Thursday, October 31, 2013

Isteri Allahyarham Tan Sri Azizan Razak BALUN MAHFUZ OMAR



Balu Allahyarham Tan Sri Azizan Abdul Razak, Puan Sri Faekah Sheikh Hamzah menerima dengan hati terbuka permohonan maaf Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin atas kenyataannya yang mengaitkan keputusan kerajaan memansuhkan subsidi gula dengan penyakit kencing manis bekas Menteri Besar Kedah itu.

Faekah berkata, beliau sedia memaafkan dan percaya kemungkinan kenyataan itu disalah tafsir pihak tertentu serta disebarkan secara tidak betul.

Katanya, beliau mengenali hati budi Muhyiddin yang tidak pernah membuat kenyataan negatif terhadap Azizan dan beberapa kali mengunjungi Allahyarham ketika mendapatkan rawatan di Hospital Pulau Pinang (HPP) dan Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) di Alor Setar.


"Saya terima penjelasan yang dibuat oleh Muhyiddin menerusi akhbar. Kami sekeluarga tiada masalah untuk memaafkan jika benar berlaku keterlanjuran kata oleh beliau ketika berkempen," katanya ketika dihubungi.

Faekah berkata, Allahyarham Azizan dan Muhyiddin sudah lama menjalin hubungan baik iaitu sebelum kedua-duanya terlibat dalam politik sepenuh masa selepas saling mengenali sejak 60-an.


Katanya, mereka berkenalan ketika Azizan melanjutkan pengajian di Universiti Al-Azhar dan kebetulan kakak Muhyiddin turut belajar di universiti sama.

Hubungan mesra itu, katanya, tetap terjalin selepas kedua-duanya aktif dalam politik walaupun daripada parti berbeza.

"Allahyarham selalu ketepikan perbezaan politik apabila berkawan. Sebab itu Allahyarham mempunyai ramai kawan dari pelbagai latar belakang politik berbeza," katanya.

SUMBER : UTUSAN MALAYSIA



PERWATAKAN pemimpin berjiwa besar boleh dilihat dari pelbagai sudut termasuk cara tutur, bahasa, senyuman, berbual dengan orang ramai dan menjawab pertanyaan yang diajukan.

Dan sebagai seorang Melayu, ahli politik yang berakhlak tinggi serta bijak, Muhyiddin Yassin tampil sebagai pemimpin yang berjiwa besar.

Tidak mudah melenting atau melatah tetapi sentiasa "cool" demi mengekalkan suasana harmoni termasuk ketika PRK Dun Sungai Limau. Muhurlah juga isteri Allahyarham Tan Sri Azizan Razak, Puan Sri Faekah Sheikh Hamzah tahu dengan sikap dan sifat sebenar Timbalan Perdana Menteri ini.

Cukup sinis, apabila beliau MENYINDIR kenyataan Muhyiddin Yassin itu DISALAH TAFSIR PIHAK TERTENTU serta DISEBARKAN SECARA TIDAK BETUL.

Siapa lagi jika bukan MAHFUZ OMAR ...

Seperti yang telah dipaparkan pada rakaman video ucapan sebenar Timbalan Perdana Menteri, AJAL MAUT itu adalah TAKDIR yang telah ditentukan Allah Taala.



Namun duniawinya ( sebab dan musabab / action and reaction ) adalah berhubung kait dengan pengambilan gula yang berlebihan. Itu sahaja. Tidak ada penghinaan yang dilakukan oleh beliau terhadap Allahyarham.

Begitu juga dengan komen dan reaksi Pemuda PAS Kedah yang boleh dianggap sebagai LEBIH RASIONAL dengan memilih untuk berdamai dengan Tan Sri Muhyiddin Yassin daripada terus berbalah dan berkonfrontasi dengan beliau.



Pemuda PAS juga BERSETUJU kenyataan Timbalan Perdana Menteri telah disalahtafsir dan menerima penjelasan setelah berjumpa secara bersemuka dengan beliau. Tampak Pemuda PAS Kedah cukup konsisten dengan politik Wassatiyah yang menjadi amalan Allahyarham Tan Sri Azizan Razak.



Namun begitu kita boleh persoalkan sikap sebenar anak kelima Allahyarham, Muhammad Rafi’ie Azizan sewaktu mengadakan sidang media.



Walaupun menyebut ia bukan isu politik tetapi melibatkan isu keluarga yang masih bersedih dengan pemergian ayahanda tercinta serta tersinggung dengan kenyataan itu tetapi banyak pihak mempersoalkan kehadirannya atas pentas PAS.

Kalau sekalipun tidak mahu bermain politik, Muhammad Rafi’ie patut mengadakan sidang media di tempat lain, di tempat berkecuali dan bukan markas PAS. Barulah orang akan menghormati pendiriannya. Tak begitu Muhammad Rafi’ie ?



Rakyat seharusnya sudah mampu membuka mata seluas-luasnya ...

Setan Gondol MAHFUZ OMARlah yang telah MENGHERET keluarga Allahyarham Tan Sri Azizan Razak untuk mengadakan sidang media bagi menghentam Timbalan Perdana Menteri dan UMNO.

Setan Gondol MAHFUZ OMARlah yang telah SECARA SENGAJA MEMPOLITIKKAN kenyataan Muhyiddin Yassin sehingga diambil di luar konteks hingga menimbulkan kekeliruan banyak pihak.

Tampak lembut dan sinis sindiran Puan Sri Faekah Sheikh Hamzah, namun TEPAT setepek kena di muka MAHFUZ OMAR.





Wednesday, October 30, 2013

Pemuda PAS Akui Akhlak Muhyiddin Yassin LEBIH TINGGI NILAINYA DARI MAHFUZ OMAR


LAGI TINDAKAN DESPERADO MAHFUZ OMAR ...

Gagal dalam dua percubaan untuk meraih sokongan dan undi warga marhaen Sungai Limau ini, Pesuruhjaya PAS Kedah MAHFUZ OMAR SEKALI LAGI cuba mengambil kesempatan dengan memutarbelitkan ucapan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai "melancarkan kempen yang tidak berakhlak dan tidak beradab".


SUMBER : MALAYSIAKINI

Naib presiden PAS Datuk Mahfuz Omar menggesa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak menasihati timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin agar lebih beradab apabila mengaitkan individu yang telah meninggal dunia.

Katanya, Muhyiddin tidak sepatutnya mengaitkan masalah kesihatan Allahyarham Tan Sri Azizan Razak, yang meninggal dunia akibat komplikasi kencing manis, untuk mempertahankan langkah pengurangan subsidi gula. Mahfuz berkata Najib perlu menggesa timbalannya itu bercakap dengan rasa hormat terhadap bekas menteri besar Kedah itu.

"Saya minta PM supaya nasihatkan TPM (supaya) patuh kepada tatasusila. Saya cukup kecewa kerana TPM secara khusus merujuk kepada Ustaz Azizan dalam isu ni," katanya pada sidang media di pusat operasi PAS di Sungai Limau pagi ini.

Muhyiddin dalam satu majlis di sebuah sekolah semalam mempertahankan pengurangan subsidi gula sebanyak 34 sen yang berkuatkuasa serta-merta selepas Belanjawan 2014 dibentangkan. Menurutnya, ia dilakukan untuk manfaat orang ramai dan hadirin yang hadir perlu mengambil iktibar daripada penyakit kencing manis yang dideritai Allahyarham Azizan.

Azizan terpaksa menjalani pembedahan memotong kedua-dua belah kakinya akibat komplikasi penyakit kencing manis. Bekas menteri besar Kedah itu meninggal dunia pada 26 September lalu.

