Sunday, March 31, 2013

MEMALUKAN ... Kit Siang Arah MEDIA TUTUP PENDEDAHAN INI

Mustahil hanya 1823 orang perwakilan sahaja yang layak memilih pemimpin pilihan mereka sedangkan jumlah keseluruhan perwakilan ialah 2,576 orang.



DAP merupakan singkatan kepada Democratic Action Party atau dalam Bahasa Melayu disebut sebagai Parti Tindakan Demokratik. Seimbas lalu mungkin ada yang beranggapan inilah sebenar-benarnya parti politik yang memenuhi ciri-ciri demokrasi yang wajar disokong.

Secara teorinya kelihatan begitulah, sementelah lagi pemimpin-pemimpin DAP juga sering mendabik dada sebagai juara demokrasi serta cukup lantang bila membicarakan perihal kebebasan bersuara, ketelusan dan hak asasi manusia.

Tapi seperti mana biasa, bercakap mengenai teori sememangnya mudah dan kelihatan indah-indah belaka namun bila masuk bab praktikal selalunya hancur tak terdaya diterjemahkan dan langsung tak mampu direalisasikan. Itu hakikat yang sering terjadi.

Lihat saja kemelut yang berlaku dalam DAP selepas selesai pemilihan Jawatankuasa Tertinggi Pusat DAP (CEC) yang dilangsungkan Disember 2012 lalu, sampai sekarang tak selesai-selesai juga ibarat rumah dah siap tapi pahat masih berbunyi.



Ramai ahli dan pemimpin DAP yang terus mempersoalkan ketelusan dalam pemilihan itu berikutan perubahan mendadak keputusan pemilihan yang kononnya disebabkan kesilapan pengiraan, malah turut mempertikaikan kenapa seramai 753 perwakilan dinafikan hak mengundi.

Mustahil hanya 1823 orang perwakilan sahaja yang layak memilih pemimpin pilihan mereka sedangkan jumlah keseluruhan perwakilan ialah 2,576 orang.

Malah beberapa hari sebelum pemilihan CEC, Setiausaha Penganjur Kebangsaan DAP, Teresa Kok dan Pengerusi DAP Pulau Pinang, Chow Kon Yeow sendiri telah mengesahkan seramai 2,576 perwakilan dari 730 bahagian akan mengundi bagi memilih ahli CEC yang baru.


Read More, COCKY, ARROGANT, TOKONG

Lahad Datu Breaking News ... Jacel Kiram DEDAH HUBUNGAN SULIT DENGAN ANWAR

Apakah Jacel Kiram mahu mengambil hati Anwar Ibrahim, dan bakal menabalkannya menjadi 'Princess of Sabah' dalam sebuah kerajaan autonomi sekiranya pembangkang berjaya memerintah Malaysia nanti?




Puteri kesayangan pengganas Jamalul Kiram III sudah mula bermain twitter. Boleh dianggap hebat kerana dalam tempoh 17 hari, beliau sudah mampu mengumpulkan 7,362 pengikut (followers).

Pengikut Jacel Kiram ini bukan hanya tertumpu di Filipina malah turut mengumpulkan sebilangan besar pengikut dari Malaysia.

Aneh ...

Apabila puteri kesayangan pengganas Jamalul Kiram III ini mula membuka twitternya sejak 13 Mac yang lalu, blog-blog pembangkang dilihat MERAIKAN dan MEMPROMOSIKAN Jacel Kiram seolah-olah beliau kini seorang SELEBRITI dan sudah menjadi sebahagian anggota keluarga Pakatan Rakyat.

http://mimpi-senja.blogspot.com/2013/03/dari-twitter-jackel-kiram.html

http://kerajaanrakyat.blogspot.com/2013/03/salam-ini-akaun-twitter-rasmi-saya.html

Rakyat seharusnya bertanya kepada Anwar Ibrahim, mengapa blog-blog pembangkang kelihatan cukup GHAIRAH MEMPROMOSIKAN akaun twitter puteri kesayangan pengganas Jamalul Kiram III ?

Apa motif dan agenda blog-blog pembangkang ini ...

Rakyat perlu diajak untuk mengingati kembali bagaimana beliau pernah memperlekehkan dan membohongi dunia dengan dakwaan ramai pasukan anggota keselamatan negara telah terbunuh dengan mempamerkan gambar-gambar palsu yang diambil dari internet.


