Thursday, November 29, 2012

Eksklusif ... Makcik Takkan LACURKAN Masa Depan Keluarga Pada PEMBANGKANG


"Ini adalah satu risiko yang amat tinggi kerana masa depan negara, keluarga dan anak-anak kita terlalu berharga untuk dijadikan bahan uji kaji," tegas beliau ketika menyampaikan ucapan dasar pada Perhimpunan Agung UMNO ke-63, di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC).


Read More, PEMBANGKANG MACAM PELACUR







Sunday, November 25, 2012

TERKINI ... Cina BERSIH, LYNAS SERANG PWTC


Rakan blogger BEDAMAN melaporkan cina-cina chauvinist Bersih dan Lynas sedang menuju ke PWTC untuk melakukan onar di PWTC sebelum berlangsungnya Perhimpunan Agung UMNO ke 66.

Mohon rakan blogger dan facebooker sebarkan kelibat haram jadah ini ...


Gambar yang dirakam rakan blogger BEDAMAN di Monorel Titiwangsa jam 1.58 petang tadi. Kumpulan chauvinist ini sedang menuju ke PWTC





Friday, November 23, 2012

HARAM JADAH ... PKR Layan 2,020 Ibu Tunggal MACAM SAMPAH SARAP

Kami Tuntut Janji Dan Hak Kami Seperti Yang Termaktub, Tercatat Dalam Manifesto PRU 12



Seramai 100 individu berstatus ibu tunggal mengadakan demonstrasi di hadapan bangunan Kerajaan Negeri Selangor bagi menuntut elaun yang diperuntukkan berjumlah RM10.9 Juta sebagaimana yang dijanjikan Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri pada Pilihan Raya Umum ke 12 (PRU12) yang lalu.

Wakil Ibu Tunggal tersebut turut menyerahkan memorandum berkaitan tuntutan tersebut kepada Timbalan Speaker Dewan Undangan Negeri, Rodziah Ismail.

"Kami datang ke mari dengan tujuan menghantar memorandum kepada Menteri Besar untuk menuntut janji. Kita mahu janji dikotakan. Kalau janji tidak dikotakan, kita dianiaya.

"Apabila menang kita ditinggalkan begitu sahaja," kata wakil Ibu Tunggal Murtini Kasman kepada pemberita di sini petang tadi.


Dah kena tuntut baru nak bawa masuk mesyuarat ? ... 
Dah kena tuntut baru mahu perjelaskan jenis-jenis elaun ? ...  
Dah hampir PRU 13 baru terhegeh-hegeh mahu tolong ibu tunggal ? ...






Read More, MANA HAK KAMI SEBAGAI IBU TUNGGAL



Ini Parlimen Lakyat Punya ... BODO PUNYA UNDANG UNDANG - DAP

Itu peraturan mana boleh halang olang buat pc ... ini pekerja saya. saya tau saya tau ... itu prosedur saja.





Sidang media parlimen hari ini kecoh apabila dua individu di arah keluar dari perkarangan sidang media yang di ketuai Ahli Parlimen Bakri, Eng Teck Hwa.

Teck Hwa dari parti DAP hadir bersama Yap Lay Yen, 40 dan Sim Seng Ssan ,31 telah melanggar Peraturan Mesyuarat 93 dan 94 di mana ruang sidang media di lobi Parlimen hanya boleh digunakan secara eksklusif oleh anggota Parlimen dan bukannya pihak luar.

Beberapa pegawai keselamatan kemudiannya mengarahkan mereka berdua keluar dari perkarangan sidang akhbar tersebut dan menerangkan peraturan Dewan Rakyat yang tidak membenarkan orang luar mengadakan sidang media di kawasan tersebut.

Kira-kira 10 minit telah diambil untuk mengarahkan mereka beredar dari perkarangan sidang media tersebut. Namun, kerana kedegilan mereka, telah menyebabkan campurtangan dari pihak keselamatan.

Sidang media tersebut ingin diadakan berhubung isu projek Pembangunan Bersepadu penapisan Minyak dan Petrokimia (RAPID) yang mengarahkan perpindahan kubur cina di Pengerang oleh kerajaan negeri Johor.