"Kita tak bagi lagi subsidi untuk gula.siapa setuju angkat tangan. Saya tak ambil gula tuan-tuan. "Ramai meninggal dunia sudah ditakdirkan Allah, tapi di dunia ini disebabkan banyak makan, di samping itu banyak ambil gula sampai tak usahlah saya cerita tentang almarhum (Azizan). Sebab itu juga dia terpaksa melalui proses kakinya terpaksa dipotong."



Tidak cukup dengan memutarbelitkan ucapan Muhyiddin Yassin, MAHFUZ OMAR MENGHERET keluarga Allahyarham Tan Sri Azizan Razak untuk mengadakan sidang media sebagai memprotes tindakan Timbalan Perdana Menteri mengaitkan isu gula dengan penyakit yang dihidapi Allahyarham dalam ceramah yang disampaikan di Sungai Limau.





Persoalannya, benar atau tidak ucapan dan kenyataan Muhyiddin Yassin tidak beradab dan menghina Allahyarham Tan Sri Azizan Razak ?



Cukup spesifik ...

Timbalan Perdana Menteri berkata AJAL MAUT itu adalah TAKDIR yang telah ditentukan Allah Taala. Namun duniawinya ( sebab dan musabab / action and reaction ) adalah berhubung kait dengan pengambilan gula yang berlebihan.

Kenyataan beliau telah diambil di luar konteks hingga menimbulkan kekeliruan banyak pihak. MAHFUZ OMAR SECARA SENGAJA MEMPOLITIKKAN kenyataan Muhyiddin Yassin yang mengaitkan keputusan kerajaan memansuhkan subsidi gula dengan dengan penyakit kencing manis yang dialami oleh Allahyarham.

Kita cukup yakin, rakaman video di atas secara jelas kenyataan beliau TIADA NIAT untuk memperkecilkan atau menghina Allahyarham Tan Sri Azizan Razak. Topik yang diperkatakan ialah mengenai bajet dan beliau Muhyiddin Yassin turut menyentuh mengenai pengurangan subsidi gula.

Dan sebagai seorang Melayu, ahli politik yang berakhlak tinggi serta berjiwa besar ...

Timbalan Perdana Menteri MEMOHON MAAF SECARA TERBUKA kepada keluarga Allahyarham Tan Sri Azizan Abdul Razak berhubung kontroversi dakwaan kononnya beliau mempersenda kematian bekas Menteri Besar Kedah itu dengan penyakit kencing manis.


Tan Sri Muhyiddin Yasin pada Selasa memohon maaf kepada keluarga Allahyarham Tan Sri Azizan Abdul Razak berhubung kontroversi dakwaan kononnya beliau mempersenda kematian bekas Menteri Besar Kedah itu dengan penyakit kencing manis.

Timbalan Perdana Menteri itu berkata, sebagai umat Islam beliau memohon maaf sekiranya kenyataannya menyinggung perasaan keluarga Azizan.

"Sebagai manusia, kalau kenyataan itu disalah tafsir atau dirasakan menyinggung perasaan keluarga...saya mohon maaf. Sebagai seorang Islam, kadang-kadang dalam ucapan pun kalau ada ketelanjuran...awal-awal lagi kita minta maaf.

"Tapi bukan tujuan saya untuk cemarkan nama baik Allahyarham atau merendahkan serta memperkecilkan arwah. Kita hormati arwah sebagai pemimpin berjasa. Bukan tujuan begitu (mempersenda)," katanya. Tambah Muhyiddin, kenyataannya itu sekadar mahu mengambil iktibar mengenai pentingnya menjaga kesihatan.

"Saya tak ada niat jahat, sekadar untuk ambil iktibar dan dijadikan ingatan. Saya harap isu ini tidak dipanjangkan, kalau panjangkan juga mereka akan dilihat tidak memahami soal adab, tertib dan amalan Islam.



Namun apa yang mengejutkan adalah Pemuda PAS Kedah LEBIH RASIONAL dengan memilih untuk berdamai dengan Tan Sri Muhyiddin Yassin daripada terus berbalah dan berkonfrontasi dengan beliau.

Pemuda PAS juga BERSETUJU kenyataan Timbalan Perdana Menteri telah disalahtafsir dan menerima penjelasan setelah berjumpa secara bersemuka dengan beliau. Tampak Pemuda PAS Kedah cukup konsisten dengan politik Wassatiyah yang menjadi amalan Allahyarham Tan Sri Azizan Razak.



Masih terdapat ahli dan pemimpin PAS yang BERSIKAP RASIONAL. Syabas Dewan Pemuda PAS Kedah ...



Bagaimana dengan akhlak dan sikap MAHFUZ OMAR, yang masih lagi TIDAK MENGAKUI menggunakan bapa kepada Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom dalam meraih sokongan dan undi bagi PAS ?


Walhal, Baharom Ramli yang juga dikenali sebagai Pak Ngah menafikan laporan tersebut. Malah beliau turut melahirkan rasa kesal atas fitnah tersebut yang jelas cuba menarik sokongan pengundi dengan cara POLITIK JIJIK MAHFUZ OMAR.



Baharom Ramli mengatakan, beliau AMAT TIDAK BERSETUJU DAN KESAL nama beliau digunakan untuk kempen pilihan raya ini. Ketika diminta mengulas mengenai peluang PAS dalam PRK ini, beliau mengatakan ia agak sukar.

MAHFUZ OMAR sehingga kini LARI DARI MENJAWAB isu gambar dan video lawatan berkaitan Baharom Ramli. MAHFUZ OMAR tidak berani mengambil tanggungjawab dan mengamalkan sikap lepas tangan sekalipun Baharom Ramli menafikan beliau menyokong calon PAS dan hanya mengaminkan doa sewaktu lawatan tersebut.





Cukup Jelas ...

Tan Sri Muhyiddin Yassin, mempunyai akhlak dan budi pekerti yang tinggi. Sanggup memohon maaf secara terbuka kepada keluarga Allahyarham Tan Sri Azizan Razak walaupun kenyataan beliau telah disalahtafsir dan dipolitikkan secara sengaja oleh MAHFUZ OMAR.


PAS seharusnya merasa MALU mempunyai pemimpin seperti MAHFUZ OMAR ...





Tuesday, October 29, 2013

"Pakcik Cukup Menyampah Dengan PAS" ... SUDAH TIBA MASA BERUBAH

Menurut Don Jasin, 93, bantuan RM5,000 yang dijanjikan juga tidak kelihatan setelah dijanjikan oleh JKK bagi memperbaiki rumahnya yang kian usang. "Saya duduk sini kematu (penat) dah. Tak pernah terasa (bantuan). Lima ribu (ringgit) lari. "Ni kalau hujan basah habis di simbah. Kalau boleh buatlah satu bangunan untuk saya. Buat yang elok untuk saya duduk bolehlah," katanya lagi.

Artikel selanjutnya, RAKYATNEWS

Pekan Sungai Limau di dalam daerah Yan, Kedah sudah begitu sinonim dengan PAS. Sejak Allahyarham Tan Sri Azizan Razak memenangi kerusi DUN tersebut pada 1995, kawasan itu bagai tidak boleh ‘ditembus’ lagi oleh Barisan Nasional.

Selama itu juga, kawasan itu tidak pernah berubah walaupun secara keseluruhannya, negeri Kedah mengalami pembangunan yang agak rancak. Sungai Limau berada di sisir perairan Selat Melaka dan mempunyai potensi besar untuk membangun dari segi pelancongan.

