Monday, October 31, 2011

HOT GOSSIP ... NGO JINGGAY 13 Buat Laporan Polis Terhadap Karpal Singh HINA HUDUD?! ... HEBAT!






Chua dalam kenyataan dipetik akhbar The Star 29 Oktober lalu berkata hukum hudud akan menjadikan negara ini mundur dan menakutkan pelabur asing.

Menyifatkannya sebagai biadap, Koordinator Jingga 13 Fariz Musa berkata kenyataan itu mengguris perasaan apabila seorang rakyat bukan Islam dengan mudahnya mempersoalkan pelaksanaan hukum hudud di sebuah negara yang majoritinya Islam dan mengaku menjadi model negara Islam.

"Kami khuatir kenyataan Chua itu akan menimbulkan kebencian agama dan kaum, selain menggugat dan mengancam keharmonian negara.

“Chua juga perlu serta merta memohon maaf atas kebiadapan itu kepada seluruh umat Islam di negara ini,” katanya. - FREE MALAYSIA TODAY, 31 Oktober 2011.



GWM ucapkan syabas kepada Koordinator NGO JingGAY 13 Fariz Musa atas keberanian mengemukakan laporan polis berhubung kenyataan Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek yang dikatakan menghina hukum hudud.

Sukar untuk mencari anak muda sebegini, lantang dan berani atas nama kebenaran.

Sukacita dimaklumkan, GWM turut mahu mencadangkan kepada Koordinator NGO JingGAY 13 Fariz Musa untuk mengemukakan laporan polis berhubung kenyataan Pengerusi DAP Karpal Singh atas sebab yang sama yang dikatakan menghina hukum hudud.



Sukacita juga dimaklumkan, GWM memberikan beberapa petunjuk penting untuk dijadikan bukti bagi Koordinator NGO JingGAY 13 Fariz Musa, dikutip dari media portal alternatif pembangkang ... Free Malaysia Today.











Semoga Fariz Musa dan JingGAY 13nya sukses dalam membuat satu lagi laporan polis terhadap Karpal Singh ...


TOP NEWS ... KARPAL PERLEKEH HUDUD ... PAShit & HarakahDaily JADI SYAITAN BISU SEUMUR HIDUP!



Hampir kesemua portal media alternatif melaporkan kenyataan rasmi Karpal Singh memperlekehkan hukum hudud yang mahu dilaksanakan oleh PAShit.








Berbeza dengan media rasmi PAShit, Harakahdaily dilihat mendiamkan diri dari melaporkan kenyataan rasmi Pengerusi DAP tersebut! ... Sehingga jam 3.20 petang ini, Harakahdaily kelihatan cukup bacul mengeluarkan kenyataan rasmi beliau!



GWM melihat ini sebagai suatu sindrom serta wabak 'Syaitan Bisu' semakin menular kedalam PAShit. Seharusnya PAShit bermati-matian mempertahankan perlaksanaan hukum hudud di Kelantan ... atau sekurang-kurangnya Harakahdaily berani mengeluarkan artikel tersebut tanpa ragu-ragu.

Namun yang dipamerkan hanyalah berita picisan ini ... berita yang kurang mendapat perhatian serta malu alah dari portal-portal media alternatif pembangkang khasnya.






Mungkin ini satu petanda besar bagi Ustaz Abdul Rahim untuk bertakbir, tersenyum lebar, ketawa dan bertepuk tangan membiarkan Karpal Singh melangkah mayatnya ... sepertimana yang diungkapkan beliau!




Be gentleman la PAShit ...

BREAKING NEWS ... Blogger-blogger PAShit SERANG KARPAL SINGH?!






Pengerusi DAP, Karpal Singh berkata hukum hudud hanya akan menambah bilangan kes jenayah dan bukan mengurangkannya kerana mustahil bagi pendakwa dapat membuktikan kes pendakwaan yang sewajarnya.

Beliau berkata syarat-syarat yang begitu ketat mahukan empat saksi dibawah perlaksanaan hudud bermakna kes jenayah perlu dibuktikan secukupnya tanpa sebarang kesalahan. - KLPOS, 31 Okt 2011

Full Aricle ... Click KARPAL RANAPKAN PELUANG PAS



Tunggu apa reaksi Nik Aziz ...


Saturday, October 29, 2011

HOT NEWS ... Keluarga Beng Hock AGEN DAPigs PERLEKEH KREDIBILITI SPRM?!





Tengah hari tadi keluarga itu membuat laporan polis dengan harapan satu siasatan jenayah akan dijalankan.