Pada 8 November yang lalu,Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia telah melarang orang luar dari membuat sidang akhbar di ruang sidang media parlimen ia hanya untuk anggota parlimen sahaja.



sumber : KLPOS



Barangkali cina DAPigs ini tidak tahu membaca dan mengeja dalam Bahasa Malaysia ... Sekejap kata pasangan, sekejap kata pekerja ... Bodo Punya Olang



Thursday, November 22, 2012

BODOH BAHLOL ... Anwar Memang TAK FAHAM Bahasa - Bob Carr


Australia tidak akan mempengaruhi cara pilihan raya umum dilaksanakan di Malaysia walaupun menerima rayuan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Menteri Luar Australia Senator Bob Carr, berkata pilihan raya di Malaysia adalah urusan rakyat Malaysia sendiri.

"Amat sukar bagi Australia berbuat sesuatu mengenai cara ia dilaksanakan, sama sukarnya bagi Malaysia atau kerajaan lain untuk menganjurkan bagaimana pilihan raya di Australia perlu diadakan.

“Kami bukan pihak berkuasa pilihan raya bagi Malaysia,” katanya kepada ABC Radio di sini.

Carr bagaimanapun berkata, Australia ingin melihat pilihan raya diadakan secara bebas dan adil di semua negara.

Anwar dilaporkan menulis kepada Carr, meminta Australia membantu dalam memastikan pilihan raya umum akan datang di Malaysia, yang berkemungkinan diadakan awal tahun depan, bebas daripada penipuan dan rasuah.

Carr berkata, Anwar secara peribadi menimbulkan kebimbangan itu dalam pertemuan mereka ketika beliau melawat Malaysia baru-baru ini.

Beliau juga menolak andaian bahawa Australia akan menghantar pemantau pilihan raya ke Malaysia dan menegaskan perkara itu perlu dipohon oleh Malaysia.

Carr turut menangkis andaian Canberra enggan bertindak kerana ingin memelihara hubungan baik dengan kerajaan pimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, yang pihaknya sedang mengadakan rundingan berkaitan perjanjian pertukaran pencari suaka.




Akhirnya ... PAS Hanyalah Parti BERSIH NAJIS Anwar - Tunku Abdul Aziz



Bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim mendedahkan kompromi Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dan parti DAP yang saling mempergunakan asalkan impian masing-masing untuk berkuasa akan menjadi kenyataan.

Beliau menegaskan perkara itu akan berlaku memandangkan sekiranya Anwar dipilih menjadi Perdana Menteri, pihak yang sebenarnya berkuasa dibalik tadbir adalah DAP.

Bekas Naib Pengerusi DAP itu memberi peringatan kepada rakyat di negara ini khususnya masyarakat Melayu yang diingatkan tidak terlalu ghairah menjatuhkan Barisan Nasional (BN) sehingga sanggup memilih Ketua Pembangkang itu sebagai Perdana Menteri.

Menurutnya, Anwar memperalatkan DAP untuk mencapai cita-citanya sebagai Perdana Menteri manakala DAP pula mempergunakan Anwar untuk menjadi parti nombor satu di negara ini.

"Mereka saling mempergunakan asalkan impian masing-masing untuk berkuasa akan menjadi kenyataan. Orang Melayu jangan tertipu dengan menyangka Anwar akan berkuasa, akhirnya kuasa tersebut akan diberikan kepada parti yang didominasi kaum Cina.


"DAP juga akan rasa selamat sekiranya memilih Anwar berbanding calon daripada Pas kerana mereka tidak perlu 'terbeban' dengan penubuhan negara Islam atau pelaksanaan hukum hudud," katanya.

Beliau turut menegaskan Pas hanyalah tiket untuk DAP dan PKR memastikan kemenangan dalam pilihan raya dan mereka langsung tidak berminat terhadap prinsip Islam parti tersebut.

