Friday, September 30, 2011

TOP STORY ... Meritokrasi atau CINATOKRASI!




Persidangan Agung Tahunan Gabungan Pertubuhan Cina Malaysia 2011 (Hua Zong)yang diadakan di Kuantan pada 24 September telah meluluskan beberapa usul berhubung isu politik, ekonomi, kebudayaan, pendidikan, sosial dan agama. Usul-usul tersebut adalah seperti berikut:


Politik:-

1.Menggesa kerajaan, pemimpin parti dan dermawan supaya mengotakan janji apabila mengumumkan sebarang pemberian atau bantuan kewangan.

2.Menggesa kerajaan supaya melaksanakan sistem meritokrasi dalam pengambilan pegawai dan kakitangan awam supaya ianya tidak dimonopoli oleh satu kaum sahaja.

3.Menggesa kerajaan supaya melaksanakan peraturan setiap warganegara yang berusia 21 tahun ke atas layak menjadi pengundi secara automatik.



.Menggesa kerajaan supaya mengkaji kursus Pusat Latihan Khidmat Negara (PLKN) supaya menepati konsep “1Malaysia” dan menghalang pegawai perkhidmatan awam daripada menyebarkan konsep atau pemikiran ekstrim perkauman.

5.Semasa menggubal akta untuk menggantikan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), Hua Zong menggesa kerajaan supaya tidak melaksanakan penahanan tanpa bicara. Di samping itu, menggesa kerajaan supaya memansuhkan semua akta yang bertentangan dengan hak asasi manusia, di antaranya Akta Rahsia Rasmi, Akta Penerbitan dan Pencetakan dan Akta Universiti.

6.Menggesa kerajaan supaya berlaku adil terhadap semua kaum dengan berlandaskan konsep “1Malaysia” apabila melaksanakan rancangan transformasi ekonomi negara.



7.Menggesa kerajaan supaya mengambil lebih ramai pegawai dan kakitangan awam dari kalangan kaum Cina menyertai perkhidmatan awam. Iklan pengambilan jawatan juga hendaklah disiarkan dalam media bahasa Cina supaya kaum Cina dan kaum lain lebih ramai menjadi pegawai dan kakitangan awam. Di samping itu kerajaan juga tidak lagi menganggap kaum Cina tidak berminat untuk berkhidmat dalam perkhidmatan awam.



Ekonomi:-



1.Menggesa kerajaan supaya membuka tanah pertanian untuk semua kaum supaya kaum tani mempunyai tanah bagi membantu pembangunan pertanian di negara ini.

2.Menggesa kerajaan supaya memerangi rasuah serta membuka tender supaya syarikat-syarikat yang berupaya dapat bersaing.

3.Menggesa kerajaan supaya mengkaji cadangan melaksanakan sistem gaji minima. Di samping itu, menggesa kerajaan supaya mengawal inflasi bagi menjamin pertumbuhan ekonomi dan menjaga kebajikan pekerja.



Kebudayaan:-



1.Menggesa kerajaan supaya berlaku adil terhadap budaya semua kaum dan menjamin penggiat budaya mendapat peluang dan bantuan kewangan yang saksama tanpa mengira kaum.

2.Menggesa kerajaan supaya mewartakan beberapa rumah ibadat, binaan-binaan lama, jirat atau kubur sebagai warisan peninggalan sejarah dalam usaha meningkatkan semangat kemanusiaan agar semua kaum dapat memahami sejarah serta mendorong pembangunan industri pelancongan di negara ini.



Pendidikan:-



1.Menggesa kerajaan supaya menghapuskan pengenalan sekolah bantuan penuh dan bantuan separuh kerajaan. Kerajaan juga digesa supaya berlaku adil dalam memberi bantuan kewangan kepada sekolah semua aliran.

2.Menggesa kerajaan supaya membina dan menambah Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) berdasarkan kepada keperluan, melaksanakan latihan guru yang sistematik untuk menyelesaikan masalah kekurangan guru di SJKC.



3.Menggesa kerajaan dan masyarakat Cina menyelesaikan masalah yang dihadapi oleh Sekolah Menengah Jenis Kebangsaan Cina termasuk permohonan untuk menubuhkan sekolah, peruntukan kewangan yang tidak mencukupi, kekurangan guru, lembaga pengurus dan lain-lain.