“Bukan kami tidak ada kesabaran. Kami sudah lama bersabar dan telah diambil kesempatan (ekoran kesabaran kami),” kata kakak Beng Hock, Lee Lan selepas membuat laporan di balai polis Tun H.S. Lee di sini.

“Kami sudah lama menunggu dan tiada tindakan serius daripada kerajaan,” tambah Lee Lan.

Peguam yang mewakili keluarga Teo, Gobind Singh Deo pula berkata, laporan polis dibuat berikutan kenyataan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Nazri Aziz di Dewan Rakyat Isnin lalu bahawa kerajaan tidak mengenakan tindakan pendakwaan ke atas tiga pegawai SPRM terbabit meskipun mereka dinamakan dalam laporan dikeluarkan tiga bulan lalu berikutan tiada laporan polis dibuat.

(Jadi) hari ini kami membuat laporan polis ekoran penemuan suruhanjaya diraja untuk memastikan siasatan dijalankan dan tindakan sewajarnya di ambil ke atas mereka yang bertanggungjawab di atas kematian Teoh Beng Hock,” katanya. - Malaysian Insider 28 Oktober 2011.


GWM kurang mengerti dengan sikap sebenar keluarga mendiang Teoh Beng Hock dalam perkara ini. Laporan polis dilakukan semata-mata mahu mencari pertuduhan dan mendakwa tiga pegawai SPRM?

Bagaimana pula dengan kelibat tiga pmimpin DAPigs yang secara tidak langsung turut terlibat 'membunuh' Teoh Beng Hock?

Seharusnya juga keluarga Teoh Beng Hock memulakan tindakan mahkamah ke atas Lee Wye Ming, Lee Kee Hiong dan Ean Yong Hian Wah.








Barangkali keputusan paling tepat adalah mengambil tindakan saman ke atas parti DAPigs kerana gagal mengambil tindakan tatatertib ke atas ahli-ahlinya yang secara tidak langsung bertanggungjawab menyebabkan mendiang Beng Hock membunuh diri.

Mustahil keluarga mendiang Teoh Beng Hock tidak memahami maksud dan isi kandungan laporan setebal 124 mukasurat Suruhanjaya Diraja Untuk Menyiasat Kematian Teoh Beng Hock?



Berdasarkan laporan suruhanjaya setebal 124 muka surat yang disediakan oleh lima panel suruhanjaya itu, tindakan sedemikian juga telah mengundang tuduhan dan pandangan serong apabila pembayaran semula wang itu kelihatan seperti penyaluran dana kepada parti politik tersebut. - Utusan Malaysia, 22 Julai 2011



Dan laporan suruhanjaya tersebut sudah cukup membuktikan tindakan parti DAP menyebabkan Teoh Beng Hock cukup tertekan lalu membunuh diri tidak mahu disiasat oleh SPRM, yang bakal mendedahkan nama-nama penyangak DAP di atas.

i) Ia berikutan peruntukan bagi program itu dikeluarkan daripada belanjawan kerajaan negeri yang sepatutnya dibelanjakan untuk penduduk di kawasan tertentu.

ii) Berdasarkan keterangan kontraktor, Lee Wye Wing berhubung program dan projek kecil bagi kawasan DUN Seri Kembangan, suruhanjaya mendapati wujud kelemahan dari segi prosedur berikutan tiada sebut harga dikemukakan untuk kelulusan.

iii) Berhubung resit yang dikeluarkan oleh DAP bagi pembayaran balik wang yang didahulukan, menurut suruhanjaya berkenaan, tiada satu resit pun yang dikemukakan oleh saksi itu sepadan dengan jumlah wang pendahuluan tersebut.

iv) Walaupun Wye Wing yang menggunakan nama syarikat bumiputera Kelas F untuk mendapatkan projek kecil, mengaku memenuhi setiap spesifikasi sesuatu projek, namun tiada siapa mengesahkan sama ada barang dan perkhidmatan yang dibekalkan mengikut nilai yang dituntut.



Keluarga Teoh Beng Hock disarankan mengambil tindakan yang sama ke atas parti DAPigs. Mulakan dengan laporan polis untuk jalankan satu siatan jenayah ke atas tiga penama DAPigs di atas. Jika terdapat kes untuk dibuktikan, ambil tindakan mahkamah secepat mungkin ... barulah bertepatan dengan maksud 'Justice For Beng Hock'!