"Lihat sahaja sehingga hari ini, mereka tidak dapat mencapai sebarang persetujuan berhubung pelaksanaan hukum hudud atau penubuhan negara Islam. Mereka hanya minat dengan undi orang Islam sahaja, untuk itu mereka memerlukan Pas.

"Pas harus sedar perkara ini dan kembali kepada agenda asal mereka, jangan biar terus dipergunakan," katanya.

Tunku Abdul Aziz mengingatkan rakyat bahawa negara akan porak-peranda sekiranya Anwar dilantik sebagai Perdana Menteri justeru memberi amaran jika tampuk pemerintahan jatuh ke tangan pembangkang, rakyat akan menyaksikan keadaan huru-hara.

"Pembangkang bukan mahu mengubah nasib rakyat di negara ini, mereka hanya mahu berkuasa demi kepentingan diri sendiri dan bukan demi rakyat. Jangan tertipu," katanya.

sumber : KLPOS




Wednesday, November 21, 2012

Azmin Ali ... BAWA SIAL Dalam PR Selangor - Khalid Ibrahim


Azmin belasah menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim mengenai Unisel yang rugi teruk setelah pakatan rakyat mengambilalih negeri Selangor.

Azmin mahu Khalid Ibrahim menyelesaikan dengan segera isu pembinaan Condo di Batu Caves yang mendapat bantahan secara meluas.

Azmin juga mahu penjualan harta PKNS dibuat secara lebih profesional bukannya secara rundingan terus.


“Lima aset milik PKNS yang terbabit ialah Shah Alam Convention Centre Mall (SACC Mall) yang dicadangkan dijual pada harga RM97 juta, Menara PKNS Petaling Jaya (RM90 juta), bangunan PKNS Shah Alam (RM85 juta), bangunan PKNS Bangi (RM42 juta) dan bangunan Wisma Yakin, Jalan Masjid India (RM7 juta),” secara rundingan terus.


Read More, SIDANG DUN NOV 2012

Tuesday, November 20, 2012

Rumah Kos Rendah ... KERAJAAN SELANGOR PEMBOHONG, PENIPU BESAR




"Persoalannya, angka manakah yang harus diterima pakai? Di manakah lokasi sebenar perumahan ini? Apakah justifikasi yang dilakukan oleh pihak Kerajaan Negeri dalam menentukan jumlah rumah yang akan dibina di sesuatu kawasan dan siapakah pemaju yang membina rumah tersebut?

"Melihat kepada angka-angka yang dikeluarkan, Kerajaan Negeri sebenarnya cuba mengaburi mata rakyat Selangor dan memberikan indikasi bahawa mereka kononnya selama ini berusaha untuk menyediakan rumah mampu milik kepada Anak Muda di Selangor," katanya kepada pemberita pada Sidang Media di bangunan UMNO Shah Alam.

alt

 alt

Pengerusi SERANG itu turut melahirkan rasa terkejut kerana statistik jawapan yang diberikan ketika Sidang DUN dengan iklan yang yang dikeluarkan tidak konsisten dan sangat berbeza malahan beberapa kawasan yang diumumkan mengalami pertambahan mendadak dan penurunan sekaligus menimbulkan tanda tanya sama ada statistik jawapan ketika Sidang DUN itu adalah 'fact and figure' atau rekaan semata-mata.

alt

 alt

"Akan tetapi, amat mengejutkan apabila statistik jawapan yang diberikan ketika Sidang DUN beserta iklan yang telah dikeluarkan tidak konsisten dan sangat berbeza sama sekali," tegasnya lagi.





Read More, KLPOS


Eksklusif ... RM 694,000 ... LUAR BIASA KEKAYAAN Zuraida Kamaruddin

Beberapa bulan selepas diangkat sebagai ahli parlimen dan PKR membentuk kerajaan di Selangor Zuraida Kamaruddin telah membeli sebuah kenderaan baru seperti berikut.