4.Menggesa kerajaan supaya mengiktiraf sijil menengah Cina supaya pemegang sijil tersebut layak memasuki institusi pengajian tinggi awam (IPTA) dan perkhidmatan awam serta mengelakkan golongan cerdik pandai berhijrah ke luar negara.

5.Menggesa kerajaan mengiktiraf pengajian dari universiti China dan Taiwan.

6.Membantah sekeras-kerasnya novel “Interlok“ dijadikanbuku teks sastera untuk tingkatan lima bagi mengelakkan budaya satu kaum mempengaruhi pemikiran pelajar.

7.Menggesa semua institusi pengajian tinggi supaya melaksanakan pemilihan kampus secara adil bagi mengembalikan demokrasi dan autonomi pelajar.



8.Menggesa kerajaan supaya mengambil tindakan tatatertib yang tegas terhadap mana-mana pihak yang membangkitkan sentimen perkauman, perosak keharmonian beragama dan kenyataan-kenyataan ekstrim dikalangan guru dan media.



9.Menggesa kerajaan supaya memulihkan hak kerakyatan Lim Lian Geok dan mengiktiraf beliau sebagai patriotik negara serta menghapuskan dasar diskriminasi terhadap pendidikan bahasa ibunda.



Sosial:-

1.Menggesa kerajaan supaya meningkatkan insfrastruktur di kampung baru Cina termasuk membina jalan raya, dewan orang ramai dan rumah ibadat serta melaksanakan rancangan pembersihan dan memperindahkan kawasan.




2.Menggesa kerajaan supaya melaksanakan konsep rakyat didahulukan, memperuntukkan kewangan untuk kegunaan semua tanah kubur dan jirat. Di samping itu membantu memperbaiki insfrastruktur termasuk membina jalan raya, memperbaiki perparitan, menebas rumput, mengecat dan lain-lain.

3.Menggesa kerajaan supaya mempermudahkan dan mempercepatkan proses permohonan untuk mendapatkan hak kerakyatan.

4.Menggesa kerajaan supaya menghapuskan pengenalan kaum dan agama dalam borang permohonan rasmi.

5.Menggesa kerajaan supaya mengawal ketat permohonan pertukaran daripada tanah kediaman kepada tanah industri.

6.Membantah keras rancangan tenaga nuklear dan menukar kepada janakuasa.

7.Membantah sekeras-kerasnya rancangan pembinaan Lynas di Kuantan.

8.Menggesa kerajaan supaya memperkemaskan peraturan mencegah dan mengawal bencana alam termasuk memperbaiki sistem saliran, bantuan kebakaran dan lain-lain.

9.Menggesa kerajaan supaya bekerjasama dengan pakar perubatan, pakar psikologi, pakar pendidikan dan media bagi mencari punca kes membunuh diri kalangan muda-mudi bagi mengurangkan berlaku kes tersebut
.
10.Menggesa kerajaan supaya peka terhadap suasana ekonomi yang kurang memberangsangkan termasuk mengawal kenaikan harga barang bagi meringankan beban ekonomi rakyat yang berpendapatan rendah.

11.Menggesa Syarikat Tenaga Nasional Berhad (TNB) supaya tidak menuduh pihak tertentu mencuri bekalan elektrik jika tidak cukup bukti.



Agama:-




1.Menggesa semua pemimpin agama supaya mengadakan dialog dan kerjasama bagi mengelakkan berlaku perkara-perkara yang tidak diingini.


Ihsan : AKU PEDULIK APA!




Permintaan dari bangsa yang tidak mengenang budi semakin menyesakkan nafas kaum bumiputera ..

Setiap kali sebelum pilihanraya, pasti tuntutan demi tuntutan dituntut agar kita melutut!



LATEST NEWS ... Janji Baru ANWAR IBRAHIM untuk PRU13! ... Kah Kah Kah!


GWM cukup gemar melayari blog-blog pembangkang kerana blogger mereka cukup berdedikasi menyampaikan maklumat dan gerak kerja, lawatan, ceramah pemimpin kepada akar umbi.

Tobat Lahom ... GWM salute sikap dan dedikasi blogger pembangkang! Sad to say ... blog-blog UMNO ada yang tak pernah update dari 6 bulan ke setahun!

