Friday, June 28, 2013

Tuan Ibrahim Tuan Man Kesal ... PAS TELAH DIANJINGKAN CHAUVINIS DAP

Tuan Ibrahim Tuan Man DAKWA KUASA MELAYU-ISLAM LEBIH KUAT apabila PAS membuat keputusan untuk bersama PKR-DAP dalam Pakatan Rakyat pada PRU-13.

Barangkali Ketua Penerangan PAS Pusat, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man kini memikirkan kembali keceluparan mulutnya yang begitu angkuh mendakwa kuasa Melayu-Islam LEBIH KUAT setelah PAS mengambil keputusan bersama dengan Pakatan Haram.

"Islam akan kuat (bila PAS dalam Pakatan)...Islam akan kuat, (kalau bersama Umno) dengan apa yang ada sekarang Islam lemah.

"Sebagai contoh, kita daripada atas iaitu Yang di-Pertuan Agong sampai akar umbi semua Melayu tapi mengapa penagih dadah paling ramai Melayu, anak luar nikah pun Melayu, anak zina juga Melayu? Mengapa 'problem'?," katanya - ANTARAPOS, 6 Mac 2013

Tidak pula Ketua Penerangan PAS Pusat berani mencuit masalah sosial di Kelantan yang diperintah oleh PAS lebih 20 tahun. Kadar jangkitan HIV-AIDS, penyalahgunan dadah dan kemiskinan tegar adalah antara yang tertinggi di Malaysia. Memang inilah sifat PAS yang cukup suka melihat sesuatu perkara dengan mikro dan bukannya MAKRO, secara menyeluruh.

Namun bukan isu gejala sosial yang mahu diutarakan. Persoalan pokok adalah benarkah dakwaan kuasa Melayu-Islam LEBIH KUAT setelah PAS mengambil keputusan bersama dengan PKR-DAP ?

Keputusan Pilihan Raya Umum ke-13 sudah cukup menyiksakan kotak pemikiran Ketua Penerangan PAS Pusat. Kerana itu jugalah media rasmi parti, Harakahdaily, tidak berani mengeluarkan analisis struktur kekuatan Melayu-Islam setelah diumumkan keputusan pilihan raya.

Jika PAS menyatakan jumlah bilangan kerusi parlimen yang ditandingi parti itu bertambah pada PRU-13 (73 kerusi berbanding 66 kerusi pada PRU-12), maka itu bukanlah ukuran pertambahan kuasa Melayu-Islam. Realitinya, parti itu hanya memenangi 21 kerusi merosot 2 kerusi jika dibandingkan PRU 12.


Reality check ...

'Tahaluf siyasi' yang diwar-warkan PAS sudah berjayakah menambahkan kuasa Melayu-Islam selepas pilihan raya umum ?

Tidak benarkah dakwaan orang Melayu akan kehilangan kuasa jika Pakatan mengambil alih pentadbiran negara bakal menjadi kenyataan dan akan berlaku ?

Sanggupkah Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man dan PAS memberi jaminan SEKALI LAGI bahawa orang Melayu tidak akan kehilangan kuasa jika memilih Pakatan untuk menerajui negara pada Pilihan Raya Umum ke-14 nanti.

Benar atau tidak ...

PAS telah memberikan HADIAH BONUS kepada pertambahan kuasa Bukan Melayu-Bukan Islam. PAS juga telah memberikan CHAUVINIST KIASU DAP kuasa mutlak untuk MENJAHANAMKAN kuasa Melayu-Islam di negara ini.

Adakah PAS akan mendabik dada lagi selepas ini ?



Ketua BABUN Pembangkang MASIH GAGAL Muktamadkan Petisyen Ini ...

Sejak dari 5 Mei 2013, Anwar Ibrahim dan pembangkang MASIH GAGAL memfailkan PETISYEN dakwaan 40,000 warga BANGLADESH adalah pengundi hantu pada Pilihan Raya Umum ke-13 yang memberi kemenangan kepada Barisan Nasional.

Jika dihitung secara congak, sudah masuk hari ke-54 Anwar Ibrahim dan pembangkang masih belum memfailkan lagi petisyen yang bakal menjahanamkan Barisan Nasional. Sekaligus memudahkan Ketua BABUN Pembangkang ini menjawat taktha Perdana Menteri.

Semakin tidak sabar para penyokong BABUN untuk sujud dan mencium tanah di Putrajaya ...

Ketua BABUN Pembangkang ini juga yang mendedahkan Jabatan Perdana Menteri terlibat membawa masuk 40,000 pengundi warga Bangladesh dari Sabah dan Sarawak sejak 25 April lalu. Secara tidak langsung beliau mempunyai BUKTI KUKUH bahawa Barisan Nasional telah mengaturkan 16 penerbangan sehari dari Kuching, Kota Kinabalu, Sandakan, Miri dan Sibu menggunakan pesawat jenis Jumbo dan C130 Hercules yang ditempah khas.