2008

  • No kenderaan : WRL 575
  • No enjin : B5254 T2 A027402
  • Model : VOLVO XC90 2.5 T
  • Tarikh daftar : 01.07.2008
  • Pemilik : Zuraida Bt Kamaruddin
  • KP : 580314 71 5206
  • Harga kenderaan : RM 355,000.00


2010


  • No kenderaan : WTY 1547
  • No enjin : 2KD650 8915
  • Model : Toyota Hilux Double Cab 2.5 AT
  • Tarikh daftar : 31.05.2010
  • Pemilik : Zuraida Bt Kamaruddin
  • KP : 580314 71 5206
  • Harga kenderaan: RM 99,000.00



2011


  • No kenderaan : WNA 276
  • No enjin : 1KD687 8384
  • Model : Toyota Hilux Double Cab 3.0 AT
  • Tarikh daftar : 03.11.2011
  • Pemilik : Zuraida Bt Kamaruddin
  • KP : 580314 71 5206
  • Harga kenderaan: RM 107,000.00


2012

  • No kenderaan : BLR 9680
  • No enjin : 1129 1331 8818 93
  • Model : Mercedes Benz E240
  • Tarikh daftar : 24.05.2012
  • Pemilik : Zuraida Bt Kamaruddin
  • KP : 580314 71 5206
  • RM 133,000.00


Dari mana datangnya sumber kewangan ahli Parlimen Ampang ini ...


Read More, Kemampuan Kewangan Luar Biasa Ahli Parlimen Ampang Sejak Bergelar YB Empat Tahun Lepas

Monday, November 19, 2012

Pakatan Rakyat BERGOLAK ... BUKTI KUKUH PAS TOLAK PELIWAT Sebagai Pemimpin ... SEBARKAN

Anwar Ibrahim panik apabila PAS tetap berdiri teguh dan mahukan Hadi Awang sebagai Perdana Menteri



Mengapa secara tiba-tiba PKR dan DAP menekan 'panic button' membangkitkan soal siap yang layak menjadi Perdana Menteri jika sekiranya Pakatan Rakyat (PR) menang pilihanraya umum dan membentuk Kerajaan Pusat.

Kalau menang ... Kalau ...

Rakyat diajak untuk melihat, membaca, berfikit secara kritis pergolakan dalaman parti-parti pembangkang ...

Hanya dalam tempoh satu hari, PKR dan DAP terpaksa mengeluarkan kenyataan bersama mahukan Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri.

Hanya kerana mahu mengekang Hadi Awang dilantik sebagai Perdana Menteri, modus operandi 'melenyapkan nama' Presiden PAS ini berlaku dengan hebat oleh media-media pilihan PKR dan DAP.




Sementara polemik siapa yang seharusnya menjadi Perdana Menteri jika Pakatan Rakyat (PR) membentuk Kerajaan Pusat berterusan, bancian 'online' menunjukkan Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi pilihan ramai. Seramai 54 peratus daripada 1,139 pengunjung yang menyertai bancian 'online' kendalian Sinar Harian Online mengatakan bahawa Anwar, Ketua Pembangkang dan Ketua Umum PKR, layak menjadi Perdana Menteri. Ia disusuli dengan 34 peratus yang memihak kepada Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan 12 peratus pula memilih Mursyidul Am parti itu, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat. - SINAR HARIAN, 19 Nov 2012.



DAP hari ini mengulangi pendirian pihaknya bahawa calon Perdana Menteri jika membentuk Kerajaan Pusat kelak adalah seperti yang telah disepakati oleh Pakatan Rakyat (PR) sebelum ini iaitu Datuk Seri Anwar Ibrahim. Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkata, pihaknya telah bersepakat dalam memilih Anwar sebagai Perdana Menteri dan tiada perubahan dalam keputusan itu setakat ini. - SINAR HARIAN, 19 Nov 2012.



Dalam tempoh tidak sampai satu jam setengah, dua artikel dan kenyataan rasmi dikeluarkan menyokong penuh usul perlantikan Anwar Ibrahim selaku Perdana Menteri jika PR menang pilihanraya umum ini.

Dan secara khusus serta rasminya, DAP dan PKR tetap mahukan Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri.

