Monday, November 29, 2010

K SUBRAMANIAM HINA AL QURAN ... ANWAR IBRAHIM TEPUK TANGAN!


Inilah akibatnya jika terlalu 'hard up' mencari sokongan dan undi bukan Melayu sehingga pemimpin beragama Islam PKR sanggup meletakkan taraf Al Quran dibawah tapak kaki masing masing.

Apabila bukan Islam mula membuat terjemahan ayat suci Al Quran mengikut kepala hotak bapaknya, mengapa pemimpin Islam PKR dan khususnya Badrul Amin yang bergelar 'ustaz' membiarkan Islam menjadi bahan jenaka dan penghinaan.

Perwakilan Angkatan Muda Keadilan (AMK), K. Subramaniam ketika membahaskan ucapan dasar presiden pada hari terakhir Kongres Nasional Tahunan PKR Ketujuh hari ini membaca tafsir daripada ayat 190 dan 191 surah Ali-Imran.

Utusan Malaysia, 29 November 2010

Tafsiran yang dibaca oleh Subramaniam berbunyi:

"Firman Allah dalam kitab al-Quran surah Ali-Imran yang berbunyi begini, sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi dan silih bergantinya siang dan malam, maka terdapatlah tanda-tanda manusia berakal agar kita sentiasa berfikir, agar minda diasuh dan terbentuk dengan baik lalu seterusnya melakarkan budaya sihat supaya tidak songsang dan tidak menyeleweng dari norma-norma kehidupan manusia yang beradab lagi bertamadun."

Sebaliknya, tafsir sebenar daripada ayat 190 dan 191 surah Ali-Imran berbunyi seperti berikut:

Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi dan silih bergantinya malam dan siang terdapat tanda-tanda bagi orang yang berakal, (iaitu) orang-orang yang mengingati Allah sambil berdiri atau duduk atau dalam keadaan berbaring dan mereka memikirkan tentang ciptaan langit dan bumi (seraya berkata) Ya Tuhan kami, tiada Engkau ciptakan ini dengan sia-sia. Maha suci Engkau, peliharalah kami dari seksa neraka.

Lebih menyedihkan, apabila selesai membaca tafsir ayat tersebut, Subramaniam bertanya kepada semua perwakilan sama ada tafsiran yang dibacanya itu betul atau tidak, lalu semua perwakilan menjawab betul.

Kejadian itu bukan sahaja memalukan kerana tiada seorang pun perwakilan Islam PKR yang menegur salah tafsir tersebut, malah jelas menunjukkan hak kesaksamaan yang dicanang parti itu adakalanya melampaui batas.

Ini kerana, di pentas perbahasan kesucian ayat suci al-Quran bukan dipertahankan sebaliknya dibenarkan dimanipulasi oleh perwakilan bukan Islam.


GWM tumpang bertanya kepada mereka yang bergelar 'the so called ulama' dalam parti PAS ... setuju dan betulkah tindakan K. Subramaniam? Kena tanya PAS ... kerana parti inilah yang mula mula mempromosikan penyelewengan dan penghinaan ayat suci Al Quran!

Mahu melihat 'the so called ulama PAS' manakah yang akan menjawab isu ini ... Anwar Ibrahim mati hidup semula tidak akan menjawab isu ini. Anwar Ibrahim mengikuti fahaman Islam Liberal ... apa yang dia tahu!



sumber / pautan :
http://utusanonline.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=1129&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_10.htm



MELAYU ATAS PAGAR

ANWAR IBRAHIM DAN PKR AKAN LAKSANA SUMPAH BAIAH ... SUMPAH MUBAHALAH TAK NAK KE?


Anwar Ibrahim sememangnya tokoh politik prolifik yang bercabang lidahnya. Jika dibuat perbandingan, tidak akan ada mana mana spesis haiwan di dunia ini yang mempunyai lidah bercabang lebih dari beliau ... infiniti jumlahnya!

Masakan tidak ... jika beliau berkata keluarnya 55 pemimpin PKR tidak akan mengganggu gugat kekuatan PKR, mengapa perlu calon PKR yang akan bertanding pada PRU 13 perlu menandatangani surat sumpah taat setia.

"Pakatan pembangkang terutama PKR akan memilih calon dengan teliti, mungkin akan meminta calon agar menandatangani surat taat setia kepada parti bagi memastikan calon itu tidak akan keluar daripada parti. "Anwar Ibrahim (Utusan Malaysia, 29 November 2010).

Surat taat setia ini sama juga seperti sumpah baiah parti PAS. Jika di dalam PAS, pemimpin yang melompat parti akan menyebabkan perceraian dengan isteri dengan talak tiga, bagaimana pula dengan PKR? Tak mungkin sumpah baiah akan dilaksanakan dalam PKR kerana PKR bukan parti berlandaskan Islam (PAS pun bukannya parti Islam sbenar).

GWM hanya mampu mengagak mereka yang melompat parti keluar dari PKR mungkin akan dirampas segala keistimewaan harta dan kekayaan dari parti. Apa kandungan dalam surat taat setia tersebut, akan menyebabkan pemimpin PKR takut dan tidak lagi berani melompat parti.

Mungkin salah syarat satu sumpah taat setia adalah pemimpin yang keluar dari PKR akan diliwat oleh Anwar Ibrahim. Confirmed! ... tidak ada seorang pun yang berani keluar parti. Nak maut!

GWM cuma mahukan kepastian ... apa yang disibukkan oleh PKR dengan surat taat setia. Cubalah bertanya dengan Ketua Umum mereka, bila lagi mahu bersumpah mubahalah berkenaan isu liwatnya.


Oh Ya! GWM terlupa ... bagaimana Anwar Ibrahim mahu bersumpah? Lidahnya terlalu bercabang ... sebanyak cabang cabang PKR di Malaysia ... semuanya tak boleh dipakai.