“Berdasarkan PENGIRAAN kami, 4,500 dibawa masuk ke KLIA SETIAP HARI. Penerbangan dibuat kecuali pada 1 Mei, dan BERMULA 25 April lalu. “Ini bermakna 40,000 individu ragu ada dan masih memasuki melalui KLIA, tak termasuk rakyat asing yang melalui jalan darat, pelabuhan dan fasiliti seperti LCCT,” kata Anwar pada sidang media di ibu pejabat KEADILAN, hari ini.

Menurut Anwar, syarikat penerbangan tambang murah Air Asia dan MAS TERLIBAT selain Jabatan Pendaftaran Negara, Jabatan Imigresen dan Angkatan Tentera Malaysia. “Kami difahamkan pesawat C130 Hercules milik ATM digunakan untuk membawa pengundi hantu ke lapangan terbang kecil seperti di Batu Berendam (Melaka) dan Ipoh (Perak),” kata Anwar. - KEADILANDAILY, 2 MEI 2013.

Ini baru melibatkan pengiraan 40,000 pengundi warga Bangladesh, belum lagi melibatkan warga Thailand, Kemboja, Pakistan dan Myanmar dalam jumlah yang besar di pintu sempadan Bukit Kayu Hitam, manakala kemasukan rakyat asing Indonesia di Pelabuhan Klang, yang masih belum dikira, mengikut dakwaan Ketua BABUN Pembangkang ini.

Barangkali jika dikira secara keseluruhan, angka 40,000 boleh meningkat kepada 60,000 atau mencecah sehingga ke 100,000. Mungkin juga masih belum muktamad pengiraan yang dilakukan, maka Ketua BABUN Pembangkang masih belum memfailkan petisyen tersebut yang bakal menjadikan jumlah keseluruhan petisyen kepada 30 daripada 29 yang telah difailkan.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) juga dengan penuh minat, masih menunggu dengan penuh sabar petisyen keramat ini ...

Selaku Ketua BABUN Pembangkang, Anwar Ibrahim seharusnya tidak melengah-lengahkan memfailkan petisyen teragung ini. Anwar juga tidak seharusnya membiarkan para penyokong BABUN resah gelisah dengan kelewatan yang berlaku.

Para penyokong PEMBANGKANG bersiap siaga menunggu arahan Ketua BABUN Pembangkang untuk demonstrasi dan tindakan provokasi seterusnya di hadapan Parlimen dan di jalan raya.

Para pemimpin BABUN pembangkang lain juga tidak seharusnya berpeluk tubuh dan membiarkan Anwar Ibrahim keseorangan mengumpul segala bahan bukti 40,000 pengundi hantu warga Bangladesh. Ini belum lagi dicampur dengan jumlah pengundi hantu warga Thailand, Kemboja, Pakistan, Myanmar dan Indonesia seperti yang didakwa.

Tampil dan bantu Anwar untuk memudahkan dan mempercepatkan petisyen ini difailkan dengan segera. Heret Malaysia Airlines dan Air Asia untuk tampil membantu memberikan bukti. Heret juga Angkatan Tentera Malaysia yang didakwa terlibat menggunakan pesawat C130 Hercules membawa pengundi-pengundi hantu ini. Gunakan kepakaran Majlis Peguam untuk memohon arahan penghakiman jika syarikat penerbangan dan pasukan keselamatan ini tidak mahu membantu.

Jangan biarkan Ketua BABUN Pembangkang GAGAL memuktamadkan petisyen ini ...



Thursday, June 27, 2013

CINA KIASU DAKWA ... KERIS LAMBANG SIAL UMNO & MELAYU

Masyarakat Cina berubah menjadi penyokong DAP sejak 2005 apabila naib presiden Umno pada waktu itu, Datuk Seri Hishammuddin Hussein menghunus keris dalam satu mesyuarat Pemuda UMNO.




Itu adalah kenyataan rasmi Ketua biro pendidikan politik DAP, yang juga MP Kluang Liew Chin Tong dalam Malaysiakini, 27 Jun 2013.

Cukup ajaib ... Hunus keris, BN dan UMNO hilang sokongan dan undi masyarakat Cina. Hunus keris, BN dan UMNO sudah menjadi parti perkauman.

Apa yang tidak kena dengan perbuatan menghunus mahupun mencium keris ? Lebih-lebih lagi ianya cukup sinonim dengan ritual orang Melayu yang masih kuat memegang adat dan budaya. Dan tidak salah sama sekali jika mana-mana pemimpin UMNO atau mana-mana pemimpin Melayu menghunus mahupun mencium keris. Tidak ada significant pun dalam perbuatan tersebut.

Bukankah lebih janggal jika dihunus dan dicium senapang raifel M-16 dalam Perhimpunan Agung UMNO ? Atau UMNO kini perlu mengubah ritual adat dan budaya Melayu dengan menghunus dan mencium laptop ?

Adakah dengan perbuatan menghunus mahupun mencium keris sudah cukup melambangkan tindakan provokasi untuk mencetuskan huru hara atau dahagakan darah ?

Sampai bila Cina Kiasu mahu bermain dengan isu adat, kaum dan agama sebagai bahan polemik politik jijik ? Tidak timbul sama sekali soal menyinggung perasaan mana-mana kaum di negara ini.