Rakyat diajak untuk meneliti kenyatan rasmi dari Lim Guan Eng berkenaan dengan isu perlantikan Perdana Menteri.

Mengulas perkembangan semasa yang tercetus pada Muktamar Tahunan Pas ke-58 dan Himpunan Kebangkitan Rakyat Jumaat lalu, Guan Eng yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang memberitahu, PR telah mempunyai kesepakatan dalam pemilihan calon pihaknya dan isu siapa menjadi Perdana Menteri tidak perlu dibangkitkan lagi. - SINAR HARIAN, 19 Nov 2012.



Apa yang berlaku sewaktu Muktamar Tahunan Pas ke-58 dan Himpunan Kebangkitan Rakyat Jumaat lalu ? ...



Terdapat beberapa risalah telah diedarkan di kawasan Masjid Muhammadi Kota Bharu Kelantan yang mahukan Hadi awang yang juga Presiden PAS menjadi Perdana Menteri jika PR menguasai Malaysia di PRU 13.


Risalah tersebut didapati ketika umat Islam mengerjakan solat Jumaat di Masjid Muhammadi pada 16 Nov 2012. Risalah-risalah ini masih lagi beredar dan diedarkan di seluruh negeri Kelantan.

Risalah tersebut membuat perbandingan diantara Hadi Awang dengan Anwar Ibrahim yang menunjukkan Presiden PAS ini lebih layak menjadi Perdana Menteri berbanding Anwar Ibrahim.

Risalah tersebut adalah sebuah nukilan Subky Abdul Latif, penulis Harakah yang popular.




Ini menunjukkan bahawa dalam diam terdapat desakan oleh ahli dan penyokong PAS Kelantan yang mahukan golongan pro-ulama sebagai Perdana Menteri.

Risalah tersebut jelas menunjukkan suara ahli PAS Kelantan memandangkan ia diedarkan ketika Hari Kebangkitan Rakyat yang berlangsung pada 16 Nov 2012 di Stadium Kota Bharu Kelantan.



Kini tumpuan seluruh ahli PAS seluruh Malaysia adalah di Kelantan kerana PUTIK menjadi tuan rumah untuk Muktamar Tahunan PAS pada tahun ini. Masjid Muhammadi merupakan antara masjid yang menjadi tumpuan ramai samada pelancong dan rakyat tempatan.

Pengedaran di masjid ini bertujuan untuk memberitahu kepada rakyat Kelantan bahawa Malaysia amat memerlukan Presiden PAS sebagai Perdana Menteri dan bukannya Anwar Ibrahim.

Sekaligus ini telah menafikan bahawa ahli dan penyokong PAS Kelantan menerima Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri sebaliknya Hadi Awang yang juga seorang ulama lebih sesuai dengan hasrat PAS yang komited untuk melaksanakan undang-undang hudud dan pemerintahan berasaskan Ulama.

Ini berikutan terdapat juga risalah yang mahukan kepimpinan pro-ulama dikekalkan.


Berkemungkinan desakan ini timbul selepas Anwar Ibrahim dan PKR kini dilihat berhadapan dengan pelbagai masalah termasuk masalah moral serta yang terbaru melibatkan Nurul Izzah yang membenarkan kebebasan beragama di negara ini.


Sebagai negeri yang dikenali sebagai Serambi Mekah yang kuat berpegang kepada ajaran Islam serta kepimpinan ulama, PAS Kelantan merasakan Anwar Ibrahim sudah tidak sesuai lagi menjadi Perdana Menteri kerana pendirian Anwar yang sentiasa berubah tentang perjuangan Islam tidak seperti Hadi Awang yang dilihat komited dan konsisten dalam mempertahankan Islam.

Hasrat dan keingginan ini perlu diambil kira oleh kepimpinan tertinggi PAS yang kini sedang membahaskan pelbagai usul di Muktamar tahunan agar memikirkan kesesuaian supaya Hadi Awang menjadi Perdana Menteri.

Mungkin usul ini akan menimbulkan keresahan dan kemarahan Anwar serta pemimpin PR yang lain namun untuk memastikan Daulah Islamiah tertegak di bumi ini Hj Hadi dilihat lebih sesuai ke arah ini.