Namun melihatkan cara keluarga mendiang Teoh Beng Hock mengambil tindakan diatas, semakin jelas bangsa ultra kiasu ini tidak akan mengambil sebarang tindakan ke atas parti ultra kiasu DAPigs ...

Malang ... kerana kematian Teoh Beng Hock turut dipolitikkan ahli keluarganya sendiri untuk menyelamatkan imej dan maruah DAPigs dalam penyalahgunaan kuasa membolot keuntungan melalui nama nama syarikat kontraktor bumiputera.

Tiga pegawai SPRM berbangsa Melayu pula yang bakal disembelih ...




Friday, October 28, 2011

HOT STUFF ... Fail Sulit PAShit Kelantan Sudah Berada Ditangan PAPA GOMO!

Dokumen sudah diperolehi dan sekarang berada ditangan Papa Gomo. Dokumen yang semestinya panas dan akan menyebabkan puak pakatan akan meroyan royan manakala pemimpin mereka akan terkedu bagaikan melihat Hantu Kak Limah balik rumah.

Dokumen apa? Semua nak tahu kan? Tak mengapa Gomo bagi hint sikit dalam nak merobekkan kegiatan penyalahgunaan Wang Rakyat yang mana Wang rakyat dirompak oleh Pemimpin Pembangkang.

Dokumen ini nanti pastinya yang akan dirobek jantungnya adalah orang orang PAS!!! Ingat tu Ahlol Ahlol PAS terutama nya datang di negeri Kelantan. Siap sedia lah dengan dokumen panas ni yang melibatkan jumlah Jutaan Ringgit dan Pakej pakej percutian ke Bandung serta pakej Umrah.

Siapakah gerangannya yang akan dikaitkan? Nik Aziz tahu siapa orangnya dan kita sama sama pastikan Ianya akan dibongkar dan dirobek jantung mereka Pemimpin PAS Kelantan.


Sabar ... untuk pendedahan nanti

Thursday, October 27, 2011

HOT NEWS ... Papa Gomo, Dr Novandri BAKAL DISAMAN GUAN ENG DAPigs! ... BERI TEMPOH 48JAM!



Lim Guan Eng beri Umno tempoh 48 jam untuk menarik balik dakwaan dibuat menerusi laman web rasminya kononnya anak lelaki beliau telah mencabuli seorang pelajar perempuan satu kelasnya.


Selain itu kata Lim, Goh Boon Poh, pengetua SMJK Heng Ee iaitu sekolah lama anaknya telah pun menafikan secara umum bahawa tidak pernah berlaku sebarang kejadian seperti yang didakwa.

“Pengarah Pelajaran Pulau Pinang Ahmad Tarmizi Kamaruddin juga telah memberitahu suratkhabar The Star pada 22 Oktober 2011 bahawa jabatannya tidak menjumpai sebarang bukti untuk mengesahkan dakwaan-dakwaan dalam blog-blog pro-Umno,” katanya lagi.

Malah kata beliau, Umno Online telah memetik daripada laporan palsu yang kononnya telah disiarkan oleh akhbar Guang Ming Daily, yang telah pun dinafikan dengan segera oleh akhbar itu, yang melaporkan bahawa saya telah memindahkan anaknya ke sekolah lain kerana gejala dadah di sekolah lamanya.

“Baru-baru ini, blog-blog pro-MCA pula masuk menyampuk dengan mengatakan bahawa saya bukan seorang bapa yang baik kerana enggan membuat laporan polis.

“Kami memberi Umno Online masa sebanyak 48 jam untuk menarik balik dan meminta maaf untuk politik kotor dan fitnah mereka terhadap anak saya dengan dakwaan yang tidak berasas bahawa anak saya telah mencabuli seorang pelajar perempuan.

“Jika mereka tidak membuat demikian, sebuah laporan polis akan dibuat dan tindakan lain akan diambil,” kata beliau. - The Malaysian Insider, 27 Oktober 2011



Apek Guan Eng ... apasal lu tak mau saman Papa Gomo, Dr Novandri & semua blogger pro BN?





18PL ... Kenyataan Nik Aziz BUKTI HUDUD TIDAK MAMPU DILAKSANAKAN!




Pada GWM cukup mudah ... ketepikan soal UMNO dianggap murtad, UMNO dianggap pencetus umat Islam murtad, Nik Aziz takut menyebut UMNO sebagai agen murtad, selepas hampir 15 timbul usaha mahu mengkaji kembali Enakmen Hudud dan sebagainya.