Masih belum cukupkah masa puak-puak Cina Kiasu tinggal di negara selama 50 tahun lebih, untuk belajar dam memahami adat resam dan budaya orang Melayu ?

Adakah tindakan Yang DiPertuan Agong menghunus dan mencium keris juga dianggap sebagai bersifat perkauman, mahu mencetuskan keadaan huru hara dan dahagakan darah ?

UMNO pun sudah tidak melakukan ritual menghunus mahupun mencium keris dalam Perhimpunan Agungnya sebelum ini.

Mengapa sokongan dan undi Cina Kiasu tidak juga kembali kepada BN ? Dimanakah relevannya kenyataan Ketua biro pendidikan politik DAP Cina Kiasu ini ?

Jika kenyataan yang dikeluarkan oleh para chauvinist ini sekadar mahu menutup isu Tsunami Cina, keceluparan Tony Pua dan penghinaan Teresa Kok ke atas Islam sebagai Agama Rasmi negara ini, jawapannya silap besar.

Silap besar puak-puak kiasu dan chauvinist ini jika mahu mengambil hati demi mendapatkan sokongan dan undi orang Melayu. Ditambah pula dengan strategi bodoh meletakkan keris sebagai bahan polemik politik.

Sebelum ini, isu menghunus dan mencium keris ini dibangkitkan oleh parti komponen MCA, Tahun 2013 pula menyaksikan isu ini dibangkitkan oleh DAP. Kedua-dua parti ini adalah 100 peratus dimiliki dan dinaungi orang Cina. Apakah agenda BESAR disebalik membangkitkan isu remeh temeh ini.

Yang sebenarnya, percaturan INI KALILAH puak-puak Kiasu Cina sudah tidak menjadi dan berkesan lagi. Percaturan sudah menjadi GUA MAMPOSLAH.

Isu menghunus dan mencium keris hanyalah 'reverse psychology' dalam meletakkan kesalahan kepada UMNO dan BN.

Puak-puak Cina Kiasu ini datang dan menetap di negara ini dengan membawa warisan adat dan budaya mereka dari negara Tembok Besar. Layakkah mereka untuk mendakwa orang Melayu bersifat perkauman hanya dengan menghunus mahupun mencium keris dalam sesuatu upacara rasmi ?

Bayangkan jika orang Melayu pula berhijrah ke China, beranikah kita mahu berkokok di negara China ?

Pelik, Mengapa orang Melayu cukup defensive terhadap serangan puak-puak Cina Kiasu ini ...



Tutup Pasar Ramadhan : CINA KIASU SEMAKIN BIADAP ... MELAYU BANGANG PR TEPUK TANGAN

Sikap perkauman DAP semakin terserlah apabila Ketua Publisiti parti itu, Tony Pua mencadangkan PASAR RAMADHAN juga DITUTUP kerana didakwanya akan MENYEBABKAN KESESAKAN LALU LINTAS.

Katanya, jika benar alasan kerajaan negeri bahawa keputusan untuk menutup pasar malam pelancong Jonker Walk di Kota Melaka kerana mahu mengurangkan kesesakan lalu lintas yang melampau, maka tindakan yang sama perlu diambil ke atas Pasar Ramadan.

"Saya rasakan kalau-kalau satu pasar malam mahupun pasar tani ataupun pasar Ramadan akan menyebabkan kesesakan lalu lintas, maka semua pasar-pasar, semua pasar tani di Melaka atau mana-mana negeri perlu dibatalkan secara langsung.

"Kenapa tutup saja di Jonker Walk? Saya rasa semua tindakan yang diambil oleh kerajaan negeri ini adalah tindakan politik yang langsung tidak mengambil kira keperluan rakyat di Malaysia. Ia hanya mengambil kepentingan politik Umno," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen di sini, hari ini.

Beliau selain itu turut menggesa penutupan Jonker Walk itu dibatalkan dengan serta merta.

Kemelut itu timbul apabila akhbar berbahasa Cina Kwong Wah Daily hari Isnin lalu melaporkan Ketua Menteri Melaka Datuk Idris Haron sebagai berkata, mesyuarat anggota exco pada 12 Jun lalu memutuskan menutup pasar malam berkenaan demi memenuhi hasrat rakyat.

Bagaimanapun Idris telah menafikan laporan itu. Katanya, keputusan yang diambil pada mesyuarat exco itu adalah untuk membuka semula jalan raya yang ditutup kerana kerajaan negeri menerima banyak rungutan daripada pengguna berhubung kesesakan teruk di sekitar laluan masuk ke bandar raya Melaka berhampiran Jonker Walk setiap hujung minggu.

"Ada pengguna mendakwa untuk sampai ke bandar raya Melaka dari Plaza Tol Ayer Keroh memakan masa sehingga empat jam," katanya.

Perkara itu bertambah kusut apabila sebuah portal mesra pembangkang memetik ADUN Kesidang, Chin Choong Seong bahawa penutupan Jonker Walk adalah 'pembalasan' kepada pengundi Cina yang menyokong pembangkang dalam Pilihan Raya Umum ke-13.


sumber : ANTARAPOS

Kita boleh menganggap kenyataan Tony Pua sebagai HADIAH BONUS untuk orang-orang MELAYU BANGANG yang mengundi Pakatan Rakyat (Pakatan Haram) pada Pilihan Raya Umum ke-13.

