Thursday, March 31, 2011

TUANKU ISMAIL PETRA SEMAKIN PULIH ... NIK AZIZ MERACAU ... BAKAL DISERANG SAKIT JANTUNG !


Sambutan Hari Keputeraan baginda Tuanku Ismail Petra ke 61 biarpun sederhana namun meriah dengan kehadiran hampir 5,000 rakyat jelata merafak sembah menjunjung ikrar taat setia. Lebih manis lagi, baginda Tuanku Ismail Petra semakin mudah mengukir senyuman dan mampu beramah mesra bersama rakyat yang hadir.

Dalam artikel sebelum ini, GWM tersentuh hati dengan jawapan ringkas dari Tuanku Ismail Petra. Rakyat bertanya khabar kepada baginda "Tuanku sihat ... Tuanku makan dan minum apa hari hari Tuanku?"




"Makan Kuih, Minum Susu" jawapan bersahaja dari Tuanku Ismail Petra sambil disaksikan Tuanku Permaisuri Tengku Anis.

Memang pada awalnya GWM agak skeptikal dengan kesihatan Tuanku Ismail Petra. Namun reaksi jawapan yang diberikan jelas menunjukkan baginda sedang berada di landasan terbaik untuk beransur pulih sekalipun secara fizikalnya Tuanku Ismail Petra belum pulih sepenuhnya.

Dan Tuanku Ismail Petra giat menjalani latihan fisioterapi di Istana Mahkota. Daya ingatan dan respon baginda terhadap soalan yang dilontarkan diluar jangkaan bagi mereka yang mengalami 'stroke'. Dalam masa setahun, proses pemulihan yang dialami Tuanku Ismail Petra agak cepat.

Timbul kembali persoalan dalam benak hati, mengapa kerajaan PAS Kelantan begitu pantas mahu menggantikan takhta sedia ada. GWM tidak sama sekali mempertikaikan Permahsyuran Tengku Faris Petra sebagai Pemangku Raja namun tindak tanduk kerajaan PAS Kelantan seperti ada udang disebalik batu!

GWM kemukakan suatu perbandingan jelas apa yang berlaku kepada dua (2) pemerintah negara, Tuanku Ismail Petra dan Raja Bhumibol Adulyadej. Apa yang berlaku kepada Tuanku Ismail Petra dan Raja Bhumibol Adulyadej lebih kurang sama, walaupun kategori penyakit yang di alami agak berbeza.




Raja Bhumibol Adulyadej diserang penyakit 'flu' dan 'pneumonia' sejak dari tahun 2009 dan sehingga ke hari ini masih lagi menjalani rawatan intensif di Siriraj Hospital. Manakala Tuanku Ismail Petra diserang penyakit 'stroke' pada awal tahun 2010, juga giat menjalani rawatan fisioterapi secara intensif di Istana Mahkota.



Apa yang membezakannya adalah tampuk pemerintahan Tuanku Ismail Petra bertukar tangan kepada Tengku Faris Petra. Raja Bhumibol Adulyadej masih lagi memegang tampuk sebagai pemerintah di Thailand. Anak tunggal beliau, Maha Vajiralongkorn tidak diberikan takhta sebagai Pemangku Raja.


Secara dasar dan logik serta mengikut kepentingan umum dan rakyat, Maha Vajiralongkorn sudah sepatutnya menggantikan tampuk pemerintahan Raja Bhumibol Adulyadej.




Serangan penyakit 'flu' dan 'pneumonia' yang dialami oleh Raja Bhumibol Adulyadej telah mengakibatkan keadaan politik dan ekonomi serta pasaran kewangan di Thailand merudum jatuh teruk pada tahun 2009. Kadar pengangguran meningkat dua (2) kali ganda akibat spekulasi keadaan kesihatan Raja Bhumibol Adulyadej.

Serangan penyakit 'stroke' yang dialami oleh Tuanku Ismail Petra sebenarnya langsung tidak menyebabkan keadaan politik dan ekonomi negeri Kelantan menjadi kucar kacir. Ekonomi negeri Kelantan sememangnya sudah tonggeng terbalik dibawah pentadbiran Nik Aziz & Associates. Yang pasti, ada 'tangan tangan ghaib' dibelakang tadbir yang mahu menggantikan baginda dari takhta di Kelantan ... 'mastermind'!