Princess Jacel Kiram, daughter of Sulu Sultan Jamalul Kiram III, shows on Sunday a purported image of Malaysian casualties after a clash between Malaysian authorities and armed followers of Sultan Kiram in Lahad Datu, Sabah. A similar photo of the Princess appeared on the front page of the Philippine Star. GMA News Online has verified that the image is fake, and most probably of dead Thai soldiers killed in Thailand in 2007. The image of the Thais has previously appeared elsewhere on the Internet.

Anak perempuan Sultan Sulu Jamalul Kiram III, Puteri Jacel Kiram, menunjukkan imej berupa mayat pihak berkuasa Malaysia selepas pertembungan antara dan pengikut bersenjata Sultan Kiram di Lahad Datu, Sabah pada hari Ahad lalu. Gambar Puteri ini juga muncul di muka depan Philippine Star. GMA News Online telah mengesahkan bahawa imej adalah palsu, dan berkemungkinan besar imej adalah askar Thai yang terbunuh di Thailand pada tahun 2007. Imej-imej ini juga boleh didapati di Internet.

Kebodohan puteri kesayangan pengganas Jamalul Kiram III akhirnya dibongkar sendiri oleh media Filipina. Gambar dan imej yang dicedok oleh Puteri Jacel Kiram ini adalah petikan foto askar yang terbunuh sewaktu insurgensi di Thailand pada tahun 2007.


Gambar ini boleh didapati melalui laman web ini ... http://www.documentingreality.com/forum/f10/dead-thai-soldiers-87702/



Malu dengan tindakan bodoh beliau, Puteri Jacel mula menggerakkan kempen di Twitter dengan menyatakan sokongan terhadap pengganas yang menceroboh Lahad Datu dan menyelar kerajaan Malaysia. Tidak cukup lagi, puteri kesayangan pengganas Jamalul Kiram III turut menghentam dan memperlekehkan pasukan anggota keselamatan negara.

Namun begitu, kita harus melemparkan pujian terhadap semangat patriotik rakyat Malaysia yang melontarkan kecaman dan kritikan terhadap beliau.

Rata-rata pengikut Twitter yang meninggalkan mesej kepada puteri kesayangan pengganas Jamalul Kiram III itu secara tegas mahu kumpulan pengganas Kiram III yang menceroboh Sabah sejak 12 Februari lalu keluar segera daripada negeri tersebut.




Namun begitu, timbul satu persoalan cukup menarik perhatian ...


Mengapa Jacel begitu berminat mengikuti Anwar, Ketua Pembangkang dan Ketua Umum PKR yang sudah semakin galak untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia. Musykil, Musykil dan Musykil ...

Apakah Jacel Kiram mahu mengambil hati Anwar Ibrahim, dan bakal menabalkannya menjadi 'Princess of Sabah' dalam sebuah kerajaan autonomi sekiranya pembangkang berjaya memerintah Malaysia nanti?

Perlu diingat, Anwar Ibrahim adalah MAKHLUK yang menawarkan kerajaan autonomi Sabah kepada pengganas Jamalul Kiram III.


CUKUP MENGHAIRANKAN KERANA JACEL KIRAM MENJADIKAN ANWAR IBRAHIM ... SATU-SATUNYA, AHLI POLITIK DI DUNIA INI YANG DIIKUTI MELALUI TWITTER.

Bukankah ini suatu PETANDA JELAS mereka ini boleh dikaitkan mempunyai matlamat dan perancangan yang sama dalam peristiwa pencerobohan pengganas Jamalul Kiram III di Sabah?

Lebih menarik lagi, Jacel Kiram pernah disiarkan dalam media Filipina menaiki jet peribadi entah milik siapa.



Cukup musykil ... Bagaimana puteri kesayangan pengganas Jamalul Kiram III secara tiba-tiba mampu menaiki dan menyewa sebuah jet peribadi, walhal Jamalul Kiram III mendapatkan rawatan dialisis hasil ehsan Jabatan Kebajikan Filipina.

Anwar Ibrahim ... Mintak tolong lu jawab brader.





MEMALUKAN ... Anwar Arah Suara Keadilan PADAM BERITA INI

Tindakan 'boo' itu dilakukan sebaik Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengumumkan nama Fauzi sebagai calon menggantikan penyandang - UTUSAN MALAYSIA, 31 MAC 2013




Pengumuman nama Pengerusi Parti Keadilan Rakyat (PKR) negeri, Datuk Fauzi Abdul Rahman sebagai calon parti itu bagi kerusi Parlimen Indera Mahkota pada Pilihan Raya Umum Ke-13 malam tadi, disambut dengan sorakan ejekan oleh segelintir penyokong pembangkang sendiri. Tindakan 'boo' itu dilakukan sebaik Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengumumkan nama Fauzi sebagai calon menggantikan penyandang, Azan Ismail pada majlis ceramah Pas di Balok Makmur di sini malam tadi.