Telah berulangkali GWM menyatakan ... CINA TETAP CINA, KIASU TETAP KIASU. CINA dan KIASU tidak boleh dipisahkan. Ibarat ORANG YAHUDI yang menganggap bangsa mereka adalah bangsa pilihan Tuhan.

Apakah orang Melayu MASIH BELUM BELAJAR dengan apa yang berlaku kepada saudara para peniaga MELAYU di Bandar Baru Perda Pulau Pinang ? ... Sadis, Namun itulah hakikatnya.

Hanya kerana kenyataan Ketua Menteri Melaka Idris Haron yang mahu menutup jalan melibatkan laluan kenderaan di kawasan JONKER WALK, CINA KIASU mula melompat tak tentu hala.

Jika tidak silap, pembukaan JONKER WALK ini jugalah yang DIBANTAH oleh DAP pada tahun 2010 atas dasar mengganggu lalu lintas bandar Melaka, bandaraya bersejarah.

Terlalu signifikan sangatkah JONKER WALK ini yang hanya melibatkan 300 peniaga, 100 peratus tapak perniagaan dikuasai oleh CINA KIASU ?


Apakah JONKER WALK teramat signifikan sebagai PUSAT UTAMA tarikan pelancong di Melaka ? Mustahil tidak ada tempat lain lebih signifikan sebagai tempat tarikan pelancong selain dari JONKER WALK ?

Tidak cukup dengan kenyataan CHAUVINIS DAP, Presiden MCA Chua Soi Lek pula turut mahu menjadi jaguh CINA KIASU, membantah keras penutupan JONKER WALK.

“The famous Jonker Street in Malacca was created to showcase not just about the variety of Chinese and Baba Nyoya local delicacies and cuisine but also the rich cultures of Malaysia.”

Benarkah Jonker Street ada mempamerkan kekayaan pelbagai budaya Malaysia ataupun ia sebenarnya lebih menjurus kepada penjualan barangan tiruan buatan Republik Cina?

Sebenarnya, tidak ada bezanya JONKER WALK ini jika dibandingkan dengan PETALING STREET. Kedua-duanya adalah tempat penjualan barangan tiruan buatan Republik Cina.


At night it is also known as a haven for prostitution. Petaling street offers a large number of nationalities of prostitutes whom ply their trade along the street and the back alleys. Most of these woman are Indonesian foreign workers and maids who have left their legal employment in Malaysia to become prostitutes. These women are usually controlled by the Chinese Triads who usually own and operate the cheap hotels in the area via their proxies.

Cuma kelebihan PETALING STREET adalah ia sudah menjadi tempat SARANG PELACURAN dan SARANG DADAH. Barangkali itulah kelebihan PETALING STREET yang menjadi tarikan pelancong ???

Berbeza dengan Pasar atau Bazaar Ramadhan yang hanya dibuka SEKALI setiap tahun menjelang bulan Ramadhan, bukannya SETIAP HARI atau SETIAP MINGGU dalam setahun.

Pasar Ramadhan inilah tempat dimana umat Islam, tidak kira orang Melayu dari parti mana sekalipun, bumiputera, malah mana-mana kaum atau bangsa untuk mencari rezeki dan menambah pendapatan secara HALAL. Tidak perlu menjadi SARANG PELACURAN, SARANG DADAH atau SARANG MENJUAL BARANG TIRUAN.


Kita boleh menganggap kenyataan Tony Pua sebagai PENANDA ARAS dasar perkauman CHAUVINIST DAP yang tidak mahu ambil tahu SENSITIVITI orang Melayu.

Dalam bahasa yang lebih kasar, PENANDA ARAS CINA KIASU yang tidak tahu menghormati SENSITIVITI umat Islam di negara ini.

Cukup cantik ... Tony Pua dengan kenyataan berbaur PERKAUMAN mahu menutup Pasar Ramadhan, Teresa Kok pula dengan kenyataan berbaur PENGHINAAN menentang Islam sebagai agama rasmi di negara ini.

Orang Melayu boleh mengucapkan jutaan terima kasih kepada MELAYU BANGANG PKR dan PAS, yang telah memberikan kekuatan KEROHANIAN kepada DAP untuk bercakap apa sahaja mengenai MELAYU dan ISLAM.

Barangkali ini baru permulaan ...

Mungkinkah selepas ini akan timbul pula kenyataan masjid perlu ditutup ? Penutupan pusat dakwah ? Penutupan jabatan dan kementerian yang menguruskan hal ehwal Islam dan orang Melayu ?

Apa kata orang Melayu yang menyokong dan memberi undi kepada pembangkang selepas ini ?

CINA KIASU SEMAKIN BIADAP ... MELAYU BANGANG PR TEPUK TANGAN







Wednesday, June 26, 2013

Islam Bukan Agama Persekutuan ... CINA KIASU NAIK TOCANG LAGI


Perlembagaan negara meletakkan agama Islam sebagai agama rasmi ditentang oleh Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok.