Sumber / pautan:

http://utusanonline.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=1129&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_02.htm


MELAYU ATAS PAGAR

KIT SIANG DIJANJIKAN JAWATAN TPM ... PAS DIJANJIKAN JAWATAN 'COFFEE BOY' ANWAR!

Sudah tiga kali Anwar Ibrahim mencanang dan melafazkan Lim Kit Siang akan dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri.



Pertama, sewaktu wawancara Nanyang Siang Pau (26 November 2009) yang juga pada Kongres PKR tahun lepas. Kali kedua pada 26 Mei 2010, Lim Kit Siang sekali lagi dijanjikan jawatan sebagai Timbalan Perdana Menteri.

Dan semalam adalah kemuncak lafaz 'cina buta' kasih sayang Anwar Ibrahim kepada Lim Kit Siang, juga pada Kongres PKR.

Taraf PAS sama seperti 'janda berhias yang diceraikan dengan talak tiga' oleh Anwar Ibrahim. Tidak pernah sekalipun Anwar Ibrahim membuat kenyataan akhbar, pemimpin PAS akan dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri!



PAS sememangnya adalah pilihan terakhir dalam inner circle Anwar Ibrahim. Mungkin PAS lebih sesuai untuk kerja kerja special ops sewaktu pilihanraya ... menjadi barua Anwar Ibrahim, tukang sorak dan tukang karut utama.

Salahuddin Ayub pernah melenting pasal isu perlantikan Timbalan Perdana Menteri yang dibuat tanpa merujuk kepada PAS. Itulah yang termampu dilakukan, PAS hanya boleh menyalak dan melenting melalui media massa.



Kuasa sebenar adalah di tangan Anwar Ibrahim ... jika beliau menjentik 'anu' Nik Aziz, maka seluruh warga PAS akan turut menyusul dan menyokong penuh fatwa Nik Aziz. Apa yang Haji Hadi dan Salahuddin Ayub boleh lakukan?

Pada kaca mata Anwar Ibrahim, PAS hanya layak untuk jawatan kurang penting dalam kabinet bayangan (yang kini telah menjadi bayang bayang sahaja). Pemimpin PAS hanya layak sebagai 'coffee boy' dalam Pakatan Rakyat.

GWM menunggu apa pula rungutan parti PAS. Statement apa pula yang akan dikeluarkan dari mulut pemimpin PAS. Simpati juga pada PAS yang taraf mereka hanya layak menjadi pak sanggup dan pak turut Anwar Ibrahim.

Mungkin itu sebenarnya taraf dan kelayakan PAS dalam Pakatan Rakyat ... coffee boy Anwar Ibrahim!


sumber / pautan:

http://utusanonline.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=1129&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_02.htm


MELAYU ATAS PAGAR

KONGRES PKR ... ANWAR AKAN DITALQINKAN !


Wan Azizah boleh berkata apa sahaja tentang Ketua Umum dan juga suaminya ... anugerah Tuhan, Azmin Ali dan Nurul Izzah juga boleh melalak dan bersilat di atas pentas ... jika lolongan mereka mampu menyejukkan bara kemarahan ahli dan penyokong parti itu.

Namun, Anwar Ibrahim sudah tidak boleh lagi lari dari hakikat bahawa masa beliau sudah tamat ... beliau akan ditalqinkan oleh para penyokongnya tidak lama lagi.


Situasi semakin parah, ini adalah hidup dan mati karier politik beliau. Dan Anwar Ibrahim tidak perlu lagi menyebut isu Ketuanan Melayu untuk menarik kembali sokongan dari akar umbi kerana akar umbi semakin panas hati dengan permainan politik beliau.

Beliau yang memulakan dominasi parti anak beranak dan beliau juga akan mati akibat situasi parti anak beranak. Majoriti ahli PKR sudah tidak yakin dan mula mempertikai dominasi parti anak beranak ini.



Bohong jika pemimpin PKR mengatakan mereka yang telah keluar parti tidak akan mengancam kekuatan yang sedia ada. Inilah masalah pemimpin PKR yang cukup suka berbohong seperti tuan mereka. Situasi semakin berbeza ... dan masalahnya kemarahan akar umbi sudah capai ke tahap letusan gunung berapi.

Wan Azizah nyata mengalih perhatian dari persoalan pokok hanya mendendangkan alunan Tuhan telah menganugerahkan Anwar Ibrahim kepada rakyat. Walhal kemelut dalam parti semakin meruncing dan beliau sebagai Presiden gagal sepenuhnya menangani timbunan isu dalaman parti.


Tidak terkeluar langsung dari mulut Wan Azizah isu surat atau laporan dari Chegubard (Badrul Hisham Shaharin) berkenaan campurtangan Anwar Ibrahim dalam pemilihan parti tersebut.

Kongres telah bertukar menjadi medan untuk menyelamat kredibiliti dan serangan ke atas Ketua Umum parti ... dengan kata lain, menjadi penjilat tegar dan khadam tebusan Anwar Ibrahim.

Dan akar umbi sudah pasti sedia maklum, rungutan mengenai salah laku sewaktu pemilihan hanya meniti dibibir Anwar Ibrahim. Mustahil akan didedahkan kepada umum hasil siasatan. Paling pasti, Saifuddin Nasution akan ditugaskan untuk membuat berbagai alasan bagi menyelamatkan keadaan.



Sudah hampir 55 pemimpin keluar dari PKR, dan yang terakhir adalah Zaid Ibrahim ... kerana mereka tidak bersetuju dengan cara 'Brutus' Anwar Ibrahim mencorakkan perjalanan parti yang lebih terarah kepada menjayakan agenda peribadi parti anak beranak.


Dan apabila bercakap mengenai 'Brutus', mengingatkan kembali GWM kepada Perhimpunan Agung UMNO tahun 1994 sewaktu Anwar Ibrahim baru setahun bergelar Timbalan Presiden UMNO. Perhimpunan dikejutkan oleh isu 'Brutus' oleh Tun Dr Mahathir.