Bertahun-tahun pun ada ... You tell me how the hell BN suppose to win in the next general election? ... How the hell is UMNO going to capture young readers to understand its philosophy, the struggle, programs, assistance, etc?

Susah sangatkah untuk dikemaskini dan update blog? Kalau malas sangat ... copy paste sahaja mana-mana artikel dalam online portal!



Pun begitu, GWM cukup tertarik dengan satu artikel dari blog pembangkang. Kepimpinan tertinggi Pakatan Rakyat sudah mula melancarkan kempen pilihanraya seawal mungkin di kawasan luar bandar.




Lebih menarik lagi adalah kempen Anwar Ibrahim di Pekan Langkap, Perak!




Tu dia ... Anwar Ibrahim dah mula jual balik minyak urat tahun 2008! Kempen Turun Harga Minyak!

Anwar, Anwar! ... Ku sangkakan panas sampai ke petang, rupanya hujan di tengahari!





HOTTEST NEWS ... Ong Tee Keat BALING BOM Pada Chua Soi Lek!

“Is he a winnable candidate? I don’t think the Malaysian public can accept him. Of course, he wants to run. He has been saying five divisions want him to contest and many including him will say that personal misconduct or immorality is no excuse to deny him the right to contest.

“But they are not deep-diving into winnability. If he were to contest, it will be an acid test of the values of the electorate,” Ong said - THE MALAYSIAN INSIDER, 30 September 2011.


Plot filem kini menjadi lebih hangat ... GWM akan menghangatkannya lagi pada jam 9.00 malam nanti!


BREAKING NEWS ... Manoharan Melenting GUAN ENG TIDAK DIGANTUNG PARTI! ...RACIST!






Akibat keceluparan dan sikap tidak bertanggungjawab Manoharan, Jawatankuasa Disiplin DAP telah menggantung keanggotaan beliau selama enam bulan berhubung kenyataannya bahawa Jalur Gemilang perlu ditukar.

Good ... GWM bersetuju dengan langkah parti DAP menggantung keahlian Manoharan sebagai hukuman dan pengajaran agar jangan disentuh bab nasionalisme.

Dan sekurang-kurangnya Manoharan meminta maaf atas keterlanjuran dan kebiadabannya. Uphold the principle of Accountability.



Namun bagaimana pula keceluparan dan sikap tidak bertanggungjawab Apek Lim Guan Eng?




Bagaimana dengan kenyataan Apek Lim Guan Eng dalam temubual dengan media asing di Singapura baru-baru ini telah menyinggung perasaan Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar ... kononnya negeri Johor tidak selamat sebagai destinasi pelaburan yang baik?

Apa kata Apek Lim Guan Eng ... menafikan sekeras-kerasnya beliau berkata demikian, permainan politik BN, dihalaunya wartawan TV3 dari sidang media, mencabar mana-mana pihak mengambil tindakan keatasnya ... Lu aksyen Apek aaa!

Apa yang telah dilakukan oleh Jawatankuasa Disiplin DAP sehingga ke hari ini kepada Apek Lim Guan Eng? ... Nothing!

Penggantungan Manoharan sebenarnya bukan atas isu Jalur Gemilang, malah lebih mirip kepada beliau seorang rakyat Malaysia berketurunan India!



DAP Malaysian Malaysia? DAP Transparent? ... DAP is Truly the most Racist Party! Hail DAP!






Lu Cakap Ka ... Lu Tak Cakap ... LIM GUAN ENG! ... Waa Lau Weh ... AMNESIA KA!


Waaaa ... sikalang lu atak lupa apa lu cakap ... Itu hali lu talak lupa! ... Lu sudah kasi baik punya hantam Johor, lu kasi up Penang ... sikalang lu sudah kena 'amnesia'!



Apek ... Lu punya mulut ada bau hancing ... Lu punya lidah manyak kuat kincing ... Lu atak lupa lu bayar $75 FCA Singapork ... Lu atak cakap private function ... Gua punya geng kolek kolek kolek ... itu FCA Singapork public function maa ... Wa Lau Weh ... manyak teruk lu punya 'amnesia.