Namun, ini tidak berlaku dan penduduk Sungai Limau juga seolah-olah sudah ‘mangli’ dengan kehidupan santai begitu. Mungkin juga, itulah cara hidup yang dipromosikan PAS sejak dahulu lagi iaitu, hanya mengejar akhirat dan mengtidak-apakan soal dunia.


Tempoh lima penggal meneraju Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Limau tidak digunakan sepenuhnya oleh PAS dalam usaha membantu masyarakat setempat meningkatkan taraf ekonomi serta kebajikan yang diperlukan. Menurut Fatimah Awang, 68, rumah yang didiaminya dinafikan bantuan kerajaan sungguhpun telah diluluskan pejabat kerajaan negeri lebih setahun.

Sekali imbas, Sungai Limau dilihat menepati mana-mana kampung di Kelantan dari segi mentaliti penduduknya dan juga landskapnya. Terdapat beberapa sekolah agama dan sekolah pondok di sini tetapi ianya tidak terjaga. Wujudnya hanya sebagai syarat bagi mengesahkan niat untuk mencari akhirat.

Walhal, hanya beberapa puluh kilometer ke Utara atau Selatan Sungai Limau, iaitu di Bandaraya Alor Setar dan juga bandar Sungai Petani, serta kawasan sekeliling yang di bawah Barisan Nasional, kita akan mendapati pembangunan yang menggalakkan.

Hubungan jalanraya antara Sungai Limau dengan kedua bandar ini juga lengkap dan mudah melalui lebuhraya. Bagaimanapun, segala kemodenan itu terputus sebaik tiba di Sungai Limau.


Penduduk Sg Limau Pasrah Kerana Tempoh lima penggal meneraju Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Limau tidak digunakan sepenuhnya oleh PAS. Apa Yang Dijanjikan Tidak Ditunaikan, hanya Berjanji Ketika Pilihanraya. Khamis Awang, 68, Berkata Beliau Hanya Inginkan Peralatan Menuai Seperti Rumpai Racun Serta Bekalan Elektrik dan Air Bersih Untuk Rumahnya

Apabila dilantik sebagai Menteri Besar Kedah, Allahyarham Tan Sri Azizan difahamkan mempunyai visi yang tinggi untuk kawasannya. Projek seperti Sungai Limau Hydrocarbon Hub yang dirancang dibina di kawasan itu dijangka mampu menjana pendapatan negeri serta memberi peluang pekerjaan kepada penduduk setempat, sekali gus meningkatkan ekonomi dan pembangunan di Sungai Limau.


Umum mengetahui projek ini dimulakan oleh Kerajaan BN pada tempoh tahun 2002 - 2005 lalu. Pada asalnya, projek ini dinamakan sebagai Zon Industri Petroleum Yan (ZIPY). Namun projek tersebut tergendala apabila kerajaan Negeri tumbang ke tangan PAS. Bagaimana pun arwah Tan Sri Azizan berminat untuk meneruskan projek tersebut dengan nama baru iaitu Sungai Limau Hydrocarbon Hub

Bagaimanapun, niat murni ini tidak terlaksana akibat terdapat berbagai halangan, termasuklah kekurangan pengalaman di pihak kerajaan negeri sendiri. Justeru, Sungai Limau kekal di takuk lama, ketinggalan dari kemajuan dunia.

Penduduk Sungai Limau mungkin merasa selesa dengan kehidupan dan rutin harian yang sama ini. Malangnya, dunia telah berubah dan manusia perlu menyesuaikan diri dengan perubahan itu.


Penduduk Kampung Sg Limau Pasrah Apabila Bantuan Yg Beliau Minta Dari Majlis Kemajuan Kampung (MKK) Dinafikan Kerana Bukan Kroni. Don Jasin, 93, berkata Sebelum ini Beliau Memohon Untuk Membaiki dan Memohon Rumah, Namun Tidak Kesampaian, Sebaliknya Surat Permohonan Beliau Dibuang Dalam Tong Sampah

Penduduk Sungai Limau tidak boleh ketinggalan dalam mengejar ilmu pengetahuan dan kemajuan kerana itulah tujuan utama Allah SWT menjadikan manusia.

Jika benar penduduk Sungai Limau ingin mencari akhirat, maka mereka perlu terlebih dahulu menurut perintah Allah SWT untuk mencari ilmu, meneroka dunia serta meningkatkan diri ke tahap tertinggi.

Sudah menjadi hakikat yang tidak dapat dinafikan bahawa kemajuan di Malaysia ini hanya boleh dicapai melalui parti Barisan Nasional, bukan PAS.

PAS mempunyai masa yang begitu lama untuk memajukan Sungai Limau, tetapi mereka tidak melakukannya. Mungkin alasan pada mulanya ialah PAS tidak punya kuasa, tetapi alasan ini tidak boleh dipakai lagi apabila PAS berjaya menjadi kerajaan negeri.

Benar, Allahyarham Tan Sri Azizan telah mencuba, namun, tanpa pengalaman dan kelayakan, segala-galanya tidak semudah yang disangka.

Jangankan kemajuan dunia, kemajuan akhirat juga dilakukan PAS secara sambil lewa di Sungai Limau memandangkan sekolah-sekolah agama dan pondok juga tidak terjaga. Seolah-olahnya, PAS benar-benar menyerahkan nasib rakyat Sungai Limau kepada takdir semata-mata.

Bagaimanapun, kita sanjung Allahyarham Tan Sri Azizan yang sanggup merendah diri meminta nasihat musuh politiknya di dalam UMNO untuk memajukan negeri.


Malangnya, Allah SWT lebih menyayangi dirinya dan beliau tidak sempat melaksanakan impiannya untuk Kedah amnya, dan Sungai Limau, khasnya.

Kini, penduduk Sungai Limau diberikan peluang oleh Allah SWT untuk mengubah nasib diri sendiri melalui undi. Sampai bila Sungai Limau perlu menjadi sebuah kawasan mundur di negeri Kedah?

Bayangkan peluang pekerjaan dan perniagaan yang mampu tercipta sekiranya UMNO diberi kepercayaan untuk melakukannya. Bayangkan juga bantuan yang boleh disalurkan kepada sekolah-sekolah agama dan sekolah pondok bagi meningkatkan kualiti pembelajaran dan pembangunan sekiranya UMNO diberi mandat menerajui kawasan ini.


Apa yang pasti, UMNO mampu membawa kehidupan yang jauh lebih berkualiti dan seimbang antara dunia dan akhirat bagi penduduk Sungai Limau.

Maka amat wajar kita menyeru agar pengundi Sungai Limau mengundilah dengan bijak pada 4 November ini kerana tiada siapa yang dapat mengubah nasib anda selain diri anda sendiri.

Sudah sampai masa untuk rakyat Sungai Limau berhijrah kepada yang lebih baik.


Menteri Besar Kedah Dato' Mukhriz Mahathir berkata, sekiranya BN ditakdirkan kalah pada PRK kali ini, ianya tidak membawa sebarang perubahan kepada kerajaan negeri tetapi ianya akan memberi manfaat besar jika BN mendapat mandat di Sungai Limau.





Monday, October 28, 2013

Mahfuz Omar Akhirnya Mengaku ... "KALAU TAK BOHONG, ITU BUKANLAH PAS"


DESPERADO ...

Perkataan dan ungkapan paling tepat bagi PAS yang cukup terdesak menggunakan foto wartawan Sinar Harian yang telah diubah suai bagi menonjolkan calon parti itu, Azam Samad yang kononnya berada di pejabat kerajaan negeri Kedah, sewaktu Allahyarham Ustaz Azizan masih bergelar Menteri Besar.