Kena Boo ... Lagi episod sepak terajang, PKR flying kick PKR

Apa yang ditulis dalam media yang dianggap paling benar, betul dan bebas ini ...


Datuk Seri Anwar Ibrahim malam tadi mengumumkan Pengerusi Perhubungan KEADILAN Pahang, Datuk Fauzi Abdul Rahman sebagai calon Parlimen Indera Mahkota pada PRU 13. Pengumuman itu dibuat Ketua Umum KEADILAN itu pada ceramah di Balok Makmor sempena program Jelajah Merdeka Rakyat ke Pahang. Turut bersama-sama Fauzi di pentas ketika pengumuman dibuat ialah Azan Ismail, penyandang kerusi Parlimen Indera Mahkota dan Fuziah Salleh yang mempertahan kerusi Parlimen Kuantan.

Fauzi adalah bekas Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (JPM) dan pernah menjadi Setiausaha Parlimen Kementerian Penerangan dan Kementerian Tanah dan Pembangunan Koperasi. Beliau keluar Umno pada 23 Julai 2008 sebelum mengisytihar menyertai KEADILAN di pejabat KEADILAN Petaling Jaya.

Pada ceramah perdana di Taman Mahkota Aman pula, peguam muda, Murnie Hidayah Anuar diumum bertanding kerusi Parlimen Paya Besar.

“Saya ambil kesempatan ini untuk umumkan, Paya Besar calon kerusi Parlimen dari KEADILAN. Di Paya Besar, kita tonjolkan orang yang ada kebolehan, rekod baik, layak dan berani.

“Calon ini seorang tokoh muda, profesional yang punya kelayakan tapi ada akar umbi kepada perjuangan rakyat,” katanya sebelum mengumumkan Murnie yang kemudian naik ke pentas.

Kata Anwar, pemilihan Murnie dibuat selepas perbincangan dengan pelbagai peringkat parti.



Tak ada 'kena boo' ... Hmmmm

Barangkali Utusan Malaysia salah lapor lagi ? Mustahil Utusan Malaysia salah membuat laporan kerana pemberitaan yang dilakukan memang tepat.

Sememangnya Utusan Malaysia melaporkan perkara yang benar kerana blog pembangkang dibawah ini turut melaporkan perkara yang sama seperti yang diterbitkan dalam Utusan Malaysia.


Walaupun terdapat sorakan 'boo' semasa pengumuman Fauzi, ia tidak melemahkan semangat untuk mempertahankan kerusi KEADILAN selain Kuantan dan berusaha merampas kerusi Paya Besar dari Umno. - BLOG JALAN PULANG

Pelik ... Media rasmi PKR, Suara Keadilan, haram tidak menerbitkan artikel Fauzi Abdul Rahman KENA BOO.

Walhal Utusan Malaysia dan blog pembangkang di atas melaporkan perkara yang sama ... Fauzi Abdul Rahman KENA BOO.

Mustahil blog pembangkang di atas ini turut mengeluarkan artikel BOHONG dan FITNAH terhadap PKR ?

Barangkali inilah yang diwar-warkan Anwar Ibrahim selama ini, media rasmi PKR sebagai professional, tepat laporan yang diberikan, bla bla bla ...

Namun apa yang pasti sudah berlaku unsur sabotaj dalam penetuan calon PKR untuk PRU 13 kelak. PKR terajang PKR. PKR liwat PKR.



KEADILAN dipercayai akan menyiasat perkara itu dan beberapa pengumuman mengenai pencalonan Fauzi akan dibuat dalam masa terdekat. - BLOG JALAN PULANG

Nak siasat apa lagi ? PKR akan kecundang di Parlimen Indera Mahkota. Sabotaj dalaman parti ... Fauzi Abdul Rahman KENA BOO.



Agak-agaknya, beranikah media rasmi PKR ini menerbitkan berita mengenai Anwar Ibrahim, semalam, di Sungai Isap


Program Jelajah Bas Merdeka Rakyat anjuran Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang diadakan di Sungai Isap di sini semalam ternyata gagal mendapat sambutan apabila hanya dihadiri oleh kira-kira 500 penyokong tegar parti itu.