PAS perlu berani mempertahankan pendirian dan kehendak akar umbi ahlinya serta rakyat Kelantan yang sebelum ini adalah penyokong tegar PAS agar mencadangkan Hadi Awang sebagai Perdana Menteri.

Jika tidak ia menunjukkan PAS mengenepikan pandangan ahlinya serta menyerlahkan lagi kepimpinan PAS yang sedia ada tunduk kepada DAP dan PKR. PAS perlu berani berhadapan dengan segala risiko termasuk penentangan dari kumpulan Erdogan PAS serta golongan Anwarinas dalam mempertahankan kepimpinan Ulama pada masa akan datang.

Adakah gerakan oleh golongan Ulama ini akan mendapat sambutan daripada PAS negeri lain atau sebaliknya???

Adakah ulama yang akan menerajui pemimpinan Negara sekiranya PR menawan Putrajaya? 

Sama-samalah kita saksikan permainan politik berselingkuh dalam selimut di antara PAS, DAP dan PKR ...

Risalah yang diedarkan di Masjid Muhammadi pada 16 Nov 2012 dan di seluruh negeri Kelantan.



UMNO Parti Murtad ... Rupanya Inilah PENYEBAB UTAMA Nik Aziz CUKUP TAKUT

Nik Aziz Nampak Tanda Besar PAS Bakal Berkubur Di Kelantan Menjelang PRU 13 Ini.




Muktamar PAS yang berlangsung di Pusat Tarbiah Islam Kelantan (PUTIK) pada 14 Nov. 2012 hingga 18 Nov. 2012 bertambah hangat dengan kehadiran belon gergasi di persimpangan Jalan Simpang 4 Pauh atau dikenali juga sebagai Simpang 4 JPJ/Panji, Jalan Hospital Kota Bharu.

Kawasan ini terletak di kawasan DUN Panchor di Parlimen Pangkalan Chepa. DUN Panchor adalah kawasan Exco Kanan PAS iaitu Datuk Nik Amar Nik Abdullah. Persimpangan ini juga terletak tidak jauh dari kediaman MB Kelantan yang juga Mursyidul Am PAS Datuk Nik Aziz Nik Mat.


Tindakan Kerajaan Kelantan menangguhkan pelaksanaan hudud di negeri itu, yang dirancang pada awal 1990an, kerana khuatir sejarah diisytiharkan darurat 1978 akan berulang. Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Islam, Pendidikan dan Dakwah, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berkata, atas pengalaman itu Kelantan mengambil langkah yang berhati-hati dalam melaksanakan sebarang undang-undang.. - SINAR HARIAN, 1 September 2012

Kewujudan belon gergasi ini mulai dikesan pada 15 Nov. 2012 sehingga 17 Nov. 2012. Selepas itu belon ini sudah tidak kelihatan dipercayai disabotaj atau dipotong kumpulan penyokong tegar PAS di kawasan tersebut yang merasakan kewujudan belon gergasi tersebut mampu mengugat kekuatan dan kepercayaan rakyat Kelantan kepada PAS.

Oleh kerana terlalu takut puak fanatik PAS terpaksa memotong belon tersebut.

Banner gergasi juga dipasang di belon tersebut. Berdasarkan kepada maklumat daripada orang kampung di sekitar tempat berkenaan belon ini dinaikkan sebagai manifestasi penolakan rakyat terhadap kepimpinan Nik Amar dan Nik Aziz yang kini dilihat telah lari jauh dari perjuangan asal PAS sehingga mengabaikan akidah umat Islam di negara ini.


Muktamar PAS kali ini gamat sekali dengan tindakan adik Nik Aziz yang mendoakan agar ALLAH menghancurkan UMNO/BN ketika menjadi imam semasa sembahyang hajat sempena Hari Kebangkitan Rakyat pada 16 Nov. 2012.