Tun Dr Mahathir menyebut sejarah pengkhianatan 'Brutus' dan sememangnya ditujukan kepada Anwar Ibrahim. Para perwakilan sudah dapat menghidu keresahan Tun Dr Mahathir dengan kerakusan Anwar Ibrahim yang gelojoh mahu melangkah dan memijak kepala Presiden parti.

Memang benar Anwar Ibrahim itu 'Brutus' sewaktu dalam UMNO. Kebusukan moral Anwar Ibrahim dapat dicium dalam kem pembangkang sekalipun.



Ahmad Lutfi Othman (Editor Harakahdaily) dalam bukunya 'Anwar Lawan Ghafar' juga mendedahkan kebenaran Anwar Ibrahim adalah 'Brutus' yang dimaksudkan oleh Tun Dr Mahathir. Tun Dr Mahathir telah nampak bagaimana Tun Ghafar Baba dimatikan karier politik beliau oleh Anwar Ibrahim.

Anwar Ibrahim masih tersilap jika mengagak parti tersebut masih berada didalam genggaman. Segalanya masih terkawal dan boleh dikawal. Dan beliau lupa bagaimana UMNO melakukan talqin ke atasnya.

PKR mungkin akan kekal lagi 10 tahun, jika diizinkan Tuhan ... dan jika PKR juga dianggap anugerah Tuhan. Harus diingat, majoriti dalam PKR semakin tidak berpuas hati dengan keupayaan Anwar Ibrahim.

Anwar Ibrahim lebih dilihat menjadikan PKR sebagai alat pemuas nafsu beliau untuk ke Putrajaya, hatta tidak ada agenda untuk ahli dan penyokong parti tersebut. Angan angan beliau semakin mustahil untuk menjadi Perdana Menteri. Tetapi tidak mustahil jika PKR pula yang akan mentalqinkan beliau atas sifat 'Brutus'nya.


MELAYU ATAS PAGAR

Saturday, November 27, 2010

GEMPAR !!! BERDEKATAN DENGAN RUMAH ANWAR ADA GEREJA ??? APA KAITAN NYA


Surat (gambar, sekeping risalah yang ditaburkan di Permatang Pauh) di atas dikirim kepada Anwar Ibrahim oleh Pastor Silvester Khemo Andaman, Presiden Pertubuhan Gereja Seluruh Sabah untuk menandakan sokongan tidak berbelah bahagi mereka kepada Anwar Ibrahim di Permatang Pauh.Paling menyentuh perasaan bila ditulis dinyatakan bahawa "Datuk Seri juga amat dedikasi apabila menyokong penggunaan kalimah Allah dalam semua agama di Malaysia.Sesungguhnya Tuhan Yesus merahmati Datuk Seri dan keluarga". Bagaimana seorang bekas pemimpin ABIM dan PKPIM mendapat support dari gereja? Mungkin sokongan ini datang bila Anwar mula menawarkan jawatan Timbalan Perdana Menteri 1 dan Timbalan Perdana Menteri 2 kepada bangsa lain.

(Gambar: St Anne's Church yang letaknya di Cherok Tok Kun. Kira kira 1 km dari rumah Anwar Ibrahim. Pada setiap tahun diadakan satu perhimpunan besar di gereja ini.)

Surat ini jelas sekali merujuk kepada kenyataan Khalid Samad (Ahli Parlimen PAS Shah Alam) Pada 27 Mac 2008, YB Khalid Samad (Ahli Parlimen PAS Shah Alam) menyatakan bahawa masyarakat Kristian tidak perlu takut dan gentar untuk menggunakan terjemahan 'Allah' untuk merujuk kepada kalimah 'God' dalam Kristian dan ajarannya. Khalid juga berpendapat bahawa perkataan 'Allah' hanyalah terjemahan kepada perkataan 'God'.

(Gambar: Bangunan yang lain di St Anne's Sancuatry Church. Pada tahun 2001, dikatakan ada seorang imam ditahan oleh JAIP kerana bersembahyang dalam gereja terbabit).

Pada 27 Disember 2007, dalam satu majlis sambutan hari Krismas di Klang, Irene Fernandez (Bekas Timbalan Ketua Wanita PKR) mempersoalkan kenapa 'Allah' tidak boleh digunakan dalam akhbar Herald Tribune edisi Bahasa Inggeris. Selepas 19 hari menang sebagai Ahli Parlimen, Khalid Samad pula seolah senada dengan Irene Fernandez. Anwar Ibrahim yang dianggap sebagai Ketua Pakatan Rakyat berada sama dalam majlis di Klang ketika Irene mempersoalkan kalimah 'Allah'. Mengapa Anwar diam dan tidak menegur ketelanjuran yang dilakukan oleh Irene dan Khalid? Di mana pula negara Islam cara PAS bila PKR sudah bersikap terbuka sebegini?

TERIMA KASIH SAYA UCAPKAN KEPADA BLOG ANGIN PERUBAHAN KERANA MEMBONGKAR RAHSIA INI...

POST BY WAYNE...

PANAS !!! ISU APCO DAH KEMBALI LAGI !!!

isu APCO telah kembali lagi.sapa yang bersalah pasal isu ni.tentulah ANWAR kerana ANWAR lah yang menimbul kan masalah ini dari dulu.sebab nya senang jer.ANWAR menyata kan 1 MALAYSIA adalah 1 ISRAEL.Anwar akan dihadapkan semula kepada Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Parlimen bagi membela diri berhubung dakwaannya gagasan 1 MALAYSIA diilhamkan oleh Apco Worldwide,syarikat perunding Amerika Syarikat yang dituduhnya di belakang kempen One Israel.

laporan dari UTUSAN MALAYSIA menyebut Tan Sri Pandikar Amin Mulia yang juga Yang Dipertua Dewan Rakyat berkata,beliau telah meminta Setiausaha Dewan,Datuk Roosme Hamzah untuk menetapkan tarikh sesuai bagi membolehkan mesyuarat itu diadakan.