Walaupun dengan kehadiran Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Ahli Parlimen Kuantan, Fuziah Salleh namun ia tetap tidak berjaya menarik perhatian masyarakat di kawasan berkenaan untuk menghadiri ceramah jalanan tersebut.

Bagaimanapun, Anwar dalam ceramahnya itu mengumumkan bahawa Fuziah yang juga Naib Presiden PKR akan bertanding semula untuk mempertahankan kerusi Parlimen Kuantan pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).



Lagilah haram berita ini keluar dalam Suara Keldai PKR ...






Saturday, March 30, 2013

Saharuddin BIDAS PKR ... SAYA HANYA ONANI, ANWAR DEPAN BELAKANG, BAGAIMANA ? ...

PKR akan menyiasat dakwaan seorang pemimpin bahagian Kedah melakukan perlakuan sumbang dalam internet, kata N Surendran - THE STAR, 29 MAC 2013




PKR dicabar agar jangan bersikap HIPOKRIT. Masih ada lagi SATU MAKHLUK pimpinan tertinggi secara jelas terbabit dalam beberapa rakaman seks bersama JANTAN dan BETINA.



Persoalannya, pernahkah PKR melakukan siasatan terhadap rakaman video seks membabitkan MAKHLUK BUAS pimpinan tertinggi parti itu.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgVEZIrP2tn-hzWHHr42nfunpiIN79TMhgdVTBlVCrD2gJOXx_fH-CXaErTfs3iRe9WxIbp8ny_XGu-1gig5CQ7yW8C05Y3bGwXg76g4ZxTlOXGbFLgjRv_b2dC0SfZgZvvHhOd11qFXfM/s400/INSIDE+6.jpg

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgjrdGvXz5Bl0U3CufHSRaJ2JkLQM2v8Rn8W89LSHCSGg2DH2M5NmbEhuwEFTe-Y01d9ZnUIxgipb-IBSomwJOM2sxrto9TCTYQ1vwci94SoSOOBUyPffOwpjzZBij_Cxo0ZxOs7MhU5o8/s400/INSIDE+2.jpg

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg04yIWlGwy4ov9YkUnPFJLfZ4S6KK432ugzXYXzUHP3dJGfC31-9tz9SFJAfQAn7zd1tstPH8vakyFfwPEr6IIRll8LOTZWa1T0L_jJsmKnUmzmbxPdvjFSRy4rd1FE87FCJ2pjCtKBV0/s400/INSIDE+2.jpg

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgS6876aeKG9tP2OQ6ufYCM0__b-v8iagFwdWrNC_4SZVDYc7Uz0ChrfmGzFzU5Pv_xBLpphyeI4Q6q_bw2WpdJM780t9lIXNwd5o8_MEOpNozKpLiQqaJYApjlX4TvcdUrx28Z4vQAPvgv/s1600/video+seks+anwar.jpg

Belum pun disiasat ... MAKHLUK BUAS pimpinan tertinggi PKR ini awal-awal lagi berkata beliau BUNCIT. Maka ramailah peyokong-penyokong beliau menjerit BUNCIT, BUNCIT dan BUNCIT. PKR pun tidak melakukan siasatan (memang tiada siasatan yang pernah dilakukan).

Timbul pula klip video membabitkan Ketua Penerangan PKR Cabang Merbok merangkap Ahli Majlis MPSP, Saharuddin Abdul Hamid, yang telah tersebar, dalam keadaan penuh MASYUK dan SELAMBA, BERONANI di hadapan webcam ketika sedang berbual dengan seorang 'gadis'.

Bagaimana pula jika Saharuddin Abdul Hamid berkata ... 'Itu bukan saya?' 'Tengok saya bukan buncit' ?

Apakah PKR juga akan menutup dan memberhentikan sebarang siasatan ...

Pakar forensik video dari AS dan Korea Selatan telah lama MENGESAHKAN pelaku seks dalam rakaman video China Doll adalah 99.9 peratus. Inipun tidak DILAKUKAN SIASATAN oleh PKR terhadap MAKHLUK BUAS pimpinan tertinggi PKR ini.

Mengapa dalam hal Saharuddin Abdul Hamid perlu dilakukan siasatan melibatkan salahlaku?

MAKHLUK BUAS bernama Anwar Ibrahim bagaimana ?