Teresa dalam perbicaraan kes samannya terhadap Utusan Malaysia hari ini menyatakan pendirian tersebut apabila ditanya peguam yang mewakili Utusan dan Ketua Pengarang Utusan, Datuk Zaini.

Saman terhadap Utusan difailkan oleh Teresa pada Februari 2009 ekoran dakwanya akhbar tersebut mengeluarkan pernyataan berunsur fitnah.


Artikel selanjutnya, RAKYATNEWS



Bila Hakim Melayu Ditimpa SINDROM SAKIT OTAK ...

Salah siapa dan dimana silapnya apabila seorang bukan Islam dibenarkan menjadi peguam Syarie yang mewakili umat Islam dalam kes kes Syariah selepas ini?

Peguam bukan Islam dibenarkan bertindak sebagai peguam syarie di semua mahkamah syariah di Wilayah Persekutuan, demikian diputuskan oleh Mahkamah Rayuan di sini hari ini.

Ini berikutan pengisytiharan Perkara 10 Kaedah-Kaedah Peguam Syarie 1983 mewajibkan mereka yang beragama Islam sahaja layak memohon sebagai peguam syarie telah melampaui batasan undang-undang (ultra vires) Akta Pentadbiran Undang-Undang Islam (Wilayah Persekutuan) 1993.

Panel tiga hakim diketuai Datuk Seri Abu Samah Nordin turut berpendapat bahawa perkataan 'mana-mana orang' yang dinyatakan dalam Seksyen 59(1) Akta Pentadbiran Undang-Undang Islam (Wilayah Persekutuan) 1993 adalah termasuk orang-orang yang bukan Islam.

Seksyen 59(1) menyatakan Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) boleh menerima mana-mana orang yang mempunyai pengetahuan yang mencukupi tentang hukum Syarak menjadi peguam syarie bagi mewakili pihak-pihak dalam apa-apa prosiding di dalam Mahkamah Syariah.

"Jika niat badan perundangan adalah untuk menghalang orang bukan Islam diterima sebagai peguam syarie, maka ia harus dinyatakan dalam akta itu," kata Abu Samah yang bersidang bersama hakim Datuk Alizatul Khair Osman Khairuddin dan Datuk Aziah Ali.

Abu Samah berkata MAIWP telah bertindak melampaui kuasa apabila ia menggubal Perkara 10 Kaedah-Kaedah Peguam Syarie 1983.


Artikel selanjutnya, klik MALAY RIGHTS



Monday, June 24, 2013

Kecoh, Panik ... DUA SPECIES BABUN HITAM BARU DITEMUI DI PARLIMEN

'Endangered Species' ... Babun Hitam Bersongkok dan Babun Hitam Membuta Atas Jalanraya Dijumpai Di Bangunan Parlimen Hari Ini.



Bangunan Parlimen hari ini dikejutkan dengan penemuan DUA SPESIS BABUN HITAM, dipercayai spesis yang hampir pupus di negara ini, turut dipelihara dibawah Akta Perlindungan Hidupan Liar 1972.


Spesis Babun Hitam pertama, dalam lingkungan 300 ekor ini dipercayai tergolong dalam beberapa kumpulan. Kumpulan terbesar spesis ini terdiri dari AMM, Unit Amal PAS, PSM yang bergabung dengan Kumpulan NIAT.

Turut dipercayai kumpulan spesis ini menghidap SINDROM GILA BABI. Perwatakan spesis ini boleh dinilai dari sudut gemarnya kelompok-kelompok tersebut tidur di atas jalanraya.

Namun begitu, kumpulan spesis ini disifatkan sebagai membahayakan keselamatan manusia dan orang awam. Sifat dan perwatakan ganas terserlah apabila spesis yang pasif ini menjadi aktif setelah terjaga dari tidur, lalu merempuh penghalang jalan menuju ke Parlimen.

Kepantasan pihak berkuasa akhirnya berjaya meleraikan tindakan ganas spesis tersebut. Dipercayai 33 spesis yang hampir pupus ini ditangkap dan dibawa ke Pusat Tahanan Jinjang.


Walaubagaimanapun, spesis Babun Hitam Bersongkok ini dilaporkan lebih membahayakan nyawa orang awam, malah turut dilaporkan mampu membahayakan keselamatan negara yang dihuni.

Spesis Babun Hitam Bersongkok ini dipercayai sebagai DOMINAN dalam kumpulan spesis terdiri dari AMM, Unit Amal PAS, PSM yang bergabung dengan Kumpulan NIAT.

Perwatakan ganas dan sifat rakus cukup terserlah setelah Babun Hitam Bersongkok ini merempuh ke dalam Dewan Rakyat untuk mengangkat sumpah.

Saya Dato Seri Anwar bin Ibrahim setelah dipilih sebagai ahli Dewan Rakyat, dengan sesungguhnya bersumpah bahawa saya akan, dengan jujur, menunaikan kewajipan-kewajipan saya sebagai yang sedemikian dengan segala upaya saya dan saya akan menumpahkan segala taat setia yang sebenar kepada Malaysia dan akan memelihara, melindungi dan mempertahankan perlembagaan.