Apek ... Lu bukan lompat from Melaka to Penang ka! Haiyyaaa ... Lu Cakap Ka Lu Talak Cakap! ... Lidah Manyak Kuat Kincing, Mulut Manyak Bau Hancing!

Ang Pow, Ang Pow ... PenamPow Mau!




Thursday, September 29, 2011

PAK ANWAR ... Bikin Apa Naiki Flight MH 785 Jam 11.05 pagi Dari Bangkok? ... Urusan Negara Yak!


Waduh ... pantas kamu Pak Anwar melakukan urusan resmi pemerintah Selangor dalam satu hari di Bangkok yak!

Berangkat ke Bangkok pada 12 Januari 2011 menggunakan pesawat Malaysia Airlines dengan nomor penerbangan MH 782 dan keberangkatan pada jam 3.15 petang dari KLIA.

Lalu tiba di Bangkok pada jam 4.20 petang waktu Thailand atau jam 5.30 petang waktu Malaysia.

Setelah sekitar 19 jam berada di Bangkok untuk 'urusan resmi pemerintah Selangor' Pak Anwar berangkat pulang ke Malaysia pada jam 11.05 pagi dengan menggunakan pesawat Malaysia Airlines dengan nomor penerbangan MH 785.

Lalu tiba di KLIA pada jam 2.15 petang. Sedangkan konferensi PAS di kantor pusat PAS diadakan pada jam 5.30 petang.


Apa dibuat Pak Anwar di Bangkok, pening gue ...


i) Spa and Massage? ... Selangor juga ada banyak sih!



ii) Beli stok obat kuat? ... Selangor jugak banyak kedapatannya!



iii) Tinjau peluang investasi? ... Tahu atau tidak Pak Anwar ini investasi?

iv) Cuti-cuti Thailand?


Loh ... Bikin apa kamu sorang-sorang dalam kamar hotel Pak Anwar di Bangkok?





LATEST NEWS ... Gua Tak Main Jubor Jantan, GUA MAIN PELACUR JER - HISHAMUDDIN RAIS a.k.a TUKAR TIUB!



Ahhhh ... The Notorious Hishamuddin Rais a.k.a. blog TUKAR TIUB ...





Minit ke-5.10 ... terbongkarnya rahsia disebalik seluar dalam bukan teruna ... terbongkarnya Hishamuddin Rais si kaki betina ...

Si Reformis rupanya pelanggan tegar rumah sundalan dan pelacuran ... Membuang teruna atas nama REFORMASI ... kah kah kah ...

Rumah sundalan di Thailand menjadi medan gerakan REFORMASI ... kah kah kah ...

WOIT! ... Aku tidak balun Jantan ... Namun Aku Sundalkan Lobang Betina ...






WOIT! ... Kalau GANGBANG katakan GANGBANG kawan!

WOIT! ... Khabar berita diterima ... Lu Juga Kaki Balun Jantan!

WOIT! ... Ku dengar juga betapa bangganya dirimu tidak pernah bersolat!


Reformasi ... Reformasi ... Reformasi ... Lobang Jantan ... Lobang Pookey ...
Kah Kah Kah ...



HOT GOSSIP ... FILEM SEQUEL HUDUD NIK AZIZ GAGAL ... NOVEL AMANAT HADI AWANG TAK LAKU! ... EDISI TERJAH!


Mengapa filem sekuel Hudud PAS arahan Nik Aziz dan novel terbaru karya Hadi Awang tidak mendapat sambutan yang menggalakkan?

Ikuti edisi terjah yang membongkar kegagalan dua lembaga pengarah hamPAS Sdn Bhd membuat keuntungan politik.



FILEM SEKUEL HUDUD PAS ... TERMINATED!



Filem sekuel Hudud PAS kali ini kurang mendapat sambutan dan tidak seperti filem terdahulu yang ditayangkan pada tahun 1990 dan tahun-tahun sebelumnya, sekalipun promosi yang dilakukan sutradara filem terkenal Nik Aziz kali ini cukup hebat dan menggemparkan!

Konsortium Pakatan Haram yang diterajui oleh DAP sebagai pemegang saham terbesar, dilihat tidak melakukan sebarang promosi bagi filem sekuel ini. Sebagai pemegang saham terbesar, DAP lebih melonjakkan filem Buku Jingga dan dokumentari Dasar Bersama.