PKR kata MAKHLUK BUAS ini adalah 'ANUGERAH TUHAN', mana boleh disiasat. MAKHLUK BUAS ini adalah jelmaan IMAM MAHDI ... bakal PERDANA MENTERI ni.

Nasib la lu Saharuddin Abdul Hamid ... Yang lu pegi MELANCAP depan webcam tu apahal ? Bongok ...







Anwar GERAM ... Lagi Strategi KOTOR BOCOR DARI HQ PKR

PKR telah menggerakkan NGO-NGO pembangkang menyamar sebagai PEGAWAI SPR kononnya untuk mengajar penggunaan dakwat kekal di seluruh negara.



Pilihanraya umum kali ini bakal menjadi medan paling kotor dalam sejarah Malaysia.

PKR telah menggerakkan NGO-NGO pembangkang untuk mendekati dan melakukan tipu perdaya terutama terhadap suri rumah dan golongan wanita. Kaum wanita adalah peratus terbesar golongan pengundi pada pilihanraya umum kali ini.

Dalam tempoh seminggu sebelum hari mengundi, NGO-NGO pembangkang menyamar sebagai PEGAWAI SPR kononnya untuk mengajar penggunaan dakwat kekal di seluruh negara dan bergerak dari taman-taman perumahan dan kampung-kampung.


Perlu diingat, dakwat tersebut akan cuma hilang dalam masa beberapa hari. Apabila tiba hari mengundi, golongan ini akan TERHALANG daripada membuang undi kerana sudah terdapat kesan dakwat di jari.

Kekecohan yang dirancang secara sempurna ini akan timbul sejal awal pagi di pusat-pusat pengundian.

Ini adalah salah satu lagi susulan strategi kotor bocor dari HQ PKR sendiri berikutan pendedahan awal sebelum ini, klik DI SINI


Beberapa PDM strategik bakal menjadi medan kekecohan berikutan protes dan untuk menimbulkan kemarahan para pengundi di pusat-pusat pengundian.

Beberapa orang peguam muda sudah dikenalpasti untuk bertindak sebagai EJEN PILIHANRAYA, tetapi sebenarnya mereka akan melakukan protes awal kepada SPR sejak pusat pengundian dibuka.

Seramai 50 orang peguam muda sudah diberikan tanggungjawab untuk merosakkan imej SPR di hari pertama tersebut.

Kekecohan akan tercetus dan SPR akan menjadi KAMBING HITAM untuk dipersalahkan.

Apabila keputusan pengundian diumumkan dan Pakatan Rakyat gagal mendapat kemenangan, pembangkang akan menghasut rakyat agar melakukan protes dan merusuh di jalanraya. Sekaligus menimbulkan kekacauan dan pertempuran dengan pihak berkuasa.


Rakyat, terutamanya kaum wanita, dinasihatkan untuk mengambil perhatian SERIUS permainan jijik politik pembangkang sebelum menjelang pilihanraya kali ini. Jangan sampai TERLEPAS PELUANG untuk membuang undi pada pilihanraya umum.





Belum PRU 13 ... DAP, PKR, PAS DAH 5 KALI MAIN SEPAK TERAJANG

DAP terajang PKR, PKR sepak PAS, PAS flying kick PKR, PKR terajang DAP ... RAKYAT DAH MULA KETAWA



SEPAK TERAJANG PERTAMA


Pahang tidak akan melepaskan kerusi Parlimen Bentong jika DAP enggan bertolak-ansur untuk menyerahkan dua kerusi DUN sebagai pertukaran, kata Pengerusinya, Datuk Fauzi Abdul Rahman.

Keputusan itu kata Anthony Loke (Setiausaha Organisasi Kebangsaan DAP), telah mendapat persetujuan dari Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Tanya YB (Anthony Loke), comel tak dia datang ke Bentong rumah saya, dia cakap awak tolong keluar, dan saya hendak rumah awak? Jadi patut tak dia buat macam itu?," katanya

"Saya tidak mahu cakap banyak, nanti saya keluarkan perkataan tidak elok. PKR akan terus pertahankan kerusi Bentong".

"Dari segi kita (PKR Pahang), kita pertahankan keputusan kita, kalau dia hendak kerusi Parlimen Bentong itu, jadi maknanya kita akan ambil dua kerusi DUN (Ketari dan Tanah Rata) itulah," katanya.



SEPAK TERAJANG KEDUA


PAS kawasan Bagan Serai akan meneruskan tuntutan kerusi parlimen Bagan Serai dan DUN Alor Pongsu, kata Yang Dipertuanya, Ramli Tusin.