FAKTA ...
Gambar ini diambil tiga tahun lalu ketika Timbalan Pengarang Berita Sinar Harian, Muhamad Mat Yakim bersama Ketua Biro Sinar Harian Utara, Mohd Idros Mohd Ali (kanan) mengunjungi Allahyarham Tan Sri Azizan Abdul Razak pada 25 Mei 2011 di Pejabat Menteri Besar Wisma Darul Aman, Alor Setar. Turut hadir, Penolong Ketua Biro Sinar Harian Utara, Roslinda Hashim (tidak kelihatan dalam gambar). Kunjungan adalah sempena sesi wawancara eksklusif Sinar Harian bersama Azizan.


AUTA ...
Gambar berkenaan diubah suai menggunakan teknik superimpose kononnya calon Pas, Mohd Azam Abdul Samat (berkopiah) bersama Mohd Idros bertemu Azizan.

Tinjauan wartawan Sinar Harian mendapati risalah mengandungi gambar yang dimanipulasikan itu turut diedarkan secara percuma di pekarangan pintu masuk Markas Induk Pas Kawasan Jerai semalam.

Sehubungan itu, Ketua Pengarang Sinar Harian membuat penafian dan penjelasan bahawa akhbar ini tidak ada kena mengena dengan risalah berkenaan.

PAS nempaknya semakin alpa dan lupa bahawasanya mereka tidak mampu melawan KEHENDAK dan TAKDIR yang Allah Taala tentukan.

Sudahlah sebelum ini mereka melakukan PEMBOHONGAN kononnya bapa kepada Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom menyokong calon Pas dalam pilihan raya kecil kali ini.

Tidak cukup dengan laporan tersebut, jentera PAS juga seakan terdesak apabila turut mengedarkan risalah dan gambar lawatan rombongan calon parti itu ke rumah Baharom Ramli bagi meyakinkan pengundi.


Pembohongan mereka akhirnya terbongkar, apabila Baharom Ramli yang juga dikenali sebagai Pak Ngah menafikan laporan tersebut. Malah beliau turut melahirkan rasa kesal atas fitnah tersebut yang jelas cuba menarik sokongan pengundi dengan cara yang kotor.



Dan Hari ini ...

PEMBOHONGAN PALING BODOH DALAM SEJARAH POLITIK TANAH AIR telah didedahkan oleh Ketua Pengarang Sinar Harian membuat penafian dan penjelasan bahawa akhbar ini tidak ada kena mengena dengan risalah berkenaan.

Maka cukup bertepatan dengan desakan ramai pihak sebelum ini, sewajibnya PAS menggugurkan nama Islam dari parti itu. Islam tidak pernah mengajar umatnya MENUAL AGAMA demi kepentingan politik perut ularmak kucing senak.





Sunday, October 27, 2013

Dasar Syiah ... MAHFUZ OMAR MEMANG DARI KETURUNAN SIAL


Rata-rata pengundi di Sungai Limau baru-baru ini dikejutkan dengan laporan harakahdaily yang mengatakan kononnya bapa kepada Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom menyokong calon Pas dalam pilihan raya kecil kali ini.

Tidak cukup dengan laporan tersebut, jentera Pas juga seakan terdesak apabila turut mengedarkan risalah dan gambar lawatan rombongan calon parti itu ke rumah Baharom Ramli bagi meyakinkan pengundi.


Namun bak kata pepatah, ‘bangkai gajah masakan dapat ditutup dengan nyiru’. Pembohongan mereka akhirnya terbongkar, apabila Baharom Ramli yang juga dikenali sebagai Pak Ngah menafikan laporan tersebut. Malah beliau turut melahirkan rasa kesal atas fitnah tersebut yang jelas cuba menarik sokongan pengundi dengan cara yang kotor.



“Anak saya lebih utama. Kita mesti utamakan anak kita dahulu (merujuk kepada cara kempen yang cuba menggunakan beliau untuk memburukkan Jamil Khir)” katanya ketika ditemui oleh pihak media.

Pak Ngah juga mengatakan, beliau amat tidak bersetuju nama beliau digunakan untuk kempen pilihan raya ini. Ketika diminta mengulas mengenai peluang Pas dalam PRK ini, beliau mengatakan ia agak sukar.

Datuk Mukhriz Mahathir kesal dengan tindakan PAS yang cuba meraih simpati apabila mempolitikkan kunjungan mereka ke rumah bapa kepada Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom yang diserang penyakit angin ahmar sejak tiga tahun lalu.


Menteri Besar Kedah itu berkata, tindakan calon PAS, Mohd Azam Abdul Samat bersama Naib Presidennya, MAHFUZ OMAR menziarahi Baharom Ramli, 77, di kediamannya di Kampung Ulu Sedaka menimbulkan tanda tanya khususnya mengenai keikhlasan dan motif disebalik tindakan tersebut.

"Ini soal keikhlasan, saya tertanya-tanya mengenai niat calon PAS apabila beliau menziarahi bapa kepada Datuk Seri Jamil Khir Baharom, kemudian ambil gambar dan terus muat naik (di internet)," katanya


Tempoh lima penggal meneraju Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Limau tidak digunakan sepenuhnya oleh PAS dalam usaha membantu masyarakat setempat meningkatkan taraf ekonomi serta kebajikan yang diperlukan.Menurut Fatimah Awang, 68,rumah yang didiaminya dinafikan bantuan kerajaan sungguhpun telah diluluskan pejabat kerajaan negeri lebih setahun.

Umum mengetahui jentera Pas sedang berdepan dengan masalah perpecahan dalaman dan berkemungkinan akan kalah di kubu kuat mereka ini. Malah melalui ceramah-ceramah yang diadakan sepanjang masa berkempen ini juga jelas menyaksikan parti itu gagal menarik sokongan masyarakat setempat.


Penduduk Sg Limau Pasrah Kerana Tempoh lima penggal meneraju Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Limau tidak digunakan sepenuhnya oleh PAS. Apa Yang Dijanjikan Tidak Ditunaikan, hanya Berjanji Ketika Pilihanraya. Khamis Awang, 68, Berkata Beliau Hanya Inginkan Peralatan Menuai Seperti Rumpai Racun Serta Bekalan Elektrik dan Air Bersih Untuk Rumahnya

Walaupun mereka mengadakan ceramah hampir setiap malam, namun hanya sekitar 5 – 20 orang sahaja yang hadir untuk mendengar bebelan pimpinan parti itu menabur fitnah memburukkan calon Umno dan kerajaan. Hinggakan ada di kalangan penduduk setempat yang mempersoalkan, keikhlasan Pas dalam membela masyarakat di Sungai Limau.


Penduduk Kampung Sg Limau Pasrah Apabila Bantuan Yg Beliau Minta Dari Majlis Kemajuan Kampung (MKK) Dinafikan Kerana Bukan Kroni. Don Jasin,93, Berkata Sebelum ini Beliau Memohon Untuk Membaiki dan Memohon Rumah, Namun Tidak Kesampaian, Sebaliknya Surat Permohonan Beliau Dibuang Dalam Tong Sampah

“Kami langsung tidak mengetahui, apakah misi dan visi calon Pas sekiranya diberi mandat untuk mewakili masyarakat di sini. Setiap kali ceramah, mereka hanya memburukkan calon dan kerajaan BN.

“Patutnya, mereka menjelaskan isu-isu yang akan dijadikan keutamaan sekiranya menang” jelas salah seorang pengundi yang ditemui di Kampung Titi batu.

