Wednesday, May 4, 2011

Tidak dapat dinafikan, ramai di kalangan penyokong2 Hadi Awang dan ahli PAS dari Puak Pro Kerajaan Perpaduan amat kecewa dengan ketidaktentuan pendirian Presiden PAS itu dalam menangani isu Video Seks Anwar.

Beliau yang kelihatan menggelabah setiap kali menjawab soalan wartawan berkenaan isu tersebut bertindak menyokong kepimpinan Anwar dan percaya 100% bahawa Anwar bukan lelaki di dalam Video Seks itu. Beberapa orang kuat PAS kawasan Gombak Setia melahirkan rasa muak dengan pendekatan Presiden parti yang berlebih2 an membela Anwar walaupun tanpa sebarang bukti kukuh.

Bagi mereka, Hadi Awang telah 'diugut' oleh Anwar untuk membuat kenyataan membela Ketua Pembangkang itu jika mahu terus kekal memegang jawatan No. 1 dalam PAS. Mereka juga melihat PAS kini tidak releven lagi di bawah kepimpinan Hadi Awanh dan mendesak agar Hadi Awang digantikan dengan pemimpin yang lebih layak sebelum dicantas Puak2 Pro Erdogan.

Namun, mereka tidak memberi sebarang respons mengenai pendirian Dato Dr. Hasan Ali mengenai hal ini. Apa yang mereka rasakan, perubahan besar mesti dilakukan dalam kepimpinan parti sebelum PAS semakin jijik dan kotor.


Posted by Melayu Cindia

2 comments:

Anonymous said...

Puak Erdogan akan menyingkirkan puak Ulamak kali ini. Sebab Anwar akan menaburkan banyak wang kpd lebai2 PAS utk menyokong Erdogan.
Lebai2 PAS ni tak boleh menolak rezeki di depan mata. Serupalah dahulu bila berdepan dgn duit Dana Memali utk anak2 yatim dan balu2 Peristiwa Memali, lebai2 PAS ini telah menyapu bersih duit Dana itu.
Anwar akan bermain politik wang seperti masa dia menjatuhkan arwahnya Ghafar Baba dulu. Soal wang Anwar ni memangnya loaded. Kalau tak cukup, Anwar pandai memujuk DAP, PAP, Amerika dan sesiapa saja yg berminat nak merembat minyak Malaysia utk memberi wang kpdnya.

Anonymous said...

PAS patut ade pemimpin yang goyah seperti ini....; kebodohan/kedungguan/kegelabahan/kebengongan mudah nampak..; senang nak tenyeh cepat2 tersungkur ke bumi...!

1 vote for u, Haji Hadi...!!