Menurutnya, perjuangan untuk menuntut 'hak' mereka masih belum selesai walaupun Datuk Seri Anwar Ibrahim mengisytiharkan Pengerusi PKR Negeri, Dr Muhammad Nur Manuty sebagai calon parlimen.

"Kita akan perjuangkan isu ini di peringkat negeri dan Pusat sehinggalah keputusan dicapai setelah Parlimen dibubarkan," katanya kepada Sinar Harian.



SEPAK TERAJANG KETIGA


PKR akan tetap mempertahankan kerusi DUN Bandar dan memastikan calon parti itu bertanding di kerusi tersebut bagi mewakili Pakatan Rakyat (PR) pada PRU 13.

Timbalan Pengerusi Majlis Pinpinan PKR Terengganu, Abd Rahman Yusof menegaskan pihaknya tidak akan 'memulangkan semula' kerusi tersebut kepada PAS yang menyerahkan kepada PKR pada PRU 2008, sekalipun PAS mendakwa ia kerusi asal parti tersebut.

PKR turut menyuarakan kesungguhan mempertahankan DUN Bandar apabila Abd Rahman sekali menegaskan tidak akan memberinya kepada PAS, sekalipun PAS mahu menggantikannya dengan kerusi lain.



SEPAK TERAJANG KEEMPAT


Bustaman yang bertegas ingin bertanding atas tiket Bebas menimbulkan keresahan Menteri Besar Kelantan Datuk Seri Nik Aziz Nik Mat yang disifatkan akan memecahbelahkan pola pengundi justeru melemahkan perikatan Pakatan Rakyat (PR) antara PAS, PKR dan DAP.

Tindakan Bustaman jelas menunjukkan ketidakpuashatian kepada pemerintahan PKR di DUN Guchil sejak 2008 yang dilihat tidak mengambil berat mengenai perihal penduduk DUN tersebut.

Beliau yang juga merupakan Ahli Jawatan Kuasa Majlis Tindakan Dun (MTD) menegaskan hanya akan bertanding atas tiket PR sekiranya beliau dibenarkan bertanding bagi mewakili PAS dan bukannya diberi kepada calon PKR.

Tambahnya, PKR tidak relevan di Kuala Krai mahu pun di Kelantan.



SEPAK TERAJANG KELIMA


Pas Johor menasihatkan PKR dan DAP supaya membuat rundingan bagi mewujudkan ‘situasi menang-menang’ melibatkan perebutan kerusi Dun Johor Jaya.

Ia susulan desas-desus bahawa Penasihat DAP, Lim Kit Siang ingin bertanding kerusi itu selain Parlimen Gelang Patah walaupun Dun Johor Jaya merupakan milik PKR selepas Parti Rakyat Malaysia (PRM) memutuskan untuk tidak bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Sementara itu, Pengerusi DAP negeri, Dr Boo Cheng Hau enggan mengulas lanjut berhubung perkara berkenaan ketika dihubungi Sinar Harian.



Hmmm ... saling tak tumpah macam filem dibawah ini.



Aku kerat kau, kau kerat aku ... Aku sembelih kau, kau sembelih aku ... Aku liwat kau, kau liwat aku.

Rakyat yang bijak dan matang mula ketawa pecah perut dengan lawak jenaka sepak terajang DAP, PKR dan PAS.


Baru dua minggu ... dah ada 5 sepak terajang. Hua Hua Hua ...





Friday, March 29, 2013

Video Raja Goyang .. Episod 3 : DIA AJAK, MANA I BOLEH TAHAN, TERKAM LA ...




Mahasiswa : YOU PEGI MANA LEPAS NI, BALIK ?
Anwar : BALIK LA ...
Mahasiswa : BESOK KERJA TAK ? KERJAKAN I ...
Anwar : (ANWAR TERKAM) Yahoooooo ...




Rakyat Malaysia bakal menyaksikan AKSI MEMUALKAN PAPA HOMO menjelang tirai pilihanraya umum nanti.

1) Siapa Remaja Lelaki yang bersama Dato Sri?
2) Dimana Dato Sri Anwar Ibrahim pada 6/2/2012?
3) Apakah Dato Sri kenal mahasiswa tersebut?
4) Benarkan Menantu Dato Sri menggunakan kenderaan Kia Spectra?
5) Apakah benar Dato Sri seorang yang peramah?
6) MENGAPA DATO SRI ANWAR IBRAHIM TERKAM REMAJA LELAKI ITU?
7).... Terpulang pada anda untuk bertanyakan kepada Anwar Ibrahim mengenai kejadian ini.

