penipuan yang sangat kotor dan tidak demokratik," kata Abdul Hadi.



Amat mustahil rakan-rakan blogger GWM melakukan kesilapan atau cuba membohongi rakyat tentang perilaku sidang pengarang Harakahdaily yang memadamkan artikel hasil dari kenyataan rasmi Hadi Awang selaku Presiden PAS.

Kerana yang paling jelas, blog-blog pembangkang juga turut sama menyiarkan artikel asal sebelum dipadamkan oleh editor Harakahdaily.









Malah web laman rasmi PAS juga menerbitkan artikel asal kenyataan Hadi Awang sebelum dipadamkan oleh media Harakahdaily ...


http://www.pas.org.my/index.php?option=com_content&view=article&id=880:pas-sepatutnya-menang-dalam-prk-tenang-&catid=59:kenyataan-media-presiden-pas-sesi-2011-2013&Itemid=461

Ini adalah fakta dan bukti kukuh perilaku dan etika kewartawanan media Harakahdaily. Pembohongan adalah nadi utama artikel yang diterbitkan dalam portal ini.




Begitu juga dengan pendedahan dari rakan blogger DinTurtle yang mengesahkan bagaimana PAS begitu terdesak sehingga memadamkan sebahagian dari kenyataan asal Hadi Awang.




Pada minit ke 3:59, portal TVPAS memotong sebahagian dari kenyataan asal Hadi Awang ...


Cukup jelas, kenyataan asal Hadi Awang "Umno main kotor dengan lepas air di empangan menyebabkan banjir berlaku dengan segera dan menghalang pengundi", dipadamkan oleh portal TVPAS ... sama juga seperti yang dilakukan oleh portal Harakhadaily.



Ini bukan kali pertama pembohongan dan etika kewartawanan Harakahdaily dipertikaikan ...

Media PAS ini sememangnya tidak mempunyai etika dan kredibiliti malah turut menyebarkan artikel fitnah yang dahsyat. Etika dan kredibiliti bukanlah matlamat asal dan matlamat halal media-media PAS.

Contoh terbaik adalah fitnah paling jelas pernah dilakukan oleh Harakahdaily ... yang secara terus terang menyerang peribadi memfitnah gambar asal Ummi Hafilda, dalam artikel yang pernah diterbitkan sebelum ini.



Perbuatan fitnah sudah sinonim dengan media-media PAS, terutamanya Harakahdaily.



Ada dua perkara paling asas mengapa dipadamkan kenyataan asal Hadi Awang ...

1) Mengelakkan umat Islam terutamanya orang Melayu dari mempertikaikan kenyataan Presiden PAS ini, seolah-olah menolak Qada' dan Qadar dari Allah Taala setelah PAS tewas kepada UMNO pada pilihanraya kecil di Tenang.

2) Artikel yang diubahsuai kembali oleh editor Harakahdaily ini sebagai bahan kempen terbaru PAS di Johor.



Strategi memfitnah UMNO dengan dikaitkan pelepasan air di empangan sebenarnya bagi membantu kempen Salahuddin Ayub sebagai calon Menteri Besar Johor.

Strategi fitnah ini akan dijadikan bahan kempen PAS pada pilihanraya umum kelak di Johor.



3 comments:

Anonymous said...

Kat Galas pun UMNO dah buka empangan sampai banjir satu Gua Musang tu masa PRK dulu. Itu sebab di Galas pun UMNO boleh menang, memang main kotor la UMNO ni.... hehe

Anonymous said...

ada saja kau Labu.., dah kalah, kalahlahhhh

Anonymous said...

ah betul lah tu haji hadi, lepas tu kena plak kedah banjir, kerja umno pergi bukak empangan awan anugerah allah...maka salah allh pergi banjirkan negeri bawah parti politik termulia macam tu ker????

haji<---boleh simpan kalau tak nak pakai.