Sehingga kini, tiada sebarang tangkapan dilakukan terhadap Babun Hitam Bersongkok ini, sekalipun dianggap sebagai SPESIS YANG AMAT MEMBAHAYAKAN.

Dipercayai Akta Perlindungan Hidupan Liar 1972 telah melindungi spesis Babun Hitam Bersongkok dari dikenakan atau diambil sebarang tindakan.

Adalah sewajarnya, kerajaan mengkaji kembali AKTA-AKTA BERKAITAN agar spesis yang dianggap DOMINAN ini tidak lagi mengganggu gugat negara tercinta ini.



Anwar Ibrahim ... "PEMBANGKANG AKAN MINUM AIR KENCING SENDIRI HARI INI"

Rakyat bakal menyaksikan kesemua 89 ahli Parlimen pembangkang hadir mengangkat sumpah di Dewan Rakyat hari ini. Dengan kata lain, PEMBANGKANG AKAN MINUM AIR KENCING SENDIRI DI PARLIMEN.

Kita cukup yakin Anwar Ibrahim dan pemimpin pembangkang TIDAK AKAN malu dan segan silu untuk hadir mengangkat sumpah di Dewan Rakyat hari ini. Retorik Blackout 505 hanya sekadar Anwar dan pemimpin pembangkang MEMPERMAINKAN dan MEMPERBODOHKAN penyokong sendiri.

Rakyat sudah terlalu banyak kali diperingatkan dan diperlihatkan dengan sikap HIPOKRIT pembangkang. Rakyat juga telah diperlihatkan dengan sikap TAKSUB POLITIK penyokong pembangkang.

Suka atau tidak, penyokong pembangkang bakal DIPERBODOHKAN oleh pemimpin mereka sendiri hari ini ...

Mengangkat sumpah di Dewan Rakyat bererti Anwar dan pemimpin pembangkang MENGAKUI Pilihan Raya umum ke-13 sebagai sah dan keputusan PRU-13 juga adalah diperakui oleh Pakatan Haram ini.

Mengangkat sumpah di Dewan Rakyat juga bererti Anwar dan pemimpin pembangkang TIDAK MEMPUNYAI SEBARANG SEBAB LAGI untuk mempertikaikan Pilihan Raya umum ke-13.

Rakyat sudah boleh menganggap HOBI utama pembangkang adalah MEMPERBODOHKAN penyokongnya. Rakyat juga mampu melihat dari suatu sudut sememangnya HOBI UTAMA penyokong pembangkang adalah SUKA DIPERBODOHKAN pemimpinnya sendiri.

Lihat sahaja dibawah ini ...



Kita bakal menyaksikan Anwar Ibrahim dan pemimpin pembangkang TERHEGEH-HEGEH mengangkat sumpah di Dewan Rakyat hari ini. Walhal, Anwar dan pemimpin pembangkang SEWAJIBNYA MEMBOIKOT acara mengangkat sumpah demi menolak keputusan Pilihan Raya umum ke-13.

Rakyat bakal menyaksikan kesemua 89 ahli Parlimen pembangkang hadir mengangkat sumpah di Dewan Rakyat hari ini.

Dengan kata lain, MARUAH PEMBANGKANG TERCALAR DALAM ACARA MINUM AIR KENCING SENDIRI DI PARLIMEN HARI INI ...



Friday, June 14, 2013

Sekolah Vernakular ... MENTERI PENDIDIKAN BUAT APA ?

Bantuan modal kerajaan yang sepatutnya hanya berkaitan dengan belanja pengurusan murid, sudah melampui hingga ke belanja pembangunan. Sekolah vernakular mendapat sesuatu yang melebihi dari apa yang digariskan di dalam perlembagaan.


KUALA LUMPUR: Sekolah vernakular akan dikekalkan seiring Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia 2013-2025 bagi memartabatkan pendidikan negara, kata Timbalan Menteri Pendidikan II P Kamalanathan.

Katanya kerajaan juga akan memastikan sekolah terbabit tidak dipinggirkan dan terus dibantu terutama dari segi infrastruktur.

Ini yang dijanjikan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin selaku Menteri Pendidikan, katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau sebelum itu menyaksikan majlis menandatangani perjanjian persefahaman (MoU) antara Persekutuan Pengakap Malaysia (PPM) dan Institut Pengurusan Malaysia (MIM) serta Agensi Pekerjaan Tyco Sdn Bhd (Tyco).

Kamalanathan diminta mengulas desakan gabungan 130 badan bukan kerajaan (NGO) agar kerajaan menghapuskan sekolah vernakular dalam usaha mempertingkatkan perpaduan rakyat.

Mengulas lanjut, beliau berkata gesaan itu hanya bersifat pandangan peribadi NGO terbabit.

sumber : ANTARAPOS



Di dalam sektor pendidikan pelbagai bantuan yang menaikkan lemak rasis cina telah disalurkan sepanjang pasca PRU12 bagi tujuan untuk menarik sokongan pengundi cina.

Di dalam perlembagaan jelas menyebut bahawa sekolah vernakular hanya layak diberi bantuan modal tahunan.