Sorry PAPA HOMO ... You have been warned by PAPA GOMO.






Anwar MALU ... Syed Ali SAMAN PKR PAHANG RM 100 JUTA ?

Ketua Umno Bahagian Cheras menyifatkan perbuatan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Pahang meletak gambarnya pada poster sebuah program anjuran parti tersebut sebagai perbuatan khianat dan berniat jahat. - KLPOS, 29 MAC 2013



alt

Ketua Umno Bahagian Cheras Datuk Seri Syed Ali Alhabshee menyifatkan perbuatan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Pahang meletak gambarnya pada poster sebuah program anjuran parti tersebut sebagai perbuatan khianat, berniat jahat dengan tujuan untuk mencemar reputasi dan kredibiliti beliau.

Beliau memberi tempoh seminggu bermula pada Khamis kepada PKR Pahang untuk memohon maaf secara terbuka kerana meletak gambarnya pada poster sebuah program anjuran parti pembangkang itu.

Syed Ali berkata beliau kesal, kecewa dan dukacita atas tindakan tidak bertanggungjawab PKR Pahang yang dengan sengaja memuatkan gambarnya pada satu poster ceramah/pidato Lahad Datu yang dijadualkan di Markas PKR Ranting Indera Mahkota 2, Kuantan malam Jumaat ini.

"Saya beri tempoh seminggu untuk mereka membuat permohonan maaf secara terbuka menerusi media cetak dan elektronik, jika tidak saya akan mengambil tindakan undang-undang terhadap pihak terbabit," katanya dengan nada tegas.

Beliau yang setiausaha badan perhubungan Umno/BN Wilayah Persekutuan berkata poster itu turut dipaparkan dalam laman sesawang pahangdaily.blogspot.com.

"Sesungguhnya saya, secara sedar atau tidak, tidak ada kaitan dan tidak pernah terbabit dalam apa jua program anjuran pembangkang khususnya PKR Pahang, kerana jiwa dan perjuangan saya adalah untuk Umno, Barisan Nasional (BN) dan Malaysia.

"Perbuatan khianat dan tidak bertanggungjawab itu pada hemat saya, jelas bermotifkan politik dengan sengaja melakukan hasutan, provokasi dan cuba memecahbelahkan perpaduan di kalangan anggota Umno dan BN khususnya ketika bahang pilihan raya umum (PRU) ke-13 semakin hampir," tegas beliau.


sumber : KLPOS


Semakin terdesak Anwar dan PKR ...





Breaking News ... PKR, PAS SUDAH BERGADUH DI KELANTAN

PKR tidak relevan di Kuala Krai mahu pun di Kelantan - Muhamad Bustaman Yaacob (PAS Guchil Hulu)



alt

Dewan Undangan Negeri (DUN) Guchil bakal menyaksikan pertembungan tiga hala untuk kali kedua antara Ketua Cawangan PAS Guchil Hulu Muhamad Bustaman Yaacob yang ingin bertanding sebagai calon Bebas, wakil Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan wakil Barisan Nasional (BN).

Bustaman yang bertegas ingin bertanding atas tiket Bebas menimbulkan keresahan Menteri Besar Kelantan Datuk Seri Nik Aziz Nik Mat yang disifatkan akan memecahbelahkan pola pengundi justeru melemahkan perikatan Pakatan Rakyat (PR) antara PAS, PKR dan DAP.

Tindakan Bustaman jelas menunjukkan ketidakpuashatian kepada pemerintahan PKR di DUN Guchil sejak 2008 yang dilihat tidak mengambil berat mengenai perihal penduduk DUN tersebut.

Beliau yang juga merupakan Ahli Jawatan Kuasa Majlis Tindakan Dun (MTD) menegaskan hanya akan bertanding atas tiket PR sekiranya beliau dibenarkan bertanding bagi mewakili PAS dan bukannya diberi kepada calon PKR.

Tambahnya, PKR tidak relevan di Kuala Krai mahu pun di Kelantan.

Artikel penuh, PAS MULA TERAJANG PKR KELANTAN



Belum lagi dibubarkan Dewan Rakyat, PAS dan PKR sudah mula main sepak terajang di Kelantan.

Anwar desak Nik Aziz letak calon PKR, Muhamad Bustaman Yaacob ugut Nik Aziz mahu bertanding atas tiket BEBAS.

