Saturday, August 17, 2013


LEMBAB, LAMBAT, TIADA KOMITMEN dan MAKAN GAJI BUTA ...

Istilah yang paling tepat untuk diberikan kepada pegawai-pegawai media yang GAGAL memberikan penjelasan terbaik kepada manipulasi isu kerajaan perpaduan oleh Anwar Ibrahim.

TEMPOH 5 HARI yang diambil dalam mengeluarkan kenyataan rasmi dari pejabat Perdana Menteri sudah cukup menjelaskan ZERO COMMITMENT pegawai-pegawai media dalam menangani isu sensitif, imej dan kredibiliti Datuk Seri Najib Tun Razak.

Tidak masuk akal cara bekerja pegawai-pegawai media yang menjalankan tugas yang telah diamanahkan. Masih ramaikah dikalangan pegawai-pegawai media ini yang masih MABUK dengan lemang, ketupat dan rendang daging akibat 'open house sana, open house sini'.

Kenyataan rasmi yang dikeluarkan juga sekadar MELEPASKAN BATUK DI TANGGA. Atau dengan secara sinisnya, KENCING TAK HABIS, masih terjuih lelehan air kencing yang dikeluarkan.

Perkataan KENYATAAN POLITIK BERNIAT NAKAL sudah cukup membuktikan kerja sambil lewa yang diambil. Seharusnya perkataan "KENYATAAN POLITIK BERNIAT JAHAT DAN PEMBOHONGAN" yang ditampilkan agar rakyat yakin niat sebenar Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim sememangnya mahu menjatuhkan imej dan kredibiliti Datuk Seri Najib Tun Razak.

Amat memalukan dan lebih mendukacitakan apabila sahabat blogger RBF ONLINE, yang terlebih dahulu mengeluarkan artikel pendedahan yang cukup baik dalam menafikan wujudnya Kerajaan Perpaduan yang dimomokkan oleh Anwar Ibrahim.


Hanya setelah SATU atau DUA JAM terbitnya artikel dari sahabat blogger ini, barulah kenyataan rasmi dikelaurkan dari pejabat Perdana Menteri.

Efisyen, responsif, peka ? ...

Persoalan paling pokok, bagaimana pegawai-pegawai media di pejabat Perdana Menteri boleh TERLEPAS PANDANG dalam menafikan pembohongan yang telah berkumandang dalam tempoh 5 HARI dalam media-media pembangkang ?

1) 5 HARI adalah satu tempoh yang cukup lama bagi MEROSAKKAN imej dan kredibiliti seorang Perdana Menteri ...
2) 5 HARI adalah satu tempoh yang cukup lama bagi RAKYAT MARHAEN melakukan pelbagai andaian dan persepsi buruk ...
3) 5 HARI adalah satu tempoh yang cukup lama bagi MENJAWAB pembohongan oleh pegawai-pegawai media yang makan gaji belasan ribu sebulan ...




Ada mana-mana pegawai-pegawai media yang mahu menjawab kritikan ini ? Nak keluarkan lagikah KENYATAAN MEDIA dalam tempoh 5 HARI lagi ? ...



24 comments:

MegaBidaman said...

Mantap!!! Kena smash kat muka setepek

Anonymous said...

Pegawai media PM sibuk berkomplot nak jatuhkan PM kot?? Itu la lembab sgt bg respond

Anonymous said...

najib ke atau Rosmah yang mengamuk kat Najib..

mana yang kata Najib mengamuk ???

Pahlawan Hang Tuah said...

Mood raya belum habih kot....

Anonymous said...

Memang PM gajikan Babi pun,bukannay siput Babi.
Jenis babi dua muka.
uang sajalah.
Lebih sudu dari kuah

Anonymous said...

Najib tak pandai mengamuk. Itu sebab kaum pendatang, penjenayah,NGO anti-kerajaan, musuh-musuh Islam, DAPigs, Anwar Al Jub semakin besar kepala dan dengan mudah telah mengambil kesempatan untuk membuktikan kelembapan pentadbiran Najib menangani sesuatu isu.

Anonymous said...

Salah Najib! Kepimpinannya lemah tidak macam TDM. Pemimpin diibaratkan akar tunjang. Sekiranya akar tunjang kuat, maka kukuhlah pokok dari pucuk hingga ke akar rambut.

Jawab soalan mudah, mengapa pegawai pegawai ini berani membuat pelbagai kerenah? Kerana mereka tahu boss, no problem, boleh handle bila bila masa pun!

Anonymous said...

pegawai kerajaan memng lembab pun buat kerja..apa yang nak dihairankan?dasar melayu pemalas..kerja buat macam sial tapi gaji nak ribu2..macam babi

Anonymous said...