Ada perkara paling pokok yang masih belum PAShit perjelaskan sehingga ke hari ini, sejak memegang tampuk pemerintahan lebih 20 tahun di Kelantan.




Full article ... click NIK AZIZ ASSABIYAH

Dalam artikel bertarikh 27 September 2011, GWM pernah menyentuh rekod data statistik jumlah penduduk Kelantan yang mengundi Barisan Nasional sebagai parti pilihan, pada pilihanraya umum yang lalu.


Secara kasar, sejumlah 527,594 atau 38.42% penduduk Kelantan memilih Barisan Nasional sebagai parti pilihan berbanding jumlah keseluruhan penduduk di Kelantan (bancian tahun 2005) seramai 1,373,173 orang.


Dan secara logiknya, umat Islam yang tergolong didalam 38.42% penduduk Kelantan yang mengundi Barisan Nasional adalah terdiri dari golongan murtad.


Ini bukan suatu tuduhan malah realiti ... Nik Aziz secara rasminya dalam kenyataan media Harakahdaily 25 Oktober 2011, menyifatkan rakyat yang menyokong golongan nasionalis adalah turut sama bersubahat dan telah jatuh hukum murtad.


Purata 38.42% penduduk di Kelantan telah jatuh kafir akibat mainan politik PAShit. Relevankah jika Nik Aziz mahu melaksanakan Hukum Hudud di Kelantan jika 38.42% penduduk di Kelantan beragama Islam telah jatuh kafir?


Perlu diingat, sehingga kini PAShit dan pemimpinnya masih belum lagi menarik balik kenyataan dan fatwa yang telah dikeluarkan! Apakah fatwa yang pernah dikeluarkan oleh Dewan Ularmak PAShit ini ...








Bagaimana PAShit dan pihak berkuasa agama di Kelantan mahu menentukan sama ada orang Melayu di negeri tersebut masih lagi seorang Muslim atau telah jatuh kafir akibat mainan politik gila ini?

Relevankah Hukum Hudud tajaan PAShit ini dilaksanakan ke atas rakyat yang secara puratanya 38.42% telah murtad mahupun jatuh kafir, kerana menyokong dan mengundi golongan nasionalis?




Hampir terlupa ... bagaimana dengan peristiwa dimana PAShit bergabung dengan kerajaan Perikatan pada tahun 1974, sebelum keluar meninggalkan Perikatan untuk menghadapi pilihanraya umum tahun 1978.

Jika berpandukan kepada fatwa Dewan Ularmak PAShit, Ogos 1963 dan fatwa Haji Mustafa Abu Bakar di Kampung Keruak, Ulu Besut, November 1979 ... cukup jelas dalam tempoh 4 tahun setiap pemimpin dan ahli PAS turut jatuh hukum murtad dan kafir gara-gara penggabungan dengan Perikatan? Turut bersubahat dan menyokong golongan nasionalis?



Apakah Nik Aziz, Hadi Awang dan beberapa pemimpin PAS yang masih lagi bernyawa tidak sedar khilaf yang telah dilakukan sejak 37 tahun yang lalu. Sedar atau tidak, setiap rakyat yang menyokong PAShit pada tahun 1974 telah murtad akibat dua fatwa di atas. Lebih teruk lagi telah jatuh hukum kafir!

Bagaimana Nik Aziz dan PAShit yang lain mahu menegakkan hukum hudud jika sudah turut terpalit jatuh murtad dan kafir, gara-gara dua fatwa di atas. Perlu diingatkan kembali ... sehingga kini PAShit dan pemimpinnya masih belum lagi menarik balik kenyataan dan fatwa yang telah dikeluarkan!

Soalan GWM kepada Nik Aziz dan mana-mana pemimpin PAShit ... Siapa yang mempolitikkan isu UMNO murtad dan kafir ini ... Siapa yang mempolitikkan isu hudud ini sebenarnya ...


Wednesday, October 26, 2011

TOP NEWS ... Noh Omar TEMPELENG MUKA ADUN SRI MUDA?!


Assalamualaikum Salam Sejahtera dan Salam 1Malaysia

Saya merujuk kepada cabaran daripada Adun Sri Muda yang mempertikaikan insentif kepada petani yang gagal dibayar sebanyak RM110 Juta yang dibentangkan di dalam Laporan Ketua Audit Negara 2010.

Terlebih dahulu kita perlu faham bahawa ketirisan dan hutang adalah dua perkara yang cukup berbeza, malangnya tidak difahami oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seri Muda, Suhaimi Shafie.



Akibat mahu 'menunjuk pandai' dengan cuba menyalahkan pihak lain kononnya berlaku ketirisan dalam pembayaran insentif kepada petani, saya sarankan supaya beliau belajar makna ketirisan dan hutang terlebih dahulu.

Beliau yang juga Ketua Penerangan PKR Selangor perlu membaca lebih teliti Laporan Audit Negara sebelum membuat kenyataan tidak cerdik yang boleh memalitkan arang di mukanya sendiri.

Laporan Ketua Audit Negara menyatakan bahawa kerajaan tidak membayar insentif berjumlah RM110 juta itu bukan bermaksud berlaku ketirisan.



Ketirisan boleh dikelasifikasikan sebagai berlaku penyelewengan dalam sesuatu peruntukan yang akan diberikan kepada rakyat.

Apa sebenarnya berlaku adalah wang peruntukan untuk petani tersebut telah habis dibayar selaras dengan bajet yang diperuntukkan kepada kementerian.



Malangnya jumlah insentif adalah melebihi jumlah yang yang diperuntukan oleh kerajaan dan ini bermakna kerajaan masih berhutang lagi dengan petani dan peruntukan telahpun diberikan oleh YAB PM pada bajet 2012 untuk menyelesaikan baki tersebut.

Kita juga harus melihat lebihan permintaan insentif kepada petani adalah satu kejayaan Kerajaan Pusat yang bersungguh-sungguh mahu meningkatkan hasil pertanian melalui Dasar Jaminan Bekalan Makanan yang memperuntukkan sebanyak RM1.6 billion hanya untuk memastikan hasil petani semakin baik dari masa ke semasa.

Kerajaan juga mensasarkan peningkatan pada pada tahun 2010 iaitu sebanyak 2.95 juta tan berbanding 2.57 juta tan setahun pada tahun 2008. Maklumat lanjut berkenaan Dasar Jaminan Bekalan Negara boleh dirujuk di laman web rasmi kementerian. Sila klik sini ... SUHAIMI SHAFIE BENGONG!

Kerajaan juga telah membekalkan pelbagai jenis bantuan seperti baja-baja yang berkualiti, bantuan kapur, kawalan serangga perosak, menaik taraf sistem saliran dan sebagainya tidak termasuk bantuan subsidi lain untuk kemudahan petani di seluruh negara
.


Ini jelas menunjukkan bahawa perancangan yang dibuat telah membuahkan hasil dan buktinya adalah peningkatan permintaan insentif petani melebihi daripada peruntukan yang dicadangkan oleh kementerian kepada Kerajaan Pusat.

Kenyataan dangkal Suhaimie itu jelas sebagai satu cubaan untuk menutup isu kenaikan elaun kepada wakil rakyat Selangor tetapi didakwa oleh MB Selangor sebagai insentif.



Ini juga salah satu kenyataan hipokrit pemimpin PKR yang hanya nampak 'kuman di seberang laut tetapi bangkai gajah depan mata' buat tidak tahu sahaja.

Suka saya cadangkan kepada Suhaimie Shafei supaya membuat kajian terperinci sebelum mempetikaikan sesuatu yang akhirnya memperlihatkan sikap kurang cerdik beliau kepada rakyat khasnya.


Pena Noh Omar
Kelana Jaya

HOT GOSSIP ... Ustaz Saidi DISAMAN RM 200,000 OLEH NIK AZIZ KERANA FITNAH!






















SOALAN BONUS ... Apakah yang dilakukan oleh ADUN Selising Saiful Bahrin yang hanya berseluar dalam bersama dengan isteri Cikgu Hamdan yang hanya bertuala merah didalam koc VIP 1 (Kuala Lumpur-Tumpat)

a) Menikmati juadah Menu Rakyat 1 Malaysia sambil menyaksikan bulan dan kerlipan bintang malam hari?

b) Membincangkan isu bekalan air di Kelantan yang masih lagi tidak selesai sehingga kini?

c) Berdebat mengenai Belanjawan 2012 yang dibentangkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai Belanjawan Pilihanraya?

d) Menyiasat siapakah anak gadis yang diramas nenennya oleh cucu Lim Kit Siang?

e) Semua jawapan di atas.



HADIAH UTAMA ... Percutian bersama Nik Aziz di Pulau Melaka, Kelantan dan upacara cuci dosa setelah menganut PAShit!






HADIAH SAGUHATI ... Berupa Poster ADUN-ADUN PAS yang terpalit dengan skandal terlarang. Poster bersaiz A3 seperti dibawah untuk dimiliki.