Ayat paling tak tahan ... PKR tidak relevan di Kuala Krai mahu pun di Kelantan.

Yang cakap PAS, bukannya BN ...





Wednesday, March 27, 2013

Lahad Datu Update ... MNLF AKUI 'ADA PIHAK' BIAYAI PENGGANAS JAMALUL KIRAM III

Kesimpulan itu juga berpunca daripada maklumat bahawa kesultanan itu tidak mempunyai keupayaan dan sumber pendapatan untuk melaksanakan operasi ketenteraan yang begitu nekad - BORNEO INSIDER, 27 MAC 2013


Siasatan dalaman oleh Barisan Pembebasan Kebangsaan Moro (MNLF) menyimpulkan bahawa terdapat kemungkinan kumpulan yang menggelarkan diri mereka sebagai kesultanan Sulu mendapat bantuan dan sokongan daripada pihak tidak dikenal pasti untuk melakukan pencerobohan ke atas Sabah.

Pengerusinya, Muslimin Sema berkata, kesimpulan itu juga berpunca daripada maklumat bahawa kesultanan itu tidak mempunyai keupayaan dan sumber pendapatan untuk melaksanakan operasi ketenteraan yang begitu nekad.


"Kami menyimpulkan terdapat kemungkinan satu bentuk jaminan atau bantuan yang diberi kepada 'kesultanan Sulu' bagi menjalankan ekspedisi (ketenteraan) ke atas Sabah (Lahad Datu dan Semporna).

"'Kesultanan Sulu' tidak mempunyai keupayaan untuk melaksanakan pencerobohan ke atas Sabah tanpa (mendapat) jaminan daripada pihak tertentu," katanya kepada Bernama menerusi telefon dari Cotabato City, Mindanao, di selatan Filipina hari ini.

Ditanya mengenai identiti orang yang mungkin membantu kesultanan Sulu itu dalam pencerobohan ke atas Sabah, Muslimin berkata, siasatan mereka tidak mendedahkan sebarang "nama atau wajah".

Sebulan lepas, kumpulan yang menggelarkan diri mereka kesultanan Sulu, menghantar kumpulan bersenjata diketuai Azzimudie Kiram ke Kampung Tanduo, Lahad Datu, untuk menuntut Sabah sebagai warisan nenek moyang mereka.

Tindakan mereka mencetuskan pertempuran bersenjata dengan pasukan keselamatan Malaysia yang mengepung kumpulan itu sebelum melancarkan operasi serangan ofensif dari udara dan darat untuk memaksa mereka berundur selepas berlalunya beberapa tarikh akhir untuk mereka meletak senjata.

Ops Daulat yang masih diteruskan itu sehingga kini menyaksikan 63 pengganas bersenjata dan 10 anggota keselamatan terkorban.

Media Filipina dan pegawai risikan republik itu mendakwa pengganas itu 'dijemput' ke Sabah oleh pemimpin yang bekerjasama rapat dengan parti pembangkang tertentu Malaysia.




Ditanya sama ada kumpulan yang menggelarkan diri mereka Tentera Diraja Sulu (RSF) yang didakwa mengetuai pencerobohan ke atas Sabah wujud sebelum ini, Muslimin berkata, beliau tidak pernah mendengar tentang RSF sebelum berlakunya insiden di Sabah.

"Inilah kali pertama saya mendengar tentang tentera (RSF) ini," katanya.

Muslimin berkata, siasatan dalaman dijalankan oleh setiausaha agung MNLF, yang pergi ke Tawi-Tawi dan Sulu minggu lepas bagi mendapatkan gambaran sebenar mengenai dakwaan pembabitan anggota pasukan tetap dan bukan tetapnya dalam insiden pencerobohan di Sabah.

Siasatan itu mendapati anggota pasukan tetap dan bukan tetap MNLF yang terbabit dalam pencerobohan itu, kata Muslimin, yang juga Naib Datuk Bandar Cotabato City.


"Sebahagian besar pejuang kami di Tawi-Tawi telah bersara dan menyertai pertubuhan politik, manakala pejuang kami di Sulu pula di bawah kuasa pemerintahan Ustaz Khabier Malik," katanya.

Muslimin, yang turut diminta mengulas kenyataan Nur Misuari bahawa beliau masih pemimpin MNLF berkata, jawatankuasa pusat MNLF memutuskan pada 2008 untuk memilih beliau sebagai pengerusi barisan berkenaan.




Artikel asli, klik BORNEO INSIDER