Monday, February 10, 2014


SPRM perlu melakukan siasatan lanjut pendedahan dokumen melibatkan Teresa Kok bagi projek rundingan terus bernilai RM1 bilion Goldsino Investment Development Limited, sebuah syarikat dari China



Penulis tertarik dengan pendedahan sebuah blog mengenai sikap sebenar KOMUNIS dalam DAP melibatkan korupsi dan salahguna kuasa bagi projek pembangunan "Solar Photovoltaic Power Plant" di atas tanah Yayasan Selangor di Dengkil dan Kuala Kubu Baru.

Lebih menarik lagi projek bernilai RM 1 bilion ini dilakukan secara rundingan terus tanpa melalui tender terbuka. Malah ia melibatkan ahli Parlimen Seputeh yang juga bekas ADUN dan Exco kanan di Selangor sebelum pilihanraya umum ke 13 yang lalu.

sumber : DAP INSIDER



"On 14th. December 2011, Yayasan Selangor received a Letter of Intent from Goldsino Investment Development Limited which based in Zhuhai China to start a Solar Photovaltaic Power Plant project on both mentioned land. Proposal to lease it out for 25 years and this project estimated worth up to RM 1 billion. On the first meeting, 2 representatives from Goldsino Investment Development Limited were present and mentioned that they knew Teresa KOK."



Persoalan yang cukup menarik ...

1) Bagaimana begitu mudah sebuah syarikat asing, Goldsino Investment Development Limited diberikan sebuah projek besar melibatkan pelaburan RM 1 bilion., tanpa melalui tender terbuka.

2) Kepantasan dimuktamadkan LOI terhadap Goldsino Investment Development Limited oleh Yayasan Selangor, dengan hanya mengambil masa 14 hari sewaktu Tersa Kok memegang portfolio Exco Pelaburan, Perindustrian & Perdagangan dalam Kerajaan Negeri Selangor.

3) Dalam mesyuarat pertama Goldsino Investment Development Limited dengan Yayasan Selangor, 2 wakil syarikat itu mengakui bahawa mereka mengenali Teresa Kok (memegang portfolio Exco Pelaburan, Perindustrian & Perdagangan dalam Kerajaan Negeri Selangor).



Rakyat sering dimomokkan dengan isu penyalahgunaan kuasa, kronisme dan nepotisme oleh kerajaan Barisan Nasional yang sering dimainkan oleh pembangkang, terutamanya oleh KOMUNIS dalam parti DAP.

Rakyat perlu ingat, bahawasanya modus operandi KOMUNIS dalam DAP sejak awal penubuhan parti itu sememangnya bertujuan menghasut dan melakukan provokasi terhadap sebuah kerajaan yang ditadbir oleh ORANG MELAYU.

Serangan persepsi negatif bertali arus oleh KOMUNIS DAP ini semakin mempengaruhi pemikiran rakyat termasuklah dikalangan ORANG MELAYU yang cukup mudah 'dilembukan' oleh KOMUNIS DAP.

Pendedahan dokumen melibatkan isu salahguna kuasa dan korupsi KOMUNIS ini jelas membuktikan DAP mahupun Pakatan Rakyat tidak bersih seperti yang didakwa urusan pentadbiran kerajaan negeri.

SPRM perlu bertindak pantas untuk melakukan siasatan lanjut terhadap ahli Parlimen Seputeh ini. Siasat juga bagaimana begitu mudah Yayasan Selangor yang nyata terlibat dalam korupsi projek bernilai RM 1 bilion.



5 comments:

Anonymous said...

Tiada laporan polis, mana boleh buat siasatan?

Anonymous said...

Jika kakitangan awam sprm tak perlu apa2 pun.majall

Anonymous said...

Tangkap jangan tak tangkap si-chinabeng. cibai pompuan ini cakaporang pandai.dia pon sama CIBAI.

oster said...

"Bagaimana begitu mudah sebuah syarikat asing, Goldsino Investment Development Limited diberikan sebuah projek besar melibatkan pelaburan RM 1 bilion., tanpa melalui tender terbuka."

Tender untuk projek kerajaan lah. Maksudnya, apabila kerajaan yang membayar wang untuk menjalankan projek.

Ini projek swasta, RM1 bilion tu pelaburan dari syarikat swasta. Nak tender buat apa?

Sampai sekarang tak paham-paham lagi konsep mudah cam ni.

binalreo said...

Yang Merupakan Agen Bandarq, Domino 99, Dan Bandar Poker Online Terpercaya di asia hadir untuk anda semua dengan permainan permainan menarik dan bonus menarik untuk anda semua

Bonus yang diberikan NagaQQ :
* Bonus rollingan 0.5%,setiap minggunya
* Bonus Refferal 10% + 10%,seumur hidup
* Bonus Jackpot, yang dapat anda dapatkan dengan mudah

* Minimal Depo 15.000
* Minimal WD 20.000

Games Yang di Hadirkan NagaQQ :
* Poker Online
* BandarQ
* Domino99
* Bandar Poker

Info Lebih lanjut Kunjungi :
Website : AGEN BANDARQ NagaQQ
WHATSAPP : +855967014811
PIN BB : 2B209F68

DownlOAD APLIKASI PKV MOBILE
DOWNLOAD PKV ANDROID
DOWNLOAD PKV IPHONE