Sekolah bantuan kerajaan / bantuan modal adalah sekolah-sekolah di mana urusan pentadbiran di bawah kelolaan lembaga pentadbiran sendiri manakala kerajaan hanya memberi subsidi peruntukan pengurusan murid sahaja. Semua polisi sekolah ditadbir oleh lembaga sekolah manakala perlantikan guru dibuat oleh Kementerian Pelajaran Malaysia.

Ini bermaksud sekolah vernakular telah diberikan peruntukan secara luar biasa. SJKT telah diberi lebih dari RM1 billion, manakala SJKC lebih dari RM2.5 billion sepanjang tempoh 5 tahun ke belakang.

Bantuan modal kerajaan yang sepatutnya hanya berkaitan dengan belanja pengurusan murid, sudah melampui hingga ke belanja pembangunan.

Ini bermakna, sekolah vernakular mendapat sesuatu yang melebihi dari apa yang digariskan di dalam perlembagaan. Ia juga membawa maksud bahawa Kementerian pendidikan sendiri telah melanggar syarat-syarat penyaluran bantuan terhadap sekolah vernakular dengan bebas memperutukan sesuka hati melebihi dari apa yang sepatutnya diberi.


Natijah kepada bantuan secara luar biasa dari kerajaan ini telah menyebabkan para pejuang sekolah vernakular dan chauvinis ini naik lemak dan tidak tahu bersyukur hingga merasakan kerajaan masih belum cukup membantu sekolah vernakular. Malah mereka masih lagi menuduh kerajaan mendiskriminasi sekolah vernakular di negara ini.

Ramai kalangan anak muda cina yang benar-benar yakin dengan tuduhan bahawa kaum mereka telah dinafikan hak untuk mendapat pendidikan sepertimana lain-lain warganegara!

Ada yang menjadi begitu benci terhadap kerajaan di atas fakta dan maklumat yang salah, kononnya kerajaan masih menganggap kaum mereka sebagai warganegara kelas 3.

Kenapa MCA, GERAKAN dan MIC yang mewakili kelompok ini di dalam BN tidak memperjelaskan dengan jelas apa yang BN sudah bantu? Yang paling tidak guna, ada pula menteri kalangan mereka yang turut sama menunjukkan rasa tidak puas hati mereka terhadap layanan kerajaan terhadap sekolah vernakular!


Artikel selanjutnya, klik KEPAL NASI KEPAL BERAS


Artikel-artikel berkaitan :

Muhyiddin Yassin ... PERLU BERANI BERKATA KERAJAAN WAJIB TOLAK IKTIRAF UEC
Dong Zong ... Najib TIDAK PERLU TUNDUK Kepada CHAUVINIST TAK FAHAM BAHASA MELAYU




Thursday, June 13, 2013

HEBAT SANGATKAH MELAYU BANGSAT INI ...

Sedangkan Rasulullah s.a.w. pernah kalah dalam peperangan ... Mengapa Anwar Ibrahim terus mendakwa tidak pernah KALAH dan diKALAHKAN.

Ketua Pembangkang ini memang mahu dirinya dianggap HEBAT. Sememangnya tidak dinafikan Anwar Ibrahim adalah seorang manusia yang HEBAT. HEBAT dalam serba serbi. HEBATnya beliau naik secara mendadak sewaktu dalam UMNO dahulu namun sukar untuk dijatuhkan.

Pemimpin lain jika dikaitkan dengan isu MORAL memang pasti ditolak rakyat. Confirm kalah pilihan raya. HEBATnya Anwar Ibrahim walaupun dipaparkan segala bukti perlakuan sumbang sekalipun, masih ada rakyat yang mempertahankannya.

HEBATnya Ketua Umum PKR ini, sepatah sahaja Anwar Ibrahim berkata semua itu fitnah, maka sebilangan rakyat percaya bulat-bulat Anwar Ibrahim telah difitnah.

Rakyat lebih percaya cakap Anwar Ibrahim melebihi daripada tutur kata daripada mufti mahupun golongan ilmuwan Islam. Betullah kata-kata bekas pemimpin PKR dan kawan-kawan rapatnya. Anwar Ibrahim seorang manusia yang cukup HEBAT ... HEBAT yang tidak bertempat.

Kerana keHEBATan Anwar, para ulama berpecah belah ...
Kerana keHEBATan Anwar, cerdik pandai berbalah ...
Kerana keHEBATan Anwar, Melayu semakin teruk berpecah belah ...


Memang benar, Anwar Ibrahim tidak pernah gagal dalam keHEBATan. Manusia ini tidak pernah kalah dalam apa jua pertandingan.

HEBATnya Anwar Ibrahim naik terlalu cepat sewaktu dalam UMNO dan kerajaan, naik tak ikut tangga. Dari ahli biasa terus jadi Ketua Pemuda, melompat naik menjadi Naib Presiden UMNO ... tanpa perlu melalui menjadi ahli Majlis Tertinggi UMNO. Sekelip mata menjadi Timbalan Presiden UMNO dan Timbalan Perdana Menteri dengan menyingkirkan Allahyarham Tun Ghafar Baba.