Nik Aziz yang berang dengan kenyataan dua orang Lembaga Pengarah Karpal Singh dan Lim Guan Eng, nekad dan menggertak supaya Konsortium Pakatan Haram ini dibubarkan untuk memberi laluan kepada filem Hudud PAS diberikan lebih promosi.

Pengerusi lantikan sementara Konsortium Pakatan Haram, Anwar Ibrahim turut menyokong langkah Nik Aziz untuk memberikan promosi dan pemasaran yang lebih bagi filem Hudud PAS.

Namun begitu, sebagai pengerusi lantikan sementara Konsortium Pakatan Haram yang tidak mempunyai sebarang kuasa dan pengaruh, akhirnya Anwar Ibrahim terpaksa mengalah dengan 'Golden Share' DAP sebagai pemegang saham terbesar konsortium tersebut. Anwar Ibrahim telah mengadakan rundingan sulit dan memujuk Nik Aziz untuk menerima apa jua keputusan DAP sebagai pemegang saham terbesar.

Nik Aziz dan crew filem Hudud PAS dari syarikat hamPAS Sdn Bhd akhirnya terpaksa akur dengan keputusan pemegang saham terbesar konsortium ini. Dianggarkan syarikat hamPAS Sdn bhd mengalami kerugian berjuta undi politik!



KEGAGALAN NOVEL AMANAT HADI AWANG ...




Kegagalan novel terbaru karya sasterawan Hadi Awang (nama pojokan lain DAN BROWN) dikatakan telah disabotaj oleh orang dalam. Sebagai sasterawan tiga suku, Hadi Awang akui memang ada sabotaj terhadap cetakan novelnya. Menurut beliau, tidak sepatutnya dua muka surat dibawah dicetak bersama dalam novel terbaru beliau.

Dengan nada kesal, Hadi Awang menunjukkan dua helai mukasurat yang tidak sepatutnya dicetak bersama.





Ini kerana, beliau berhasrat untuk meletakkan dua muka surat tersebut pada cetakan kedua setelah hamPAS Sdn Bhd mengutip keuntungan politik selepas pilihanraya umum nanti.

Kedua-dua lembaga pengarah hamPAS Sdn Bhd akui ada unsur sabotaj terhadap syarikat yang telah lama menjalankan perniagaan berdasarkan keuntungan politik semata-mata.

Malah kedua-duanya tidak segan silu menuding jari terhadap pengerusi lantikan sementara Konsortium Pakatan Haram sebagai dalang utama yang menggagalkan segala usaha murni yang dirancang begitu rapi.








Wednesday, September 28, 2011

BREAKING NEWS ... Anda MATI PUCUK? ... Anwar Ibrahim ADA OBATNYA! ... EKSKLUSIF!



LUAHAN HATI ANWAR IBRAHIM ...
Saya telah menjalani pembedahan tulang belakang pada 6 September 2004 di Munich, German. Doktor peribadi saya, Dr Thomas Hoogland mendapati saya masih lagi mengalami slipped disc dan spinal canal stenosis. Oleh itu Dr Hoogland memutuskan untuk menjalankan pembedahan khas 'micro invasive' untuk melapangkan saraf yang tertekan di tulang belakang ini.


Akibatnya saya mengalami Erectile Dysfunction, errr ... mati pucuk. Kini sudah hampir 11 tahun saya tidak mampu membahagiakan rumahtangga sekalipun anak-anak sudah membesar. Saya kerap dilanda kemurungan akibat barang tak naik ... tapi harga barang runcit tetap naik! Inilah yang saya kesalkan. Saya merindui saat-saat manis dahulu.


GWM: Jadi sampai ke hari ini 'barang' Dato' Seri tidak berfungsi akibat pembedahan yang dilakukan?

ANWAR IBRAHIM: Benar ... Oh tidak, tidak ... No, no, no ... Please don't get me wrong! I have cured from erectile dysfunction ... totally bro!



GWM: Amazing ... Bagaimana pula Dato' Seri boleh pulih seperti sediakala sedangkan Dato' Seri mendakwa mengalami masalah mati pucuk. Sebelum itu, sudi kiranya jika Dato' Seri tunjukkan gambar sewaktu melakukan pembedahan.