''Kita perlu mencari tarikh yang sesuai bagi membolehkan Anwar, saksi-saksi dan semua ahli jawatankuasa ini hadir.''Apa yang saya pasti, ia mesti diadakan sebelum sesi sidang Dewan Rakyat yang sedang berlangsung,berakhir pada 15 Disember ini," katanya kepada sidang media

Pada 9 Jun lalu,mesyuarat jawatankuasa itu ditangguhkan sebelum sempat mendengar keterangan daripada dua saksi iaitu Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz dan Pengarah Serantau Apco Worldwide, Brad Staples.

Sehari sebelum itu,mesyuarat jawatankuasa berkenaan yang mendengar keterangan bela diri Anwar menolak permohonan Ahli Parlimen Permatang Pauh itu supaya ahli Parlimen pembangkang lain turut serta dalam prosiding itu sebagai pemerhati.segala hasil siasatan jawatankuasa itu akan dibentang kepada sidang Dewan untuk diputuskan dan berdasarkan bilangan wakil rakyat Barisan Nasional (BN) yang lebih ramai, Anwar hampir pasti akan dikenakan tindakan digantung daripada menghadiri sidang berkenaan.

Pada 22 April lalu,ekoran usul yang dibentangkan oleh Mohamed Nazri, Dewan Rakyat memutuskan melalui undian suara terbanyak untuk merujuk Anwar ke jawatankuasa itu berhubung dakwaan beliau,kononnya konsep 1MALAYSIA diilhamkan oleh Apco Worldwide.Apco Worldwide yang menafikan dakwaan Anwar berkata, kerajaan Malaysia menggunakan khidmat mereka selepas gagasan 1Malaysia diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan dakwaan penglibatan firma itu dalam kempen 1 ISRAEL adalah palsu.

Enam ahli Parlimen yang menganggotai jawatankuasa itu ialah Timbalan Yang Dipertua Dewan Rakyat, Datuk Ronald Kiandee; Datuk Seri Fong Chan Onn (BN-Alor Gajah); Datuk Razali Ibrahim (BN-Muar); Nancy Shukri (BN-Batang Sadong); R. Sivarasa (PKR-Subang) dan Karpal Singh (DAP-Bukit Gelugor)Sementara itu,Mohamed Nazri yang ditemui pemberita di lobi Parlimen memberitahu, semua wakil rakyat BN berpendapat Anwar wajar dikenakan tindakan yang tegas.

''Saya juga bersetuju dengan pandangan ini memandangkan Jawatankuasa Hak dan Keistimewaan Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor dan Pulau Pinang yang diperintah pembangkang turut mengambil tindakan tegas dengan menggantung wakil rakyat BN.''Mereka nampaknya telah menunjukkan contoh untuk diikuti kita," ujarnya.

Pada 15 Julai tahun lalu, DUN Selangor meluluskan usul menggantung bekas Menteri Besar, Datuk Seri Dr. Mohamad Khir Toyo selama setahun dengan segala keistimewaan kepadanya dilucutkan.Jawatankuasa Hak dan Keistimewaan DUN berkenaan sebelum itu telah mencadangkan Mohamad Khir digantung kerana kegagalannya menghadiri pendengaran awam Jawatan Kuasa Pilihan Khas Mengenai Keupayaan, Kebertanggungjawaban dan Ketelusan (Selcat)) mengenai Badan Amal dan Kebajikan Isteri-isteri Selangor (Balkis)Baru-baru ini, Ketua Pembangkang DUN Pulau Pinang, Datuk Azhar Ibrahim turut digantung selama enam bulan kerana didakwa membuat kenyataan menghasut berkaitan tragedi 13 Mei 1969.

itu lah ANWAR .semua nya nak di bangkang..1 MALAYSIA di katakan 1 ISRAEL..habis tu kalau PAS FOR ALL apa cita ??? dulu pun ada juga ISRAEL FOR ALL...macam-macam lah ANWAR ni..lama tak dengar kisah SHAMSIDAR..anak dia dah besar sekarang..oppss..tak leh lebih-lebih..kang BADUT RAKYAT kena serang...alamak,silap daa...GELOMBANG WANGSA MAJU karang kena serang...

POST BY WAYNE...

BLOGGERS ‘FIRAUN KECIL’


GWM ingatkan hanya di dalam politik tanahair sahaja yang mempunyai ‘Firaun Kecil’. Mengenang kembali peristiwa bagaimana YB Zulkifli Noordin melabel musuh dalam selimut bekas parti beliau, PKR.

Firasat Zulkifli Noordin memang tepat mengenai kewujudan golongan ini yang mendesak ke arah memenuhi agenda mereka yang hampir berjaya. Agenda ‘Firaun Kecil’ ini makin jelas dan semakin berani.

Biarlah, kerana ianya hanya melibatkan politik semata mata. Sudah menjadi norma dalam politik, hari ini kawan, esok musuh, tulat akan kembali menjadi sahabat dan seterusnya.



Telahan GWM makin menjadi nyata ... dalam kelompok bloggers pro kerajaan juga sudah wujud ’Firaun Kecil’ ini. Ramai bloggers juga sudah nampak tingkah laku ’Firaun Kecil’ ini namun tetap mendiamkan diri. Takut nanti jadi bahan ’penyedap makanan’ pembangkang, sahabat akan menjaga aib sahabat.

Tetapi jika cacing sudah naik ke mata, apa perlu lagi didiamkan perkara ini. Kelak akan jadi virus yang tidak ada penawar lagi!

GWM tak peduli ... perlu berterus terang walaupun secara tersirat! elite tak elite! Persetankan dengan rating dan blog hits yang ada. Lagipun ... GWM hanya blogger nyamuk, tidak mempunyai sebarang kepentingan langsung. Nyamuk jika dibiarkan lama kelamaan boleh menyebabkan kematian juga ... nyamuk aedes! Contohnya!