HEBATnya suami Wan Azizah ini sehingga menyebabkan Rahim Nor hilang jawatan sebagai Ketua Polis Negara kerana mempertahankan nama baik Polis DiRaja Malaysia. Namun ... apakah semua anggota polis masih ingat pengorbanan Rahim Nor ?

HEBATnya papa Nurul Izzah ini boleh melompat dan memilih Kementerian yang boleh melonjakkan beliau menjadi Perdana Menteri dengan cepat. Pernah menjadi Menteri Belia dan Sukan, tapi sekejap. Jadi Menteri Pertanian pun sekejap.

HEBATnya Anwar Ibrahim kerana momokan beliau adalah seorang yang berjiwa rakyat. Kalau berjiwa rakyat beliau sepatutnya lama berada di Kementerian Pertanian.

Bukankah Kementerian Pertanian adalah nadi kehidupan petani dan nelayan ... golongan marhaen yang Anwar Ibrahim perjuangkan ? Apa pembaharuan dan kemajuan yang dibawa Anwar Ibrahim sewaktu memegang jawatan dalam dua kementerian ini ? Rupanya rakyat marhaen terlupa ... Tak ada, kosong !


Tak perlulah berbicara mengenai beliau sewaktu menerajui Kementerian Kewangan ... Yang ini memang kena tabik, Anwar Ibrahim memang cukup HEBAT. HEBAT dalam gagasan meramaikan KRONI-KRONI yang kaya raya.

Bapa Anwar Datuk Ibrahim Abdul Rahman, Adik beradiknya, Farizon Ibrahim dan Marzukhi Ibrahim, Datuk Kamaruddin Jaafar, Dr. Rahim Ghouse, Rustam Sani, Datuk Dr. Wan Hasni Wan Sulaiman, Datuk Anuar Othman, Datuk Ahmad Fuad Ali, Mohd. Nor Mutalib, Datuk Ahmad Nazri Abdullah, Datuk Khalid Ahmad, Bahrim Ayob, Datuk Ghazi Ramli, Datuk Ahmad Ismail, Datuk Iqbal Mohd, Kuppa Pitchai Rawther, Datuk Nasruddin Jalil, Datuk Ahmad Saad.

Rupanya rakyat marhaen juga terlupa ... Anwar Ibrahim adalah pelopor BAPA KRONISME NEGARA sewaktu menjadi Menteri Kewangan.

HEBATnya Anwar Ibrahim kerana sebilangan rakyat menganggap beliau adalah hero rakyat. Anwar Ibrahim bukan hero rakyat, sekadar hero memperalatkan rakyat.

Selagi ada rakyat, selagi itu Anwar Ibrahim akan terus hidup. Rakyat adalah nyawa politik Anwar Ibrahim. Rakyat adalah alat bantuan pernafasan Anwar Ibrahim.

Namun dalam keHEBATan, rupanya Anwar Ibrahim adalah manusia yang GAGAL ...


Anwar Ibrahim sedar Pakatan Rakyat kalah pada Pilihan Raya Umum ke-13 lalu. Sekadar mahu menutup kelemahan dan kemaluannya, Anwar Ibrahim cukup cepat melakukan 'road tour' dengan 'Jelajah Black Out 505'. Apa yang 'black out' pun entah ...

GAGALnya pembangkang menyebabkan Anwar Ibrahim perlu mengubah persepsi dan mengalih perhatian rakyat dengan isu undi popular. Pelik ... Anwar Ibrahim bukannya tidak pernah menjawat dan menduduki jawatan tertinggi dalam kerajaan. Bukannya beliau tidak tahu sistem dan amalan demokrasi yang dipakai dalam negara-negara Komanwel.

Anwar Ibrahim GAGAL dan malu besar setelah gagal menumbangkan BN. Bukan main beliau sudah membayangkan untuk bergelar Perdana Menteri pada 5 Mei lalu. Habis dicanang sudah bersiap sedia mengangkat sumpah menjadi Perdana Menteri. Ditambah lagi katanya Yang DiPertuan Agong sudah tidur, maka hari lain sahaja beliau akan mengangkat sumpah menjadi Perdana Menteri.

GAGALnya pembangkang menyebabkan Anwar Ibrahim cukup panas hati. Ditutup kelemahan dengan mengaburi mata rakyat dengan pelbagai alasan dan karenah. Daripada 40,000 pengundi hantu Bangladesh, mengundi dua kali, penipuan SPR dan bermacam-macam alasan.

Alasan-alasan ini masih lagai GAGAL dibuktikan oleh Anwar Ibrahim sehingga kini ... sekadar membuat 'road tour' dengan 'Jelajah Syok Sendiri Black Out 505'.

Anwar tidak mahu dilihat sebagai KALAH. KALAH bererti maut baginya untuk meneruskan sisa-sisa nyawa politiknya. Sekarang ... Apakah Anwar Ibrahim masih HEBAT ?

Sedangkan Rasulullah s.a.w. pernah kalah dalam peperangan ... Mengapa Anwar Ibrahim terus mendakwa tidak pernah KALAH dan diKALAHKAN.

HEBAT SANGATKAH MELAYU BANGSAT INI ...