PAS semakin cukup kekeringan modal untuk berkempen sehingga mengheret mereka yang tidak mempunyai kepentingan bagi melancarkan kempen mereka. Jika benar bapa Datuk Seri Jamil Khir berdoa kepada kemenangan PAS, siarkan secara penuh. Tidak salah, malah boleh juga seluruh rakyat mengaminkan doa tersebut, itu pun jika benar isi kandungan doa itu seperti yang dikatakan Mahfuz melalui video tersebut.

Kepada Manusia Sial seperti MAHFUZ OMAR, sudah-sudahlah menggunakan taktik kempen sebegini, sudahlah digunakan nama arwah Ustaz Azizan walaupun sebelum ini kerap dikecam, sekarang pula menggunakan bapa orang untuk meraih undi.

Nampak sangat terdesak......



Friday, October 25, 2013

Mukhriz Cukup Yakin : LEBIH RAMAI AHLI PAS AKAN MENGUNDI BN


Berdasarkan beberapa pemerhatian dan perkongsian maklumat yang dikumpulkan sepanjang perjalanan PRK Sungai Limau ini, dapat dijangkakan Barisan Nasional mempunyai peluang cerah untuk merampas kerusi tersebut yang sekian lama milik PAS.

Terdapat beberapa faktor yang diberi perhatian dan jelas ianya berpihak kepada BN termasuklah faktor calon yang dipertandingkan pada PRK ini.

Pertamanya, calon yang dibawa PAS dalam PRK kali ini dilihat kurang dikenali berbanding penyandang kerusi ini dahulu, arwah Tan Sri Azizan.

Ini tidak memberikan kelebihan kepada PAS berbanding calon BN yang lebih dikenali dan mudah mesra dengan penduduk sekitar Sungai Limau.

Walaupun difahamkan calon PAS merupakan anak jati kampung tersebut, tetapi ternyata hasil tinjauan yang dilakukan wartawan yang berada di lokasi PRK, Ustaz Azam Samat tidak begitu dikenali penduduk setempat berbanding calon BN, Dr Ahmad Sohaimi Lazim.


Penduduk di sekitar kawasan itu juga lebih berminat untuk mempunyai Adun yang berpendidikan tinggi seperti mantan Adun Sungai Limau, arwah Ustaz Azizan.

Sudah pasti, pendidikan merupakan antara faktor penting yang diberi perhatian tidak kira sama ada oleh parti mahupun rakyat.

Ini kerana, pendidikan dapat menjamin pentadbiran yang baik dan lebih bermutu untuk memastikan masyarakat setempat mendapat pembangunan dan kemajuan yang sepatutnya.

Dikatakan juga, beberapa ahli PAS dari Pusat Daerah Mengundi (PDM) Matang Buloh, Sungai Dedap, Gelam Tiga dan Bukti Choras turut sama menyokong calon yang berpendidikan seperti Ustaz Azizan dahulu.

Malah, penyokong PAS di Pondok Pak Ya juga dikatakan menyokong calon BN ekoran Dr Sohaimi merupakan salah seorang bekas tenaga pengajar di sekolah pondok tersebut.

Ini menunjukkan peluang cerah BN mendahului hati masyarakat setempat dalam memastikan kerusi Sungai Limau kembali menjadi milik BN.

Dalam perkembangan yang sama, berdasarkan rekod yang sedia ada, ahli Umno di Sungai Limau berjumlah 7,833 orang. Namun, jumlah undi yang diperoleh oleh BN pada PRU13 yang lalu berjumlah 10,540 melebihi jumlah ahli Umno di kawasan tersebut.

Dan dijangka pada PRK kali ini, akan lebih ramai ahli PAS yang bakal berhijrah menyokong BN dan berdasarkan faktor-faktor ini dan pemerhatian yang dijalankan, PAS dilihat perlu bekerja keras untuk berkempen sebelum hari pengundian tiba pada 4 November nanti.




Sunday, October 20, 2013

Bekas Ketua Rahib Indonesia ... "KAMI SERU UMAT ISLAM MALAYSIA PERTAHAN KALIMAH ALLAH"


Dua pakar pengkaji agama yang juga bekas penganut agama Kristian Katolik Indonesia menggesa umat Islam di negara ini terus mempertahan kalimah Allah daripada digunakan penganut agama lain.

Pakar Kristologi dan pemerhati hubungan antara agama, Insan L. S. Mokoginta dan bekas Ketua Rahib Legio Maria, Atmajaya di Jakarta, Irena Handono turut mengingatkan kalimah Allah harus dilindungi demi menjaga kesucian Islam pada masa depan.

Menurut Insan, beliau bimbang ancaman itu yang disebarkan menerusi dakwah agama Kristian menggunakan media cetak mampu mengikis keimanan generasi muda Islam seterusnya mengajak mereka keluar daripada agama tersebut.


Sehubungan itu, beliau memuji tindakan tegas kerajaan Malaysia menghalang majalah The Herald menggunakan kalimah Allah dalam seksyen bahasa Melayu penerbitan tersebut yang disifatkan beliau perlu dicontohi kerajaan Indonesia dalam menghalang kalimah berkenaan digunakan sesuka hati di negara itu.

"Penggunaan kalimah Allah dalam mana-mana penerbitan mereka (Kristian) hanya 'pancingan' semata-mata untuk menunjukkan kepada umat Islam Allah itu sama dengan Jesus walhal hakikatnya agama Islam dan Kristian itu berbeza," katanya.


Beliau berkata demikian dalam Seminar Kristologi, Penggunaan Nama Allah dan Ancaman Kristianisasi Terhadap Umat Islam di sini hari ini.

Seminar sehari anjuran pertubuhan bukan kerajaan (NGO), Warisan Ibnu Aaby itu disertai kira-kira 250 orang daripada pelbagai agensi antaranya Jabatan Mufti negeri, Persatuan Tionghua Muslim Melaka serta penuntut Universiti Teknologi Mara (UiTM) Shah Alam dan Kolej Islam Klang.

Yang turut hadir, Penasihat Majlis Agama Islam Johor, Datuk Nooh Gadut, Timbalan Mufti Negeri Selangor, Datuk Abdul Majid Omar dan Pengerusi Warisan Ibnu Aaby, Datuk Mohamad Din Yusoh.


Insan yang sebelum ini merupakan penganut agama Kristian Roman Katolik dan berasal dari Kotamobagu, Sulawesi Utara sudah menghasilkan lebih 40 buku berkaitan kristologi, perbandingan kitab Bible dan al-Quran serta berkaitan dakwah.

Sementara itu, Irena berkata, penggunaan kalimah Allah yang bebas dalam media cetak di Indonesia menyebabkan pemikiran umat Islam di negara tersebut keliru sehingga akhirnya terpesong daripada akidah Islam sebenar.

Beliau turut mengambil contoh tawaran pendidikan bagi mendalami Islam di Surabaya yang menggunakan kalimah Allah serta ayat-ayat suci al-Quran dalam risalah mereka yang akhirnya didapati dianjurkan pertubuhan agama Kristian.

SUMBER : UTUSAN ONLINE





Friday, October 18, 2013

Bukan Salah Ibu Mengandung : HISHAMUDDIN RAIS ADALAH KETURUNAN SI CELAKA ABU LAHAB


Cukup musykil apabila pengamal fahaman sosialis dan komunis ini menganggap Islam adalah agama yang dicedik dari agama Hindu. Ungkapan beliau persis milikan sifat Abu Lahab yang cukup terkenal dengan sifat celaka yang amat ketara.