ANWAR IBRAHIM: Yes of course ... boleh, boleh. Saya tidak keberatan menunjukkannya sebagai bukti pembedahan yang hampir 'meragut nyawa barang' saya.





GWM: Jadi pembedahan tulang belakang Dato' Seri jelas tidak menyebabkan mati pucuk?

ANWAR IBRAHIM: What the hell la you reporter? ... takkan you tak tau mati pucuk disebabkan oleh narrowing of the blood vessels going to my penis, hormonal problems, diabetes, hypertension, atherosclerosis, Stress, anxiety or depression, alcohol and tobacco use, some prescription medications, such as antidepressants, pain medicine and medicine for high blood pressure, fatigue, Brain or spinal-cord injuries, hypogonadism, multiple sclerosis, parkinson's disease, radiation therapy to the testicles, stroke, some types of prostate or bladder surgery! ... pembedahan tulang belakang takkan menyebabkan mati pucuk! ... macam mana you reporter buat kerja ni ... research please!





HIDUP ANWAR KEMBALI BERSINAR
GWM
: Minta maaf Dato' Seri. Boleh Dato' Seri perjelaskan bagaimana cara dan rahsia kembali pulih dari masalah mati pucuk? Saya yakin ramai yang mengikuti perkembangan ini.


ANWAR IBRAHIM: Cukup mudah sebenarnya ... rahsia saya? ... Tiga cara ini mampu mengembalikan kegemilangan dan saat-saat manis seperti dahulu ... PIL, URUT dan KEMUT!











GWM: Semakin meyakinkan penerangan dari Dato Seri. Bagaimana Dato' Seri tahu yang Dato' tidak mengalami masalah mati pucuk ini>

ANWAR IBRAHIM: Saya telah berjumpa dengan salah seorang pakar sakit tuan di Malaysia. Jika tidak silap nama beliau Dr Jeyaindran Sinnadurai. Dr Jeyaindran Sinnadurai sahkan bahawa saya tidak mengalami masalah mati pucuk. By the way ... you not from Utusan aren't you?



GWM: Bukan dari Utusan Dato Seri' ... private, private newspaper. Bagaimana dengan tahap kesihatan, kecergasan dan seksualiti Dato' Seri kini?

ANWAR IBRAHIM: Cukup hebat! Tahap seksualiti saya begitu dinamik, efisyen dan mantap ... I love it! Petua tiga cara ini menyelamatkan maruah saya.




GWM: Soalan terakhir Dato' Seri. Bolehkah Dato' Seri membuktikan sepenuhnya bahawa Dato' Seri tidak mengalami masalah mati pucuk.

ANWAR IBRAHIM: You tak percaya dengan kata-kata saya ...



ANWAR MEMBUKTIKAN PUCUKNYA MASIH HIDUP
GWM
: Minta maaf Dato Seri' bukan tak percaya. Tentu mereka yang mengikuti perkembangan Dato' Seri mahu suatu bukti kukuh mengatakan bahawa Dato' Seri telah pulih sepenuhnya.


ANWAR IBRAHIM: You cabar saya? ... You cabar saya? Baik ... lihat foto-foto ini. Inilah bukti bahawa saya tidak mengalami mati pucuk. Pucuk saya masih hidup seperti biasa malah lebih berkeyakinan.









GWM: Wah ... Hebat Dato' Seri. Ada lagi bukti lain untuk mereka yang mengikuti perkembangan ini Dato' Seri.

ANWAR IBRAHIM: Tentu sekali ... ada, ada ... videoklip ini akan lebih meyakinkan ramai pihak bahawa tuduhan yang mengatakan saya mati pucuk fitnah belaka.








ALLO BRADER ANWAR ... EH SUDAHLAH! ... KITAORANG DAH AGAK LU PUNYA TAKTIK NAK BUANG KES LIWAT! ... MATI PUCUK KONON!

PEMBEDAHAN TULANG BELAKANG TIDAK AKAN MENYEBABKAN LU KENA MATI PUCUK! BUKTI BANYAK BRADER ANWAR ... CLICK HERE and HERE

GUA SURUH AZWAN ALI TONGGENG PUN BARANG LU DAH NAIK! ... APA CITER BRADER!