Selain daripada doa muktamar kali ini juga gamat dengan desakan dari Dewan Ulama yang mendesak supaya Presiden PAS Datuk Seri Haji Hadi Awang diangkat menjadi PM jika PR memerintah.

Suasana bertambah gamat lagi dengan kewujudan belon gergasi ini yang dinaikkan di kawasan kubu kuat PAS. Untuk mengelak daripada mendapat perhatian rakyat Kelantan penyokong PAS terpaksa mengambil tindakan drastik dengan memotong belon berkenaan.

Jika kewujudan belon gergasi ini dijadikan kayu pengukur ia jelas menunjukkan bahawa kepimpinan Nik Aziz dan Nik Amar ditolak oleh rakyat tempatan.


Mungkin semua pihak berasa pelik kenapa belon ini dinaikkan di kawasan Nik Amar?

Nik Amar berkemungkinan akan mengantikan Nik Aziz sebagai MB Kelantan jika Nik Aziz bersara atau berlaku kematian.

Untuk menolak Nik Amar sebagai MB Kelantan belon ini dinaikkan sebagai tanda protes. Sebelum ini kepimpinan PAS Kelantan mendapat sanjungan tinggi di negeri lain tetapi kini jelas PAS sendiri ditolak oleh rakyat Kelantan sendiri.

Berikut adalah beberapa keping gambar yang sempat diambil sebelum ia dipotong. Kalau di perhatikan dengan sebaiknya memang PAS takut terhadap kata-kata yang terdapat di banner tersebut.




Belon mula-mula dikesan dinaikkan pada 15 Nov. 2012 berserta banner yang tertulis “Melayu Bersatu, Islam Selamat”.



Banner pada belon yang dinaikkan pada 16 Nov. 2012 yang tertera “ Melayu Bersatu, Islam Selamat, “Kesepakatan Ukhwah Melayu, Islam Terbela, dan “ Perpecahan Punca Islam Terancam”.



Banner yang dinaikkan pada hari terakhir iaitu pada 17 Nov. 2012 yang menjadi ketakutan kepada PAS iaitu tertera “ Politik Melebihi Islam? Selamatkan Akidah”.


Bagi penulis tulisan yang ada di banner-banner ini tidaklah sesuatu yang teruk atau jahat ...

Rakyat menyeru supaya kepimpinan PAS menyatupadukan umat Melayu demi kepentingan Islam dan menyeru supaya jangan berpecah belah serta mengingatkan PAS supaya tidak melampaui batas dalam berpolitik sehingga mengabaikan akidah serta agama rakyat.

Tidak ada salahnya pada belon dan banner tersebut. Ia tidak perlu ditakuti oleh PAS jika PAS berjuang di jalan yang benar dan mengikuti syariah Islam.

Tidak seperti PAS yang berdoa dan menyeru supaya orang UMNO/BN dimusnahkan oleh ALLAH. Ia berbeza dengan seruan orang kampung yang menyuruh PAS dan orang Melayu/Islam bersatu padu. Nampaknya pemikiran orang kampung lebih bijak daripada pemimpin PAS yang jumud.

Dengan belon pun PAS takut macam mana nak berdepan dengan UMNO/BN di PRU 13.

ALLAH kurniakan akal dan fikiran untuk menilai mana yang baik dan buruk...fikir-fikirkanlah.



sumber : kiriman email dari warga marhaen Kelantan





https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiYrSak75wIDY8J8a9ITKnT6IQwYmz2DPU27-8Nk-ziPGy-JMo-ex8GmhBjjexONIcYOu-4PillOS8jgD1frOtqXSGwsjIZ0_FD8eO95LmEVEBOabytVFWNgdeNa7gRmz36VDpu0rXVTFlD/s400/PORKY+NICK+002.jpg

Sunday, November 18, 2012

UMNO ... Parti Murtad, Kafir, Firaun, Namrud - Nik Aziz


Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat hari ini menggelarkan Umno sebagai murtad dan berkata PAS bertindak betul dengan mengadakan sembahyang hajat, mendoakan bala Allah untuk menghancurkan parti pemerintah itu.