"Abu Lahab juga membakar api kemarahan orang-orang Quraisy dengan kata-kata “ Muhammad mencela agama nenek moyang kita, dan mendakwa nenek moyang kita semuanya akan masuk neraka kerana beragama menyembah berhala”.

Kita tidak tahu sama ada pengamal fahaman sosialis dan komunis ini sedar atau tidak perkataan yang digunakan beliau melalui tweeter boleh menjerumus kepada soal pegangan akidah beliau.

Tolak fahaman politik ketepi seketika, umat Islam wajar mempersoalkan pegangan agama dan akidah beliau. Dan cukup wajar jika sekiranya pihak berkuasa menyoal beliau secara berdepan.

Adakah beliau masih lagi penganut Islam atau sememangnya sudah terpengaruh dengan fahaman PLURALISME yang dibawa oleh Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim.



Wednesday, October 16, 2013

Haruan Makan Anak : BILA MAJIKAN SYARIKAT GLC "CABUL" HAK PEKERJA MELAYU


Di mimos yg berkuasa sebenarnya Raj bukannya Wahab. Wahab ni kena cucuk hidung dgn Raj.......Wahab ni boneka aje.
13 October 2013 11:03

Hasil dari artikel kelmarin (KLIK DISINI) saya dapati banyak komen yang berkaitan dengan MIMOS Sdn Bhd sebuah syarikat penuh milik kerajaan. Komen diatas adalah salah satu komen yang menarik untuk saya panjangkan kerana apa yang saya maksudkan semalam adalah benar bahawa MIMOS kini bukan lagi menjadi milik orang Melayu sebaliknya telah di jadikan markas untuk seorang India yang mengawal serba serbi didalam MIMOS.

Ala itu Dato masa di Motorola pon haprak... orang kiri dan kanan, cina dan india....tak mahu naikkan melayu. Sombong nak mampus!! Ada orang Melayu bagus tak mahu naikkan kerana dia seorang perempuan.

Kat Motorola tempat legacy Dato sudah jadi Tamil Street... dalam sekelip mata... kisah apa? Janji sendiri bangsa pon mahu naik...Masa Dato dulu macam-macam alasan....

Tak usah bangga la jadi orang kuat UMNO!!! Puih...!! Jadi orang UMNO untuk kepentingan diri sendiri.
12 October 2013 20:59

Komen yang kedua ini menjelaskan lebih gambaran sebenar apa yang berlaku di dalam MIMOS kerana cakap cakap oleh pekerja Melayu yang ditindas oleh pihak atasan merupakan satu kebenaran apabila seorang India yang dilihat menguasai MIMOS sehinggakan Ketua Mimos sendiri gagal untuk membela nasib pekerja Melayu didalam MIMOS.

Rasanya saya tahu siapa nama perempuan melayu yang teraniaya ni..NORMATAKSIAH ISMAIL..
Betulkan saya kalau salah orang atau salah cerita
12 October 2013 20:46

Komen ketiga ini menyebut satu nama yang merupakan seorang pekerja Melayu di Mimos. Maklumat yang diperolehi mengesahkan bahawa Wanita ini telah diberikan surat amaran atas tindakannya yang mengadu ketidak puashatian Cafetaria yang menjual makanan di Mimos meletakkan harga yang cukup mahal dan juga servis yang tidak berkualiti. Isu ini dapat dilihat di beberapa Facebook individu pekerja Mimos yang mana wanita ini telah ditekan tanpa belas ehsan oleh pihak Mimos.

Makluman yang diperolehi dari pekerja Melayu di Mimos menyatakan bahawa Ibu kepada seorang anak itu diberikan surat amaran, ditukarkan ke tempat lain dan paling tidak berhati perut apabila pihak Mimos menahan 2 minggu gaji Ibu seorang anak itu.


Untuk makluman mangsa Wanita Melayu Ibu kepada seorang anak ini telah bekerja di Mimos sejak tahun 1997 lagi. Gaji yang diperolehi oleh wanita Melayu yang ditindas itu hanyalah berjumlah RM1,457 sahaja dengan berhadapan harga yang mahal di Cafetaria milik Mimos.

Mungkin ramai tidak mengetahui bahawa Cafetaria di Mimos merupakan satu Cafetraria yang sepatutnya adalah jauh lebih murah berbanding Cafetaria di tempat lain kerana.

a) Bil Elektrik Percuma (Ditanggung MIMOS)
b) Bil Air Percuma (Ditanggung MIMOS)
c) Pingan Mangkuk (Disediakan MIMOS)
d) Peralatan Di Cafetaria (Semuanya Ditanggung MIMOS)

Bagaimana sebuah Cafetraia yang semuanya ditanggung oleh pihak Majikan iaitu MIMOS menjual makanan yang lebih mahal daripada kedai makan diluar?

Akibat dari luahan Wanita Melayu pekerja Mimos itu di Facebooknya beliau kini mendapat tekanan dari pihak atasan pegawai Mimos. Adalah tidak adil dan tidak berhati perut sama sekali apabila pegawai atasan Mimos yang bergaji belasan dan puluhan ribu ringgit menindas pekerja bawahan yang hanya bergaji RM 1,457 sebulan.


Gambar diatas adalah gambar Cafetaria di dalam MIMOS sebelum pengubahsuaian. Laporan mengesahkan bahawa Kos pengubahsuaian terbaru Cafetaria milik Mimos itu mencecah 1 Juta Ringgit. Apa yang diubah suai sehingga mencecah RM 1 juta ringgit?

SUMBER : MALAY RIGHTS



Bagaimana pula dengan komen-komen yang tersiar dibawah ini dalam artikel yang sama bagi blog di atas. Mungkin Jabatan Audit Negara boleh memberikan pencerahan justeru siasatan ke atas syarikat milik kerajaan [ GLC ] ini, jika benar berlakunya penyelewengan.

Setiap komen yang diberikan mempunyai persamaan seakan berlakunya ketirisan dan penyalahgunaan kuasa dalam sebuah syarikat milik kerajaan.

Kami pekerja Melayu di MIMOS memang dah lama meluat dengan kepimpinan pegawai Melayu yang dilihat lebih mengutamakan keling dari India dan Sri Langka. Semua kerja yang sepatutnya melibatkan anak Melayu diberikan kepada Keling dan menyebabkan kami pekerja Melayu di Mimos seperti tunggul. Belum lagi bercakap soal duit yang digunakan oleh Keling Keling dalam MIMOS untuk rompak Kerajaan. Saya tidak tahu sama ada Dato Sri Najib mengetahui atau tidak pekara ini. Saya minta Tuan bawa isu MIMOS ini kepada pihak atasan.
14 October 2013 12:40

Memang tidak dinafikan sebenarnya MIMOS sekarang sudah lari daripada arah yg sebenarnya sebagai Research Institute.
HR MIMOS sekarang sudah tidak lagi menjaga kepentingan dan kebajikan pekerja.
Sebaliknya mereka akan mengambil tindakan yang keras kepada pekerja jika ada aduan-aduan yg bertentangan daripada policy Raj, CIO, pegawai kanan Datuk Wahab.
Semakin ramai penyelidik-penyelidik telah berhenti daripada MIMOS gara-gara orang Motorala sahaja yang diberikan keutamaan.
Datuk Wahab seperti menyerahkan tugas nya kepada CIO Raj dan tiada memainkan perananan di MIMOS.
Jadi saya setuju pihak Jabatan Perdana Menteri perlu datang sebagai independent party untuk menyiasat dan mengambil tindakan yang sewajarnya.
14 October 2013 15:02

