Thursday, February 23, 2012





Kontrak KRONI Bernilai BILLION Ringgit



Belum habis lagi pening Khalid Ibrahim untuk menutup skandal penyelewengan rasuah pasir di Selangor, sumber dalaman PKR pula membocorkan rahsia kronisme dan nepotisme kontrak bernilai BILION Ringgit Menteri Besar Selangor.

Siapa lagi jika bukan Azmin Ali yang mendedahkan maklumat kontrak kroni bilion ringgit Khalid Ibrahim diberikan kepada Lim Kim Hong, pengasas I Berhad untuk membangunkan I City.

Hubungan 'intim' Khalid Ibrahim dan Lim Kim Hong sudah lama terjalin sebelum beliau menjadi ahli Parlimen lagi. Tycoon Cina inilah yang membuat 'bail-out' skandal hutang Khalid Ibrahim dengan Bank Islam bernilai RM66.67 juta.





Sebagai timbal balas jasa towkey yang membiayai 'bail-out' hutang dengan Bank Islam, Lim Kim Hong dianugerahkan projek I City untuk dibangunkan dalam tempoh 4-5 tahun, bernilai RM1.5 Bilion.

Banyak kontrak-kontrak dibatalkan untuk diberikan kepada Lim Kim Hong dan lain-lain syarikat milikan towkey Cina ini. Dan majoriti kontrak yang dibatalkan adalah kontrak kepada orang Melayu.

Khalid Ibrahim pernah mengatakan mahu menghapuskan polisi Dasar Ekonomi Baru (DEB) sewaktu mengambil alih teraju sebagai Menteri Besar Selangor. Rupanya penghapusan DEB digantikan dengan 'kroni I City'.





Deretan kedai pejabat 3 & 5 tingkat yang berstatus MSC di I-City Seksyen 7, Shah Alam, Selangor yang dibangunkan oleh syarikat Datuk Lim Kim Hong, I Berhad yang mana tanah ini dahulu adalah Midland Estate kepunyaan Guthrie



Anwar Ibrahim memang mengetahui hal ini seperti yang dilaporkan oleh RPK. Azmin Ali membocorkan segala lobang-lobang kronisme Khalid Ibrahim kerana geram dengan tindakan Ketua Umum Pembangkang itu melantik Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor.

Cukup teruk dan kronik perebutan kuasa dalaman PKR ... Gambar skandal Eli Bogel sudah lama tersebar. Kini giliran seluar dalam Khalid Ibrahim dilondehkan!

Mantap PKR ...



sumber mantap : Another Brick In Wall



0 comments: