Tuesday, October 18, 2011


Cukup kurang ajar bahasa dan sikap Setiausaha Politik DAPigs ADUN Bagan Dalam Thanasekaran, yang cukup jelas meletakkan taraf masyarakat India sebagai sampah sekaligus menghina kaum India secara keseluruhannya.

Leong Yook Kong, melalui laman twitter beliau mengibaratkan masyarakat India lebih hina dari ular. Siapa yang sepatutnya dibunuh terlebih dahulu ... ular atau orang India?





Apabila diajukan soalan mengapa bertindak biadab, Leong Yook Kong seolah-olah mencabar siapa yang berani mengambil tindakan terhadapnya.


Dan sememangnya jawapan yang diberikan cukup jelas beliau seorang yang rasis dan ditujukan kepada masyarakat India.


Sikap rasis, cauvinis dan ultra kiasu ini merupakan peninggalan dan tradisi parti DAPigs sejak zaman berzaman. Adakah ini pertama kali cauvinis DAPigs menghina masyarakat India?



Barangkali rakyat lupa ini bukanlah pertama kali masyarakat India diperlekehkan oleh parti DAPigs.


Kenyataan ADUN Komtar Ng Wei Aik yang mengarahkan India Muslim di Pulau Pinang pulang ke India adalah satu penghinaan, berbau perkauman dan paling rasis keluar dari mulut celaka pemimpin DAPigs.

Kenyataan beliau yang juga merupakan Setiausaha Politik Ketua Menteri Pulau Pinang dibuat setelah mengarahkan Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) untuk menyita kedai nasi kandar Mohamad Aliyar pada 3 Januari 2011.



Penghinaan ini telah menaikkan kemarahan Pengerusi Badan Perhubungan Negeri KIMMA, Faruk Raja Mohamed yang mempersoalkan tindakan biadap seorang wakil rakyat kerajaan negeri yang melontarkan perkataan berunsurkan perkauman dan menzalimi rakyat.

Ini adalah realiti apabila DAPigs mula memegang tampuk pemerintahan kerajaan negeri Pulau Pinang.



Satu persoalan yang cukup menarik ... mengapa tidak pernah bangsa rasis, cauvinis dan ultra kiasu ini tidak pernah dikenakan sebarang tindakan displin atau tata tertib oleh Lembaga Displin DAPigs?

Mengapa pemimpin India dalam parti DAPigs diam membisu apabila masyarakat India dihina sebegitu rupa ...



2 comments:

Anonymous said...

MIC hendak menubuhkan MAINCO untuk menjadi sayap pelaburan MIC demi kepentingan masyarakat India di Malaysia, tapi UMNO tetap begitu juga, tiada syarikat khas yang ditubuhkan yang betul-betul menjaga kepentingan orang bumiputera terutama ahli UMNO walaupun banyak saranan telah dibuat, tapi tak tahulah apahal tak ada tindakan diambil, pimpinan UMNO selalu cakap bekenaan PNB, Petronas,dan beberapa lagi yang kononnya milik bumiputera sedangkan ia adalah milik kerajaan, bukannya milik UMNO.

UMNO perlu memperkasakan ekonomi bumiputera, macam-macam persidangan, ceramah, dan berbagai lagi kempen dibuat, tetapi sekadar kempen saja, tak ke mana pun. Saya sudah bertahun-tahun menyarankan kepada UMNO dan juga pernah e-mel kepada Perdana Menteri supaya ditubuhkan koperasi milik UMNO yang bukan sahaja akan meningkatkan ekonomi bumiputera, tetapi juga memberi peluang niaga, peluang kerja dan mengawal monopoli ekonomi oleh bukan bumiputera, tetapi tidak dipedulikan langsung, Perdana Menteri lebih sibuk dan 1Malaysia, menyanyangi Namewee, PLKN, PERMATA dan lain-lain lagi yang menyinggung perasaan dan melenturkan kekuasaan bumiputera.

Mengikut perancangan yang saya e-melkan kepada Perdana Menteri melalui e-mel najib@1malaysia.com.my, koperasi milik UMNO ini akan menjadi payung kepada petani-petani bumiputera dengan memproses hasil pertanian mereka pada permulaannya dan dikembangkan kepada sektor-sektor ekonomi lain seperti pembinaan, utiliti, tekstil, perabot, dan lain-lain lagi. Saya melihat perkara ini perlu dilaksanakan kerana bumiputera adalah pengeluar hasil bahan mentah (ekstraktif) dan diproses oleh bukan bumiputera yang membelinya dengan harga rendah tetapi menjualnya dengan harga yang mahal, sebab itulah petani bumiputera makin miskin hingga bergolok bergadai, tetapi peraih-peraih, pengusaha-pengusaha kilang bukan bumiputera makin kaya.

UMNO boleh menguatkan ekonomi bumiputera kerana ada kekuatan sebagi tunjang kerajaan, bukanlah niat hendak menindas bukan bumiputera, tapi supaya bukan bumiputera terutamanya puak kiasu (DAP) tidak naik tocang kononnya mereka kuasai ekonomi hingga kerajaan mengikut telunjuk mereka. Sekiranya koperasi UMNO makin kukuh, maka bukan sekadar ekonomi akan dikuasai oleh bumiputera, malahan dari segi politik akan makin kuat dan puak kiasu tidak akan berani angkat muka apatah lagi nak menyalak menuntut yang bukan-bukan, mereka tak akan berani lagi. Tapi kalau sudah Perdana Menteri pun buat tak peduli dengan perkara ini, nak buat macam mana, biarlah sekarang ini ekonomi dikuasai oleh bukan bumiputera terutamanya yang kiasu dan selepas ini politik pula selepas kekuatan terakhir bumiputera itu dikuasai pula oleh puak kiasu, baru puas hati Najib dan sebelumnya itu Pak Lah serta kuncu-kuncu mereka, populariti yang dikejar untuk diri sendiri sedangkan kepentingan bangsa diabaikan, selamatkan UMNO dan Barisan Nasional, tumbangkan Najib dan kuncu-kuncunya.

Yang benar,

Encik Mohamad.

Nam Ron said...

Kalau jumpa GWM dengan india tengah jalan, aku katok GWM dulu bagi india lalu sebab india boleh percaya lagi dari pencacai!!