Tuan.. banyak lagi yang perlu du selidik.. Renovation For Life pun telah membuat seorang Melayu menjadi jutawan fakir... yg berwajib tolong check walaupun jutawan tersebut telah meninggalkan MIMOS.
Outsourcing staff dari negaara kulit gelap patut diberi perhatian yg mendalam... kenapa tak ada ke orang melayu yang cerdik pandai untuk memberi petkhidmatan untuk Malaysia ke... cuba check jutaan ringgit telah mengalir ke kroni2 yang membawa kulit gelap ke Malaysia (3 sekawan Man in Black Taukey Pendatang di MIMOS) ha ha walaupun sorang dah lari keluar dari MIMOS
14 October 2013 19:42

Mimos khas untuk org Penang ke? cuba periksa nama2 sykt dpt projek dan pembekal tenaga kerja.
Wahab buat bodoh dan asik guna nama org kuat umno tempat dia sendiri. penang masih kalah dan makin teruk kalah.bunyi mcm dah banyak bantu melayu tp sial.... Apa pun tak bantu Melayu
15 October 2013 01:39

Saya antara seorang mangsa penindasan. Terpaksa berhenti, dan 2 tahun berjuang utk meneruskan kes ini di mahkamah industri. InsyaAllah, few months nanti perbicaraan penuh. Sebenarnya mereka itulah yg bersikap rasis dan menidakkan kebolehan dan kepakaran kita. Jadi yes man selamatlah periuk nasi. Melawan yg benarpun, terimalah akibatnya.
16 October 2013 12:05

selalu kontrak-kontrak kerja MIMOS dilonggokkan pada bidder2 dari Penang , memang dah kowtim dengan orang Penang ka ?? Si Wahab yang jadi macai Raj ni jangan dok buat bodo lagi larr... ikutt ja apa si mangkuk tu cakap macam lembu kena cucuk hidung . wahab ni sudah2 lah dok guna nama UMNO untuk kepentingan diri , konon nak bantu Melayu , dey tambey uruskan dulu MIMOS , kasi lessing sama itu Raj, hang takut apa dengan dia ??? Jangan sampai orang londeh segalanya !!!
16 October 2013 15:37

Apa yang diubah suai sehingga mencecah RM 1 juta ringgit ??? Apa punya blogger ??? satu kes je ??? banyak lagi kes-kes dalaman brader ???

Banyak lagi kes-kes 'siphoning off money' dalam MIMOS ni brader. Gua dapat info satu kes melibatkan agensi pekerjaan yang dipakai oleh MIMOS kununnya bawa pakar luar negara untuk bekerja di MIMOS. Inipun sebab kutu-kutu berahak dlm MIMOS dah menyampah dengan CEO Wahab, so gua dapat info free-free je. AGENSI PEKERJAAN SUMBER SEPADU SDN. BHD. Nombor Syarikat (901885-M). Pakar-pakar dari India yang kununnya digaji untuk ganti orang melayu dah 'siphoning off money' berjuta ringgit dari MIMOS. Bayar pada pakar-pakar India satu kepala RM5000, caj MIMOS satu kepala RM15000. Gua akan pastikan dapat maklumat nama-nama kroni-kroni CEO Wahab yang terlibat dengan agensi pekerjaan ini. Gua akan pastikan perkara ini disiasat sampai ke peringkat akar umbi. Lu tunggu je brader Wahab.
16 October 2013 20:11

pekung si wahab dan raj ni banyak lagi, depa sapu duit kerajaan untuk projek itu ini, gaji pekerja import Sri Lanka dan India tu , tapi hal wanita yang gajinya sebulan RM1,500 tak diendahkan !! melayu macam ni buat apa simpan dalam jabatan kerajaan lagi... buat jadi virus saja, kasi buang lekas-lekas . Wahab ni ingat orang tak tau ka pasal projek SOCSO tu ? Sedap lu salah guna kuasa makan duit guna jawatan sendiri . Wahab lu pernah dengar ka itu Century Software dan cara lantikan TR lepas projek SOCSO di sakau ?? . Peniaga-peniaga lain buat kerja susah payah , lu Wahab dengan lu punya skandal si Raj tu pakai duit kerajaan bayar tenaga luar buat kerja ? Apsal guna tenaga luar ?? Orang Malaysia tak pandai ka buat kerja ?? Duit kerajaan tu duit rakyat Malaysia ... korang dua bagi duit rakyat Malaysia kat orang asing buat apa bangsattt ??!! . Apa pulak cerita dengan duit projek RM 100 million plus ?? Lu nak buat apa sekarang Wahab , Raj ?? Nak lupuskan bukti ?? Kah kah kah .. jangan takut baruahh ... bukti akan didedahkan tak lama lagi . Nasihat aku pada pekerja-pekerja MIMOS yang tak puas hati , ini lah masa yang korang tunggu-tunggu nak penerajang si Wahab dan Raj ni keluar , bukan setakat penerajang keluar .. kalau korang ada maklumat lain boleh sumbat dua ekor ni dalam penjara, letak je komen kat sini , pandai lah blogger2 ni korek
16 October 2013 16:01



Kita tidak mahu lagi berlakunya salahguna kuasa dan ketirisan akibat sikap tidak bertanggungjawab dan tiada integriti mereka yang dilantik dan diamanahkan oleh kerajaan. Kerana pada akhirnya, kerajaan yang akan tetap dipersalahkan akibat sikap segelintir pihak.




Tuesday, October 15, 2013

MELAYU BERTENGKOLOK Ini Mampu Menukar PENDIRIAN White House Terhadap Kerajaan Malaysia


BUKAN SEBARANG MELAYU yang sanggup berbaju Melayu dan bertengkolok sewaktu menyampaikan watikah perlantikan duta Malaysia ke Amerika Syarikat [ AS ] kepada Presiden Barack Obama di Oval Office pada 4 November 2009. Melayu yang mempunyai hati kering sahaja yang berani berbuat demikian.

Busana yang dipakai telah mencuri tumpuan dan menjadi bahan berita media-media di Amerika. Jika sebelum ini duta-duta Malaysia yang dilantik lazimnya berpakaian sut kemas dan bertali leher, lain pula 'peel' Datuk Seri Jamaluddin Jarjis [ JJ ].

Barangkali juga terpengaruh dengan cara berpakaian JJ, bekas duta AS, Paul W Jones turut memilih pakaian istiadat sewaktu majlis penganugerahan Darjah-darjah Kebesaran Negeri Pahang Sempena Memuliakan Ulang Tahun Hari Keputeraan Ke-81 Sultan Pahang, Sultan Ahmad Shah di Istana Abu Bakar.

Agaknyalah ...

PAUL W. Jones (dua dari kiri) berjabat tangan dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sambil diperhatikan oleh Ahli Parlimen Rompin, Datuk Seri Jamaludin Jarjis (dua dari kanan) dan Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai (kanan) di Istana Abu Bakar, Pekan.

Namun begitu, bukan baju Melayu dan tengkolok yang mahu disentuh dalam artikel ini, namun gerak kerja sistematik yang ditunjukkan oleh JJ sebagai duta Malaysia ke AS dilihat berhasil menjadikan Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim sebagai Bangkai Hidup di White House.

Keputusan Datuk Seri Najib [ sewaktu dilantik menjadi Perdana Menteri ] memberikan mandat kepada Ahli Parlimen Rompin ini menjadi duta ke AS disifatkan sebagai tepat, walaupun dianggap skeptikal oleh sesetengah pihak pada mulanya.



Bukan sahaja JJ bertanggungjawab menjalankan tugas diantara kerajaan dengan kerajaan serta hubungan diplomatik, beliau juga telah berjaya menjalankan kerja 'political warfare' dengan baik.