Bloggers ’Firaun Kecil’ ini suka menyangak dan menyamun ... aka Penyangak bin Penyamun! Mereka bergerak secara berkumpulan. Lebih dikenali sebagai bloggers elite! Bukan sebarangan bloggers yang mampu duduk semeja dengan mereka. Hanya yang ada title rating tertinggi, blog hits mencecah langit, dan followers yang begitu ramai … seramai penduduk di Malaysia.

Bloggers nyamuk … jangan harap dapat duduk semeja. Nak berborak pun mungkin dipandang atas bawah terlebih dahulu. Elite lah katakan!

Pemimpin yang sarat koceknya adalah sasaran utama. Inilah visi dan misi kelompok terhebat ini. Mana mana isu dan kelemahan peribadi pemimpin yang boleh di’spark’, kesemua mereka akan memainkan isu tersebut serentak, sehingga pemimpin ini panas juburnya ... menggelegak otaknya!

Selagi pemimpin tersebut tidak membuat ’panggilan emas’ ... selagi itulah isu peribadi dan kelemahan pemimpin tersebut akan dimainkan di dalam blog ... nonstop! Pemimpin tersebut perlu sujud kepada ’Firaun Kecil’ ini.


Selesai sahaja 'jual beli’ di antara pemimpin dan ’Firaun Kecil’ ini, lantas timbul artikel menyentuh segala jasa dan kebaikan yang pernah dilakukan oleh pemimpin tersebut ... terhapus segala dosa, timbul pahala! Mak aih! ... macam malaikat.

Modus operandi ’Firaun Kecil’ ini juga berubah mengikut situasi dan kesesuaian. Mana mana pemimpin yang mahu menjatuhkan pemimpin lain akan menggunakan khidmat professional mereka untuk meyerang peribadi lawan ... bloggers for hire!

Seperti situasi berikut ... pemimpin A mahu mejahanamkan kredibiliti pemimpin B, calling ’Firaun Kecil’ for hire, upah di terima ... masyuk ... barulah menyerang di dalam blog. Pemimpin B tersentak, calling back the same ’Firaun Kecil’, upah di terima … masyuk … hentam balik pemimpin A. Makan tak habis kedua dua belah, sama seperti pepatah Inggeris ... kill two birds with one stone. Sana masyuk ... sini pun masyuk!

’Firaun Kecil’ ini juga mahukan bloggers nyamuk untuk mengikut telunjuk mereka. Oleh kerana sudah terlalu lama dalam dunia blogging, maka lebih afdal arahan mereka diikuti ... macam Firman dan Sabda! Otai lah katakan ... jangan lawan cakap mereka.



Bloggers nyamuk yang mencari nama akan berada dibawah pengawasan dan seliaan mereka. Jika lulus ‘ujian’ ... Alhamdulillah ... you are most welcome! Mana mana bloggers nyamuk yang dirasakan tidak perlu berada di dalam kelompok ini, blog blog mereka akan di’remove’ atas alasan menjadi pencacai individu atau mana mana pemimpin yang bukan dibawah ’golden list’ mereka. Wallahuwa’lam... list beli barang di pasar kot!

Yang sebenarnya, bloggers bloggers nyamuk ini membuat kerja atas dasar parti. Apabila kerja dilakukan atas nama parti … suka atau tidak pemimpin perlu dipertahankan dari serangan pembangkang.

GWM tidak menafikan ada pemimpin kita yang perlu ditendang keluar secepat mungkin, tetap bersabarlah! Bloggers sepatutnya bekerja untuk parti, bukan untuk menjahanamkan parti! Menangkan parti terlebih dahulu ... baru disusuli dengan tindakan yang bijak dan terancang.


Siapa ’Firaun Kecil’ ini yang mahu menentukan siapa yang layak memimpin dan siapa yang perlu ditendang keluar dari parti. Ini kerja bodoh! ... mind your own business! Baru setahun jagung mengenali dunia politik. Bersuara seperti guruh berdentum di langit … hujan tak juga kunjung tiba.

Biarlah pemimpin tertinggi membuat keputusan dengan sewajarnya. Mereka lebih lama bergelumang dengan dunia politik dari ‘Firaun Kecil’ ini. Pemimpin tertinggi tahu kelemahan dan kekuatan yang ada. Siapa anda!

Jika benci sekalipun seseorang pemimpin, tegurlah secara berhemah. Bukan semberono. Adab sopan perlu dijaga ... kita bukan dari golongan kafir harbi yang makan babi! Semua mahu disondol!

Suara bloggers adalah suara keramat! Siapa yang tidak mendengar suara bloggers. Tidak perlu menghentam pemimpin sendiri umpama esok sudah tiba kiamat. Cukup berbeza di antara teguran dan menghentam. Jangan salahguna kebebasan yang ada.


Dan bloggers ’Firaun Kecil’ ini juga cukup pelik tabiatnya. Jika ada suatu pilihanraya .. mustahil sahabat bloggers yang lain tahu di mana modus operandi mereka. Top Secret Mission! ... tempat ’Firaun Kecil’ ini tidak boleh diketahui dan dilawati … haram! Hanya mereka yang berada di dalam inner circle sahaja berhak mendapat maklumat tempat tinggal.

Sepatutnya bekerjasamalah dengan sahabat bloggers yang lain. Untuk parti juga. Bertukar tukar maklumat. Duduk bergebang di kedai kopi bersama sama. Bagi tunjuk ajar dan curahkan pengalaman yang ada kepada bloggers nyamuk. Barulah timbul rasa hormat di antara elite dan nyamuk ... respect earned.

Perlu ada hubungan simbiotik di antara bloggers elite dan bloggers nyamuk. Bloggers elite hanya perlu spark sesuatu isu .. becomes the prime mover, bloggers nyamuk akan bertindak sebagai secondary movement. Kerjasama perlu padu dan erat.