“Bila Umno buang Islam, maka Umno agama apa? Saya ulang lagi sekali, bila Umno tolak Islam dalam dasar hidup dia, maka agama apa yang Umno pakai? Bila Umno tolak Islam dalam dasar parti dia, maka Umno sama ada Kristian kah, Buddha kah atau tidak ada agama?.

“Timbul masalah murtad...orang Melayu murtad ini kerana orang Melayu sendiri memperlekeh Islam...Umno menolak Islam, maka nampak dia memperlekehkan Islam,” kata Nik Aziz pada sidang media selepas muktamar PAS.

“(Jadi) tak salah lah,” kata beliau apabila ditanya sama ada bersetuju dengan sembahyang hajat yang dipimpin oleh adiknya, Nik Razi Nik Mat memohon bala Allah bagi menghancurkan Umno dan Barisan Nasional.

Nik Aziz mendakwa Umno menolak Islam dan justeru PAS berhak untuk mengadakan sembahayang hajat sedemikian.

“Bila Umno tolak Islam, tak kan nak biar?,” kata beliau.

Presiden PAS Datuk Seri Hadi Awang sebelum ini melabelkan Umno sebagai khurafat dan mendakwa ideologi nasionalisma parti itu bercanggah dengan Islam.

sumber : ANTARAPOS



Seperti kata rakan blogger tersohor GWM, RBF ONLINE ...

RBF Online

Ana ahli Umno, selama ini dan sampai hari ini ana masih lagi berpegang kepada rukun islam yang lima....

Mengucap dua kalimah syahadah.
Menunaikan solat fardu lima waktu
Berpuasa pada bulan Ramadan
Membayar zakat
Mengerjakan ibadat haji

Selain berpegang kepada rukun islam ana juga percaya kepada enam rukun iman....

Percaya kepada Allah
Percaya kepada Nabi dan Rasul
Percaya kepada Malaikat
Percaya kepada Kitab
Percaya kepada Hari Akhirat
Percaya kepada Qada dan Qadar

Yang ana tidak pegang dan tidak percaya kepada Parti Islam Semalaysia kerana ianya tidak ada dalam rukun islam dan rukun iman. Dan ia hanyalah sebuah parti atau organisasi yang dibuat oleh manusia, bukannya wahyu yang diturunkan oleh Allah.

Adakah kerana ana tidak memilih organisasi itu dan memilih Umno sebagai wadah perjuangan maka ana sudah murtad ?

Adakah islam yang diturunkan oleh Allah dan diajar Nabi kita begitu mudah membuang umatnya dan sezalim itu ?

Ana menyertai Umno sejak usia 19 tahun dan sepanjang penglibatan anda sehingga ke hari ini tidak pernah sekali pun Umno menghalang ana dari mengucap, sembahyang, berpuasa , bayar zakat dan kerjakan haji.

Umno juga tidak pernah keluarkan fatwa meminta ahli-ahlinya tinggalkan rukun iman dan hanya percaya kepada Presiden Umno atau pelembagaan Umno sahaja.

Terima kasih Nik Aziz kerana memurtadkan Umno....muktamar terakhir sebelum menjelang pilihan raya yang sepatutnya digunakan untuk menunjukkan kehebatan dan kebolehan mereka nampaknya telah bertukar menjadi muktamar untuk menyembelih diri mereka dalam pilihan raya kelak.

Hari ini seluruh dunia dapat menyaksikan sekeping hati Pas yang busuk dan hitam di sebalik bau-bauan minyak atar yang dipakai serta ketayap dan jubah mereka yang putih.





https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiYrSak75wIDY8J8a9ITKnT6IQwYmz2DPU27-8Nk-ziPGy-JMo-ex8GmhBjjexONIcYOu-4PillOS8jgD1frOtqXSGwsjIZ0_FD8eO95LmEVEBOabytVFWNgdeNa7gRmz36VDpu0rXVTFlD/s400/PORKY+NICK+002.jpg





Nilaikanlah dengan sejujur-jujurnya ... siapa yang memperlekeh dan mempermainkan Islam sebenarnya.