Tuesday, April 9, 2013

Pengarah strategi Parti Keadilan Rakyat (PKR) Mohd Rafizi Ramli memohon Mahkamah Tinggi di sini supaya MENOLAK WRIT SAMAN yang difailkan Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamid.



Cukup hebat Jambu Pujaan Anwar Ibrahim ini MELAWAN dan MELONTARKAN CABARAN terhadap Menteri Pertahanan, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.


KUALA LUMPUR, 26 Jan — Pengarah strategi PKR, Rafizi Ramli (gambar) tidak akan tarik balik kenyataannya berkenaan Kementerian Pertahanan menggunakan dana awam untuk membeli saham Astacanggih, milik peniaga permaidani Deepak Jaikishan berharga RM30 juta dan membeli tanah Raja Roopiah bernilai RM160 juta di Bukit Raja.

Beliau yang dihubungi The Malaysian Insider berkata, rakyat Malaysia secara umumnya sudah mengetahui kes ini dan beliau sedia ke mahkamah menghadapi saman dari Menteri Pertahanan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

"Ya, saya akan hadapi saman tersebut. Saya akan go through dengan lawyer saya mengenai isu ini," kata Rafizi.

Pengarah strategi PKR itu berkata, beliau bersedia untuk ke mahkamah agar semua dokumen yang terlibat dapat disapina di mahkamah.

“Kalau dia saman saya, baguslah, kita boleh sapina semua dokumen nanti.



Cukup hebat anak muda peliharaan Anwar Ibrahim. Maka bersoraklah penyokong-penyokong parti peliwat dengan ayat-ayat KERAMAT Rafizi Ramli ...

"Ya, saya akan hadapi saman tersebut. Saya akan go through dengan lawyer saya mengenai isu ini," kata Rafizi. “Kalau dia saman saya, baguslah, kita boleh sapina semua dokumen nanti. - MALAYSIAN INSIDER, 26 JANUARI 2013

Wahhhh ... Mati Lu Zahid Hamidi kali ni ...



Tup, Tup ...

9 April 2013 ...


Pengarah strategi Parti Keadilan Rakyat (PKR) Mohd Rafizi Ramli memohon Mahkamah Tinggi di sini supaya menolak writ saman yang difailkan Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

Menerusi pernyataan pembelaan yang difailkan 5 April lalu, Mohd Rafizi menafikan bahawa beliau telah memfitnah Ahmad Zahid berhubung satu artikel di dalam laman blognya. Pernyataan pembelaan itu diserahkan kepada pemberita hari ini.

Menerusi pernyataan tersebut Mohd Rafizi berkata beliau bertanggungjawab membangkitkan pelbagai isu yang dipersoalkan rakyat kerana dikhuatiri menjejaskan kepentingan awam. Sementara itu, peguam Datuk Saseedharan Menon yang mewakili Ahmad Zahid memberitahu pemberita bahawa Pesuruhjaya Kehakiman Lee Heng Cheong menetapkan 21 dan 22 Ogos untuk perbicaraan kes itu.

Pada 25 Jan lalu Ahmad Zahid memfailkan saman tersebut dan mendakwa Mohd Rafizi menerbitkan artikel fitnah itu di laman blog miliknya iaitu RafiziRamli dotcom. Ahmad Zahid berkata artikel itu adalah tidak benar, palsu dan ditulis dengan niat jahat bagi memberi gambaran negatif berkenaan diri dan pekerjaannya untuk dibaca orang awam.

Ahmad Zahid menuntut ganti rugi am dan khas, ganti rugi teladan, penarikan penuh segala kata-kata fitnah serta meminta maaf dalam format yang diberikan Ahmad Zahid dan diiklankan dalam empat akhbar tempatan dalam empat bahasa selama dua hari.

Beliau juga menuntut perintah supaya defendan mengeluarkan artikel tersebut daripada blog miliknya, perintah larangan daripada mengulangi atau menerbitkan semula termasuk di ceramah, perhimpunan dan kempen pilihan raya - SINAR HARIAN, 9 APRIL 2013



Akhirnya Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli, jambu pujaan Anwar Ibrahim ini REBAH, TAKUT dan BACUL untuk menghadapi Menteri Pertahanan, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

Gara-gara terlalu TAKUT, Rafizi Ramli memfailkan PERMOHONAN BATAL SAMAN Zahid Hamidi pada 9 April 2013.

Jambu pujaan Anwar Ibrahim ini tahu beliau telah melakukan FITNAH terhadap Menteri Pertahanan dalam isu pembelian saham Astacanggih, milik peniaga permaidani Deepak Jaikishan berharga RM30 juta dan membeli tanah Raja Roopiah bernilai RM160 juta di Bukit Raja.