Nak kata elite pun tidak juga … artikel di blog pun banyak yang ‘copy and paste’ dari blogger nyamuk. Lagi jahanam! Blog hits pun adalah kerana ‘Firaun Kecil’ ini sudah lama bergelumang dengan dunia blogging.

GWM menegur kerana sudah terlalu panas telinga mendengar rintihan, keluhan dan rungutan dari sahabat bloggers yang lain. ‘Firaun Kecil’ ini perlu membuang sikap bongkak dan bangga diri jika mahu dihormati. Janganlah terlalu angkuh dengan status elite anda.


Ramai lagi bloggers elite yang tetap merendah diri walaupun sudah lama berkecimpung dalam dunia alam siber ini. Pun begitu ... ada juga blogger elite yang 'di pangkah' hanya kerana tidak mempunyai pendapat yang sama dengan 'Firaun Kecil' ini. Bernanah telinga bila mendengar segala jenis dana perlu disalurkan hanya kepada ‘Firaun Kecil’ sahaja. Nak jadi penyamun dan penyangak ke?

Firaun Kecil’ ini sering menuduh pemimpin bertindak menjadi penyamun dan penyangak. Malangnya, tindakan mereka ini juga tidak jauh berbeza dengan penyamun dan penyangak. Hidup ini ibarat roda … senantiasa berputar. Ada waktu kita akan berada di atas dan turun ke bawah jua akhirnya. Tidak akan selama lamanya berada di atas. Ini hukum karma!

Jangan terlalu memperlekeh bloggers nyamuk kerana anda juga bermula dari situ. Buangkan sifat tamak haloba dan sentiasa berlagak pandai dari segenap segi. Jangan hanya di mulut 'Jihad Fisabilillah' ... perbuatan ... Masya Allah ... 'Ana macam Kafirlah'. Sifat sebegini sama sahaja seperti Anwar Ibrahim. Politik masuk bakul angkat sendiri.


Tak begitu wahai ’Firaun Kecil’ ?


MELAYU ATAS PAGAR

PANAS !!! SAH ANWAR RAJA DRAMA !!!

memang sah lah selama ini ANWAR adalah raja drama...kenapa saya memberi tahu ANWAR raja drama ??? ikuti video klip di bawah,semua lirik itu memang kena dengan apa yang berlaku.Semasa saya dan rakan blogger Papa Gomo pergi ke Gua Musang,Papa Gomo telah menegur lagu ini serta liriknya.akhir nya,kami telah persetujui setiap lirik memang kena dengan perangai ANWAR.terima kasih saya ucap kan kepada rakan seperjuangan saya yang telah masuk kan video ini di YOUTUBE...terima kasih RED BLOOD




INI LAH PERANGAI ANWAR SEBENAR...MEMANG SAH LAH ANWAR ADALAH RAJA DRAMA !!!

POST BY WAYNE...

Friday, November 26, 2010

PANAS ... HUSAM MUSA SUDAH ADA PENGGANTI KICKDEFELLA ... RM 2 JUTA BEB !


Husam Musa sudah hilang pening. Migrain akibat diberi pukulan maut oleh Kickdefella sudah terubat. Husam Musa sudah menjumpai ’permata yang hilang’. Sinar kembali menerangi kem blogger pembangkang.

Dengan peruntukan RM 2 juta, Topeng Perak diberi penghormatan untuk mengawal selia dan membina network bloggers pembangkang yang baru.

Banyak duit Husam Musa pump in wang kali ini, walaupun tidak dapat menandingi jumlah yang diperuntukkan pada Kickdefella dahulu.


Yang bagusnya, pembangkang sanggup tabur duit untuk bloggers mereka untuk bergerak dalam Cyber War. BN? … jauh panggang dari api!

GWM setuju dengan Papa Gomo dalam satu perkara ... blogger BN tak perlu terasa hati. Bekerja dan berjuanglah sebaik mungkin, walaupun tidak dapat menyamun.

Cuma GWM teringat semasa menghadiri ‘Program Diskusi Bersama Pengamal Media Siber’ tempoh hari di Shah Village Hotel.

Bloggers ELIT mahu sepenuh perhatian dan dana diperuntukkan kepada mereka untuk memudahkan kerja Cyber War, kerja berat tu! … tidak perlu memberi bantuan kepada blogger blogger nyamuk seperti GWM.

Blogger blogger nyamuk ni … rating mereka rendah, hits pun tak banyak, berapa kerat sahaja yang tengok blog blog ini … kata mereka.

GWM pun malas nak menyampuk dalam majlis yang didominasi oleh blogger blogger elit. Siapa yang nak dengar blogger blogger nyamuk bagi pandangan ... betul tak!

Tidak mengapa … kerana insya Allah GWM bekerja untuk Islam, bangsa, negara dan BN! Tak ada fund pun tak mengapa. Niat wajib ikhlas.

Asalkan tak menyamun, itu sudah mencukupi ... kerana Allah melihat segala galanya!


Sumber / pautan :
http://www.papagomo.com/2010/11/gempar-rm-2-juta-di-peruntukkan-buat.html


MELAYU ATAS PAGAR

KAMARUDDIN JAAFAR PUJI FELDA ... MAZLAN ALIMAN KENA SAWAN MALARIA TAPIOCA


Secara tersirat, PAS sebenarnya memuji dan menyanjung jasa FELDA kepada warga peneroka. Kejayaan Koperasi FELDA (KPF) yang mempunyai ahli seramai 215,412 ahli dengan aset berjumlah RM 1.56 billion bukanlah usaha sia sia kerajaan selama ini.

Ahli Parlimen Tumpat, Datuk Kamarudin Jaffar mencadangkan Koperasi Felda menambah dividen daripada 16.5 peratus kepada 30 atau 40 peratus kepada anggota keluarga peneroka Felda setiap tahun memandangkan KPF diuruskan dengan baik dan professional.