Nama jawatan ialah PEGAWAI. budaya kerjanya ialah mengarah, memerintah dari kerusi pusing. semuanya berfikir cara BOSS. Masa sentiasa suntuk. Duit sentiasa tak cukup. janganlah ditegur. kalau merajuk akan tukar kem anwar. najibjuga yang susah.

Halim

Anonymous said...

Bukan je pegawai JPM. malah sume pjabat krajaan same je. X eficient lmbab. Tepon x pnah angkat. Pokok nye akar tunjang yakni PM. prlu tgas.smbor2 la slalu najib.lagi satu enforcement malaysia rase nyr yg paling lmbab dlm dunia. PM .Tgas la... Pls.

Anonymous said...

PMO DS Najib terdiri dari mereka2 yg spesis2 lemah lembut Mak Inang mcm Raspussy. Itu Sebab DS Najib hilang taring dan kejantanan sebab di PMO dikelingli oleh spesis2 Telor setengah masak, lemah lembut, lengang lenggok mak inang. Itu sebab kerajaan DS Najib dilihat sebagai paling bacul dan pengecut dslm sejarah. Inilah titik2 penghujong DS Najib sebagai PM kerana tidak berubah jadi harus rebah

usin said...

bukan lembab macam siput babi, tapi jahat macam babi. patut kasi lempar keluar bangunan je pegawai2 media najib ni. kerja dgn najib ke kerja dgn anwar....

Anonymous said...

Ramai bercuti lagi. Minggu dpn baru keja kot. Raya lg penting maa. Guan eng jadi Pm pun gaji jalan, pencen dapat. Apa ada hal.

Anonymous said...

Pegawai pm ....pencacai pejilat tahi anuwaaaar

BANGGGANG LAGI MEMBANGGANGKAN



ADE KE PEGAWAI PM NAK JUAL PUTRA JAYAAAAA

TSUNAMI BABI MELANDA PUTRA JAYA

Anonymous said...

Assalamualaikum....
klo masih disimpan lg...xto nak ckp apew....meeeeeeeeeemang Najib ^@^* ^@&^@&^^#&^*&%....xbek haku mara mara xmasal darah tinggi....

Anonymous said...

Assalamualaikum....
klo masih disimpan lg...xto nak ckp apew....meeeeeeeeeemang Najib ^@^* ^@&^@&^^#&^*&%....xbek haku mara mara xmasal darah tinggi....

Anonymous said...

ntah2 pegawai tu orang PR kot..



airi

Anonymous said...

Kalau dah macam siput BABI ambil masa terlalu lama nak jawab isu yang sepatutnya boleh dijawab 'on the spot' maka untuk apa punahsihat macam ini terus disimpan. Inilah manusia hipokrit yang akan menjadi makhluk perosak. Lu kena ingat DS Najib.

Anonymous said...

Duit gaji tak berkat..tu sebab lembab dan malas..tak amanah..penting tembolok sendiri..kalau apa apa terjadi pada PM diorang yang cabut dulu..

Anonymous said...

Duit gaji tak berkat..tu sebab lembab dan malas..tak amanah..penting tembolok sendiri..kalau apa apa terjadi pada PM diorang yang cabut dulu..

Anonymous said...

Artikel yang bagus, dalam masa yang sama kita kena ingat pasal Azeez Rahim ni , beliau tak layak jadi Pengerusi Tabung Haji . Kita tak nak kuasa di salah guna sewenang-wenang . Tabung Haji dah banyak skandal sebelum ni , Azeez pun cerita masa jadi CEO kat Tabung Haji pun tak habis lagi . Jangan biarkan duit rakyat pendeposit Tabung Haji disakau , ini lah jadi nya kalau orang tak layak dijadikan Pengerusi Tabung Haji , Azeez Rahim wajib berundur jadi Pengerusi Tabung Haji , mohon pautkan link http://no2azeezrahim.blogspot.com/ untuk pembongkaran cerita azeez rahim.

Anonymous said...

assalamualaikum...zaman sekarang ni macam2 hal yg pelek2 jadi.....tak mustahil ada kalangan org dikiri kanan pm kita menjadi gunting dalam lipatan di kabur kilauan ringgit...harap2 pm kita lebih peka dan sensitif...ingat ALLAH selalu kerana saya seorang antara yg ramai yg sayang pm kita...insyALLAH....WASSALAM.

Anonymous said...

Cepat @ lewat ape peduli , anwar kaki tipu dan gila kuasa

Anonymous said...

Mau sepak je sape2 yg mkn gaji buta tu...ddk opis duk besarkn telor je tau.nk melangkah jln pn x larat dh....sape mkn cili dia rasa pedas.