Monday, January 6, 2014

Jika dulu kita menyalahkan Menteri Dalam Negeri yang lepas dan menuduh beliau lembab, pondan, amaran dan sebagainya. Bagaimana pula dengan menteri sekarang? Sebelum pemilihan Umno beliau begitu garang dan tegas sehingga hampir menyapu bersih undi setiap bahagian. Kini, apa dah jadi terhadap menteri tersebut ?


Ni aku tanya sikit, mana perginya Menteri Dalam Negeri? Aku rindu akan ketegasan beliau. Aku rindukan akan segala kata-kata yang keluar dari mulut beliau! Mana perginya Menteri Dalam Negeri?

Langsung tak nampak kelibat dia dalam upacara Turun yang telahh berlaku di Dataran Merdeka malam tahun baru yang lepas. Langsung tak nampak kelibat dia bilamana ada seorang paderi gila guna nama Allah demi untuk berniat nak seatkan umat Melayu yang beragama Islam. Mana dia pergi?

Aku serumu wahai Menteri Dalam negeri, menjelmalah kamu dan tangani la segala permasalahan yang sedang berlaku sekarang ni. Isu bible Bahasa Melayu ditangkap hingga ke isu Turun dan isu Demo kebebasan media semuanya tidak ada apa-apakah reakksinya dari Menteri Dalam Negeri?

Artikel selanjutnya, klik HOUSE PK




Sibuk benarkah MENTERI TIN KOSONG ini sehingga terpaksa SENYAP SEMINGGU dari memberi sebarang reaksi terhadap Perhimpunan Haram TURUN tempoh hari ?

Sibuk benarkah MENTERI TIN KOSONG ini sehingga terpaksa BERTAPA SEMINGGU di Gunung Semanggol, Perak, dari memberi sebarang reaksi terhadap rampasan 300 naskah bible Bahasa Melayu dan Iban yang menggunakan kalimah Allah dalam kandungannya oleh Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) ?

JAIS bukannya dibawah agensi dibawah Kerajaan Persekutuan, hanyalah sebuah agensi dibawah Kerajaan Selangor. Lontarkan sedikit komen wahai MENTERI TIN KOSONG agar tidak dikaitkan rampasan tersebut dengan Kerajaan Persekutuan mahupun UMNO/Barisan Nasional.

Susah benarkah MENTERI TIN KOSONG untuk membongkar taktik jijik pembangkang menggunakan isu rampasan 300 naskah bible ini sebagai berkait rapat dengan Pilihanraya Negeri Sarawak yang akan berlangsung dalam tempoh dua tahun lagi ?
Mengapa hanya bible Bahasa Melayu dan Iban yang dirampas ?
Mengapa tiada dalam Bahasa Kadazan atau Bahasa Dusun yang turut sama diletakkan disitu supaya dirampas oleh JAIS ?
Orang Iban adalah warga marhaen negeri mana jika bukannya Sarawak ?
Bagaimana JAIS boleh tahu ada bible Bahasa Melayu tersimpan dalam pejabat berkenaan ?
Bagaimana begitu mudah sahaja persatuan bible boleh membenarkan JAIS memasuki pejabat mereka serta mencari bible berkenaan ?



Selepas Menteri Amaran ... MENTERI 'TIN KOSONG' pula menghuni Kementerian Dalam Negeri. Ramai sangat para menteri 'propa' sekarang ini dalam kabinet ...




8 comments:

Anonymous said...

Menteri Tin Kosong pon jadi lah...ada juaga GELARAN ...

Anonymous said...

kejap la wei, letih sambut birthday belum release lagi. minggu depan aku 'take action' la. tu pun tak boleh sabar ke haa!

Anonymous said...

Penat balik shopping dari London pastuh sambut besday plak....

tuh yg ting tong ting tong lagi....

muahahahahhahhahahahhahah

Anonymous said...

dah dpt post nombor 3 dlm parti ok la tu. la ni, biar la org serang kerajaan ah jib gor. aku diam aje la. buat macam zaman pak lah dulu. bila ah jib gor letak jawatan, nama aku dah pasti di nombor 2. dulu kita acah je pasal ahli umno memang suka propa jer. kena bikin ganas sikit, lepas tu kita diam. mudah jer nak tipu ahli umno. tin kosong memang kuat bunyi, isi kurang banyak. tapi ahli umno suka yang tin kosong.

Anonymous said...

Memang sesuai la .. Banyak Menteri yang dilantik .. UMPAMA ..TIN YANG KOSONG..
BAK AYAM .. BERTELOR SEBIJIK ... RIUH SEKAMPONG .. STAIL ORANG MELAYU ..
MUDAH DI BELI ..

Anonymous said...

KDN mesti bertindak segera ke atas :-

1) Paderi gila durhaka kapir dua kali.
2) Budak-budak Melayu berguling-guling.
3) Tiga wakil rakyat roket bingai.
4) Penyimpan/pengedar injil bahasa Melayu.
5) Melayu bangang menyokong gereja.

Kalau tidak, pak menteri elok fikir semula.

Anonymous said...

Yg berblog bodoh, yg komen kt atas pun bodoh.nyesal aku baca.cari isu lain lah.

zarena cantik said...

kami tunggu up date info berikutnya gan, thanks
Selaput Dara Buatan
Obat Perangsang
Viagra USA Obat Kuat Pria
Bio Slim Herbal
Obat Mata Herbal
Perangsang Wanita
Obat Perangsang Cair
Perangsang Sex Drops
Semenax Penyubur Sperma
Vagina Tabung
Vagina Center
Boneka Seks Full Body Cantik
Vagina Pinggul
Alat Bantu Sex Pria
Vagina Elektrik
Penis Elektrik
Penis Tempel
Penis Manual
Penggeli Vagina
Penggemuk Badan
Cialis Obat Perkasa
Meizitang Obat Diet Alami
Quick Slim Penurun Berat Badan
Obat Peninggi Grow Up USA
Celana Hernia
Vigrxplus Pembesar Vital
Herbal Slim Peluntur Lemak
Pelangsing Lida
Vakum Penis
Alat Pembesar Penis
Pembesar Payudara
vimax canada Pembesar Penis Alami