KPF kini menguasai 51 peratus ekuiti dalam Syarikat Kumpulan Felda dengan pegangan pelaburan RM 353 juta. KPF turut memiliki pelaburan hartanah sebanyak RM 235 juta. KPF turut memiliki pelaburan dalam 16 syarikat usahasama yang lain berjumlah RM 423.16 juta.

KPF juga, katanya memiliki modal syer dalam Bank Rakyat berjumlah RM 35.68 juta dan pelaburan dalam sekuriti pasaran berjumlah RM 458.43 juta dan jumlah terkini keseluruhan pelaburan KPF ujarnya ialah RM 2 billion.

Pembinaan Menara FELDA 50 tingkat di hadapan menara KLCC (kawasan tiga segi emas) merupakan pembelian di kawasan strategik, jika dijual pada masa hadapan akan beroleh keuntungan sebanyak RM300 juta.



Sekalipun FELDA belum bercadang menerbitkan saham amanah untuk peneroka dan generasi kedua, KPF masih berjaya meningkat ekonomi warga peneroka melalui aktiviti pelaburan yang dijalankan.

Bagai langit dan bumi perbandingan performance Koperasi FELDA (KPF) dengan KOHILAL yang ditenggelami isu penyelewengan RM 45 juta. KOHILAL aka KOHILANG yang mempunyai 23,000 ahli telah hilang wang pelaburan sejak 1986.


Pelaburan ”The Year 2000” yang menjanjikan pulangan dividen 10% gagal dilaksanakan oleh KOHILAL. Yuran wajib 23,000 ahli yang membeli saham 10 unit @ RM 100 saham sepatutnya sudah mampu menjana perolehan sebanyak RM 2.3 juta juga lenyap.

Dengan tanpa pulangan dividen, PAS juga kalut menguruskan KOHILAL yang hanya mampu menjana keuntungan sebanyak RM 189,431.00 dalam tempoh 10 tahun sejak 1986 hingga 1995 (RM 18,943.10 sebulan / RM 1,578.59 sebulan).

Rupa rupanya Mazlan Aliman dan PAS cuba ’merampas’ FELDA dengan memburukkan imej dan kredibiliti agensi kerajaan tersebut. PAS senyap sembunyikan isu KOHILAL tapi menyibuk canang satu Malaya isu FELDA.



Padanlah Mazlan Aliman diserang sawan malaria tapioca ... ingatkan marah kepada Kamaruddin Jaafar, rupanya hasad dengki yang teramat dengan FELDA. Tutup sahajalah ANAK tu Mazlan ... dari sibuk jadi pencacai Anwar Ibrahim dan pemimpin PAS anda.

BAPAK kan dah takeover !


Sumber / pautan:
http://www.harakahdaily.net/v2/index.php?option=com_content&view=article&id=29582:koperasi-felda-perlu-tambah-dividen-pada-peneroka&catid=1:utama&Itemid=50

http://mediawangsamaju.blogspot.com/2010/06/muktamar-carca-marba-ke-56-siri-ii.html



MELAYU ATAS PAGAR

Thursday, November 25, 2010

GLOBAL CORRUPTION BAROMETER SURVEY … ANWAR DAN PEMIMPIN PAKATAN RAKYAT PERLU BUANG KERAKYATAN !

Pemimpin Pakatan Rakyat patut malu dengan fitnah dan tohmah yang dilemparkan kepada kerajaan dibawah pimpinan Barisan Nasional. Media pembangkang yang turut menjaja isu rasuah kronik dan kritikal kerajaan memerintah sepatutnya menilai kembali moral dan integriti mereka.


Dan terutamanya Anwar Ibrahim, yang baru kembali dari Jelajah Australia sibuk mencari sokongan dan mengalih perhatian kemelut isu peribadinya. Anwar Ibrahim dan juga pemimpin Pakatan Rakyat begitu memuji Indonesia yang dikatakan sebagai sebuah negara paling demokratik dan bersih dari rasuah jika dibandingkan dengan Malaysia.


Kenyataan beliau dalam The Australian jelas menghina Malaysia yang diiktiraf sebagai sebuah negara Islam progresif. Anwar Ibrahim lebih senang mengatakan Malaysia adalah negara yang cukup sarat dan kronik dengan isu rasuah. Anwar Ibrahim sepatutnya malu dengan fitnah dan tohmah yang dilemparkan kepada kerajaan.

Pendedahan Transparency International (TI) melalui kajian Global Corruption Barometer Survey 2009 meletakkan kedudukan Malaysia lebih baik dari negara negara jiran merupakan tamparan hebat kepada para pemimpin Pakatan Rakyat.



Kajian tersebut mendedahkan Indonesia sebagai salah sebuah negara paling korup di Asia, jika dibandingkan dengan Malaysia. Malah Singapura yang dianggap sifar rasuah, juga tidak terlepas dengan gelaran negara paling teruk mengamalkan rasuah dalam perniagaan dan sektor swasta.



Kajian turut mendapati Malaysia berada pada kedudukan sebagai sebuah negara paling kurang mengamalkan rasuah bersama Thailand. Indonesia yang disanjung tinggi oleh Anwar Ibrahim sebagai sekutu, berada pada kedudukan negara yang paling teruk dilanda isu rasuah.

Apakah justifikasi Anwar Ibrahim mengatakan Malaysia sebagai sebuah negara yang paling korup dan berdasarkan data dan bukti manakah yang beliau sandarkan.


Jika suatu tohmahan dan fitnah yang dilemparkan, Pakatan Rakyat pasti menggunakan nama Transparency International sebagai sandaran untuk menjatuhkan hukum. Namun, apakah benar dakwaan ini.

Yang jelas, kajian terperinci ini menunjukkan sebaliknya. Apakah tidak mungkin Pakatan Rakyat akan menuduh kerajaan Malaysia membayar sejumlah wang untuk menyogok Tranparency International bagi memutarbelitkan fakta. Tidak ada yang mustahil bagi parti parti pembangkang yang bernaung dibawah Pakatan Rakyat.