Apa sudah jadi Rafizi Ramli ... Kata tidak gentar dengan tindakan saman yang diambil, Lawanlah di mahkamah !

"Ya, saya akan hadapi saman tersebut. Saya akan go through dengan lawyer saya mengenai isu ini," kata Rafizi. “Kalau dia saman saya, baguslah, kita boleh sapina semua dokumen nanti. - MALAYSIAN INSIDER, 26 JANUARI 2013


Anwar Ibrahim, kalau gua jadi lu dah lama gua FIRED Pengarah Strategi jambu lu ni, BIKIN MALU parti ...



Lagi Berita Panas ... Pemimpin PAS Cium Tangan, Tapak Kaki Wanita UMNO





9 comments:

Anonymous said...

geli la aku tgk muka bdak jambu ni....

muka bdak susu... alahaiii...

bdak kecik mcm ni pon tak dak satu pun org umno bleh lawan ke...

opis org umno bukan main lagi hebatt, ada ekon... kusi empokk...

ada sekreteri bancoh kopi, takkan bdak lembik seko ni tak dak sorg pon taker yg boleh belasah dia cukup2...

pelikkk laa bebb.... lpas satu hal ke satu hal lain bdak ni memainkan org2 umno...

takkan la bdak kecik gini nak kene menteri yg kalahkan... alahaii

ketua cawangan bukit treh pon bleh bedal bdak ni la bebb...

Anonymous said...

Ntah.x kan org umno pun x de telor mcm dia jgk kot.kasi setel la budak baghal ni.aku pun dah geli geleman tgk

Anonymous said...

apa ingat nak kena layan budak ni macam budak yg belum akal baliq ke..?? nak didodoi2kan dan nak dibelai2kan..??

kahakkk pthuiii..atas bawah dah berbulu, mulut macam b*r*t ayam... sesuka hati fitnah org, dibolehkan sbb dia ni masih 'budak' jangan buat apa2 sbb masih 'budak'...??

kauorg tak boleh bezakan ke mana budak dan mana bapak budak.. atau kauorg semuanya sebenarnya memang spesis sama mcm 'budak ni'..??

lawan tetap lawan kasi ajar manusia hampehh ni.. cakap besar dah terkantoi pusing kut lain plak...pr adalah perosak rakyat

Anonymous said...

DIA NI LA YANG UMUMKAN PR AKAN TURUNKAN HARGA KERETA KALO PR MEMERINTAH..
MENTERI2 DAN KRONI2 UMNO KATA TAK PRAKTIKAL...NEGARA BOLEH MUFLIS...

TUP! TAP!

UMNO BOLEH PULAK UMUMKAN NAK TURUNKAN HARGA KERETA DALAM TIBI...

TAP! TUP!

UMNO TUDUH PULAK ORANG CIPLAK DIA PUNYA IDEA

HAHAHAHAHAHAHAHA...

LAWAK2!!!

Anonymous said...

BALIK2 CERITA KERETA TURUN HARGA... PADAHAL IDEA TU DAH DIUMUMKAN PADA 22 MAC 2006 DALAM DASAR AUTOMATIF NEGARA.

HOHO.. CAI PAKATAN TAK RETI GUNA PAK GOOGLE..


YG TETAP TAK PRAKTIKAL ADALAH KESELURUHAN TUNTUTAN2 BODOH & MANIFESTO PR SEPERTI LEBUHRAYA PERCUMA, PENDIDIKAN PERCUMA, CUKAI PERCUMA ETC..

BONUS PESARA KERAJAAN YG DAH DIBUAT SEJAK 1990AN TU TAKNAK KATA TIRU IDEA KORANG JUGAK KE?

HAHAHA.. SEMAKK.. SEMAK..

Anonymous said...

pasal harga kereta ni,,,bn umum turun 20%-30% logik la,,,yang pembangkang samapi 100% ni yang nak melingkupkan negara

Anonymous said...

pakatan yang tiru pelan jangka panjang kerajaan pusat...sememangnya strategi mereka keluarkan manifesto awal untuk menjadikan manifesto bn sebagai sasaran tuduhan mereka..

Anonymous said...

Bebudak UMNO semua pengampu. Nak jadi kaya kunun.

Anonymous said...

Tak ada maknanya kita orang ni nak jadi kaya.Pada pendapat saya,siapa yang kita support, parti mana yang kita suka itu adalah hak kita. Tidak ada kena mengena nak jadi kaya ke, nak dpt duit berjuta-juta.
because malaysia negara democracy so kita bebas nak support mana-mana partipun.