Berdekad lamanya Anwar Ibrahim membina 'empayar politik' di AS bersama sekutunya, Paul Wolfowitz dan Al Gore memburukkan imej Malaysia demi kepentingan politiknya yang mahu menjadi Perdana Menteri Malaysia. Cukuplah sekadar menyebut bermulanya kebobrokan beliau yang mahukan Malaysia mengikut perskripsi dan formula Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF) untuk mengatasi masalah krisis kewangan Asia. Persidangan APEC di Kuala Lumpur tahun 1998 sudah cukup menyaksikan bagaimana kerajaan sebagai tuan rumah telah dimalukan oleh Al Gore dan Madeleine Albright, Setiausaha Negara AS apabila secara terbuka menyatakan sokongan terhadap Anwar Ibrahim.


Selain dari tugas rasmi, JJ juga bertindak sebagai 'medium' dalam mematikan hubungan dan rantaian politik Anwar Ibrahim agar pengaruh beliau pudar dan hilang. Usaha keras bertahun lamanya ahli Parlimen Rompin ini berjaya mengurangkan pengaruh politik Anwar Ibrahim di AS dan di negara-negara barat.

Komitmen yang ditunjukkan oleh JJ menyebabkan Ketua Pembangkang dan Ketua Umum PKR ini cukup marah apabila buat pertama kalinya, pentadbiran White House tidak memberikan kepadanya dalam kes liwat Saiful Bukhari. Tidak sepertimana sewaktu kes liwat tahu 1998 yang menyaksikan AS memberikan sokongan terbuka terhadap beliau. Pentadbiran Barack Obama tidak lagi mempertahankan Anwar Ibrahim.

Dr. Jamaludin Jarjis meeting with U.S. President Barack Obama in the Oval Office during his credentialing ceremony for new ambassadors on November 4, 2009. Source: The White House flickr photo stream, used as United States Government work.

Melayu berbaju Melayu dan bertengkolok ini berjaya memperbetulkan persepsi buruk AS akibat putar belit dan pembohongan Anwar Ibrahim terhadap kerajaan Malaysia. Hubungan diplomatik kedua-dua negara kini lebih baik dan AS lebih menghormati Malaysia kita sebagai sebuah negara berdaulat.

Usaha dan kerja keras JJ wajar diberikan pujian memandangkan beliau mampu menjadikan pemimpin politik dan ahli Kongres AS memahami bahawa Malaysia adalah negara Islam dan negara yang berdaulat. Malah ramai ahli Kongres AS sudah mulai tidak mencampuri urusan Malaysia walaupun Anwar Ibrahim cuba untuk mempengaruhi ahli-ahli Kongres AS.


"Saya meminta dua NGO ini, iaitu Konrad Adenaeur Foundation (KAF) dan National Democratic Institute (NDI) tidak memperguna dan merosakkan nama negara negara mereka dengan usaha campur tangan dalam hal ehwal negara lain.


Isu-isu berhubung dengan politik haruslah diselesaikan oleh negara dan rakyatnya sendiri.

Saya melihat adalah tidak adil untuk mana-mana ahli politik dan NGO dari AS memberi sokongan secara terbuka kepada mana-mana pihak di negara ini. - Ahli Kongres Amerika Syarikat, Eni Faleomavaega di Putrajaya baru-baru ini."

Klik KAF & NDI Memang PELACUR MURAHAN ANWAR, untuk artikel penuh


Sewaktu beliau masih lagi bergelar duta Malaysia ke AS, JJ tidak pernah melupakan tugas dan tanggungjawab sebagai ahli Parlimen Rompin. Beliau menggunakan 'skype' dari Washington untuk berhubung dengan rakyat yang diwakili beliau di Rompin pada 16 Disember 2009.


Sidang video oleh JJ itu dipancarkan pada skrin besar yang diletakkan di dalam Dewan Jubli Perak, Majlis Daerah Rompin sambil ditontoni oleh lebih 300 Orang Asli dari 10 buah kampung di sekitar daerah tersebut.

Melayu berbaju Melayu dan bertengkolok ini tidak pernah melupakan tanggungjawab terhadap hak orang asli dikawasan yang dinaungi beliau. Atas desakan beliau, Majlis Pembangunan Wilayah Ekonomi Pantai Timur (ECER), projek nanas [ pusat nanas negara ] yang dimajukan memberi peluang perkerjaan kepada warga orang asli di Kampung Tanam dan menjana pendapatan mereka.



Trek rekod beliau sebagai ahli Parlimen sudah cukup membuktikan beliau sukar digugat. Pembangkang cukup sukar untuk merampas kawasan Parlimen Rompin walaupun beliau sering menjadi sasaran tohmahan dan fitnah yang tidak boleh dibuktikan sehingga ke hari ini.


Beliau juga memenangi undi yang besar pada Pilihanraya Umum 2008 dari kalangan pemimpin UMNO walaupun digugurkan dari kabinet sewaktu Pak Lah menjadi Perdana Menteri.

Walaupun kini beliau bukan lagi Duta Malaysia ke Amerika, namun JJ masih lagi memainkan peranannya dari Malaysia hasil hubungan atau rangkaian yang beliau bina selama empat tahun di Amerika.




146,500 KINGMAKER UMNO perlu memahami di sebalik kelantangan suara mempertahankan hak MELAYU, UMNO juga memerlukan pemimpin MELAYU yang mempunyai 'buah fikiran' yang mampu berfikir secara strategik dan analitikal.

UMNO tidak boleh lagi dijadikan bahan momokan disebabkan memilih pemimpin yang pandai bercakap tentang Melayu, namun tidak mempunyai trek rekod perkhidmatan yang baik serta cemerlang.

Apa yang penting adalah 146,500 KINGMAKER UMNO ini tidak boleh terpengaruh dengan apa jua bentuk TAWARAN, JANJI dan IKRAR semata-mata.

Pilihlah calon yang benar-benar BOLEH BEKERJA dan EFEKTIF kalau mahu UMNO TERUS HIDUP. Jangan bercakap soal PEREMAJAAN UMNO kalau 146,500 KINGMAKER UMNO ini masih mengidap SINDROM TIPIKAL UMNO.





Monday, October 14, 2013

Kalimah Allah ... ALHAMDULILLAH, Kemenangan Pusingan Ketiga Umat Islam



PUTRAJAYA 14 Okt. - Mahkamah Rayuan hari ini memutuskan kalimah Allah tidak boleh digunakan dalam majalah mingguan Herald. Panel tiga hakim diketuai oleh Datuk Seri Mohamed Apandi Ali memutuskan demikian selepas membenarkan rayuan kerajaan.

SUMBER : UTUSAN ONLINE




Kemenangan kali ketiga umat Islam apabila Mahkamah Rayuan hari ini menolak permohonan Gereja Roman Katolik berhubung kebenaran menggunakan kalimah Allah dalam majalah mingguan Herald.

Namun begitu peringatan kepada seluruh umat Islam ...

GWM cukup yakin Gereja Roman Katolik akan terus mengheret isu ini SELAGI MASIH ADA BANTUAN CHAUVINIS DAP KATOLIK yang tetap akan menggunakan terus isu Kalimah Allah sehingga ke PRU-14.

GWM cukup yakin SELAGI MASIH ADA DIKALANGAN UMAT ISLAM SENDIRI YANG TETAP MEMBERIKAN SOKONGAN DAN KEYAKINAN KEPADA PERMOHONAN GEREJA ROMAN KATOLIK ini.