Dan tidak mustahil juga kajian ini akan dipertikai sebagai berat sebelah kerana tidak mengikut kehendak dan telunjuk pembangkang. Siapa Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat yang mahu mempertikai kajian yang dikeluarkan oleh Transparency International.

Anwar Ibrahim sepatutnya melihat persepsi rakyat terhadap PKR yang dipenuhi dengan isu kronisme dan nepotisme. Bagaimana pula dengan laporan penipuan dalam pemilihan parti itu. Dan jika Anwar Ibrahim masih berdegil, maka eloklah beliau dan mereka yang berada didalam Pakatan Rakyat membuang kerakyatan Malaysia.


Pemimpin Pakatan Rakyat patut malu dengan fitnah dan tohmah yang dilemparkan Lebih bagus jika sekiranya Anwar Ibrahim dan pemimpin pembangkang berhijrah dan mendapatkan kerakyatan Indonesia. Indonesia adalah negara sekutu puak pembangkang. Paling tidak, berhijrah ke Singapura yang dikenali sebagai negara sifar rasuah, walhal sektor swasta dan perniagaan di negara tersebut dipenuhi dengan amalan rasuah yang kronik.

Sumber / pautan:
TRANSPARENCY INTERNATIONAL : GLOBAL CORRUPTION BAROMETER SURVEY 2009

MELAYU ATAS PAGAR

700 PENEROKAWATI FELDA MENJAWAB FITNAH MAZLAN ALIMAN


Untuk makluman, kita abaikan cara penyampaian dan ulasan yang dilakukan oleh penyampai video klip ini. Apa yang lebih penting adalah tohmahan dan mainan politik ANAK dibawah kelolaan Mazlan Aliman.



Penerokawati FELDA lebih memahami dan menyanjung jasa FELDA kepada warga peneroka. Apa yang membuatkan Mazlan Aliman begitu bersungguh sungguh merosakkan imej FELDA yang membantu beliau dan ahli keluarganya berjaya sebagai peneroka?

Sumber / pautan:
http://www.youtube.com/watch?v=aunAWm7JV2Y


MELAYU ATAS PAGAR

‘ABANG’ MAZLAN ALIMAN KEMBALI MENGACAU FELDA DAN FELCRA

Rasional Pakatan Haram ini mahu menjadikan FELDA dan FELCRA sebagai salah satu agenda utama pada Konvensyen Pakatan Rakyat kali ke2 pada 18 Disember ini patut dipersoalkan. Selain dari mengalih isu peribadi dan parti PKR, Anwar Ibrahim sekali lagi menjadikan Mazlan Aliman sebagai kuda tunggangan untuk menjatuhkan kredibiliti kedua dua agensi kerajaan tersebut.



Mazlan Aliman dipertanggungjawabkan untuk menjadi ‘agen perosak’ FELDA dan FELCRA oleh Anwar Ibrahim yang cekap mengeksploitasi isu yang remeh temeh dan kadangkala tidak ada bukti langsung. Anwar Ibrahim seperti belum serik dengan tindakan saman ke atas Suara Keadilan oleh FELDA sebanyak RM 200 juta.



Mazlan Aliman wajib malu dengan tindak tanduk beliau selama ini. Sepatutnya isu besar seperti Ladang Rakyat Limau Kasturi di Gua Musang sudah membuka mata dan hati beliau betapa secara terang terangan Kerajaan PAS Kelantan menganiaya para peserta dengan sijil palsu tanpa geran tanah.


Begitu juga dengan tindakan Mazlan Aliman yang mensensaikan isu projek agropolitan Pulau Bangi di Kudat Sabah yang bernilai RM 167 juta. Beliau yang mengheret SPRM untuk mendakwa FELCRA atas dakwaan penyelewengan tanpa asas yang kukuh, lebih menonjolkan lagi kebodohan beliau sebagai Pengerusi Lajnah Tanah dan Pembangunan Wilayah PAS.


Beliau sepatutnya mempersoalkan kredibiliti Kerajaan PAS Kelantan yang telah menerima 10,500 ekar tanah beserta wang tunai RM 10 juta yang diberikan oleh Pengerusi FELCRA untuk diusahakan. Malangnya tanah pemberian FELCRA terbiar tidak diusahakan tetapi dibangunkan untuk projek perumahan atas nama persendirian.

Moral dan integriti Mazlan Aliman sewajarnya dipersoalkan oleh rakyat. Atas dasar menjadi biawak hidup kepada Anwar Ibrahim dan parti PAS, beliau menutup mata dan memekakkan telinga dari melihat isu yang sudah terbentang dihadapannya.

Persoalannya, sanggupkah Mazlan Aliman mengambil tindakan mahkamah ke atas Kerajaan PAS Kelantan sama seperti yang beliau lakukan kepada FELDA.

Bukankah itu bermaksud Mazlan Aliman sebenarnya pembohong dalam menjuarai isu rakyat dan peneroka FELDA. Beliau sanggup menjadi petualang dan kuda tunggangan Anwar Ibrahim untuk menjahanamkan kredibiliti agensi sgensi kerajaan.


Jadi apakah fungsi sebenar beliau sebagai Pengerusi Lajnah Tanah dan Pembangunan Wilayah PAS jika isu sebesar Ladang Rakyat Limau Kasturi dan tanah 10,500 ekar pemberian FELCRA dinafikan haknya.


Mungkin beliau lebih gemar menjadi barua bangsanya sendiri dan merasa dirinya hebat menjadi kuda tunggangan Anwar Ibrahim. Atau sememangnya beliau cukup gemar ditunggang oleh ’abangnya’, Anwar Ibrahim.

Sumber / pautan:
http://www.harakahdaily.net/v2/index.php?option=com_content&view=article&id=29564:pakatan-rakyat-bahagi-kerusi-selepas-konvensyen&catid=41:utama-muka-depan&Itemid=124



MELAYU ATAS PAGAR