Umum mengetahui, Tuanku Ismail Petra sudah terlalu banyak menegur kepincangan kerajaan PAS Kelantan dari segi pentadbiran dan kegagalan menaiktaraf ekonomi negeri dan rakyat Kelantan.




Keadaan kesihatan Tuanku Ismail Petra yang semakin pulih adalah petanda malapetaka bagi kerajaan PAS Kelantan, khususnya kepada Nik Aziz selaku Menteri Besar. Dan jika ditakdirkan baginda Tuanku Ismail Petra kembali pulih sepenuhnya fizikal dan mental, sanggupkah Nik Aziz mengadap kembali kebawah duli.

Sedangkan Hari Keputeraan Tuanku Ismail Petra ke 61, langsung tidak kelihatan kelibat Nik Aziz sebagai Menteri Besar Kelantan untuk merafak sembah mahupun bertanya khabar kepada baginda ... sekalipun sudah tidak lagi memegang tampuk pemerintahan di Kelantan.

Apakah masih belum jelas ada permainan 'lalat lalat hijau' dalam tampuk pemerintahan di Kelantan!



PLOT DRAMA UNTUK MENJATUHKAN AIR MUKA TUANKU ISMAIL PETRA DAN KELUARGA !



Hebat dan cukup terancang, itulah yang Gomo boleh andaikan mengenai isu yang melibatkan Tuanku Sultan Ismail Petra Sultan Kelantan Darul Naim.

"Cik Puan Elia Suhana Ahmad disahkan kekal sebagai isteri kedua bekas Sultan Kelantan, Sultan Ismail Petra, setelah Mahkamah Rayuan Syariah Kota Bharu hari ini menolak rayuan permohonan pengesahan lafaz cerai terhadap beliau."
Petikan Bernama 30hb Mac 2011

Bukan semua rakyat tidak mengetahui bahawa Hari Keputeraan Baginda Sultan jatuh pada Tanggal 31hb Mac pada setiap tahun, malah pada 30hb Mac juga kebiasaanya akan ada majlis buat rakyat Kelantan di Istana Baginda.

Tapi cuba anda semua lihat mainan Jahat pihak pihak tertentu dalam hal ini. Semalam iaitu tanggal 30hb Mac satu Majlis Hari Keputeraan Baginda Tuanku Sultan telah di adakan di Istana Mahkota Negeri Kelantan.

Tiap tiap tahun memang ada majlis sebegini di jayakan bagi menyambut Keputeraan Baginda Tuanku Sultan Ismail Petra. Tapi apa Mahkamah Syariah Kelantan buat??? Seolah olah ada hal terancang yang berlaku yang mana pada Tanggal 30hb Mac jugalah Kes Mahkamah yang melibatkan Isteri Kedua Baginda Sultan di bicarakan.

Ehhh apa dah tidak ada tarikh Lain lagi ke nak jalankan perbicaraan? kenapa pada hari keputeraan Baginda Sultan hal sebegini berlaku? Harap semua dapat Fikir Fikir kan hal ini.

Psssttt....Hebat plot drama ni, Moga Tuanku Sultan Ismail Petra bertambah Sihat HendakNya


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Posted by Papa Gomo

HANGAT ... BLOGGER BERNILAI RM 2 JUTA KAKI BALUN 'CHINA DOLL' ! ... DITEMBAK PENEMBAK BABI ?



Kasar betul bunyi blog puak pembangkang ni ... PENEMBAK BABI. Apa yang dia tembak? Seekor babi jelmaan manusia! Yang ditembaknya adalah

TOPENG PERAK
, seorang lagi blogger pembangkang! Apakah ini bermaksud PENEMBAK BABI telah pun menembak lantas membunuh TOPENG PERAK, seekor babi! Gila puak puak pembangkang ni!

Kadangkala pening juga melihat karenah blogger puak puak pembangkang. Sanggup bertempur sesama sendiri untuk pancing pemimpin yang boleh dijadikan bahan 'masyuk'.

Berbalik kepada TOPENG PERAK ...

Hebat saudara TOPENG PERAK rupanya ... bergambar siap berlaga buah dada (bulatan kuning) dua 'China Doll'. Tersenyum simpul saudara TOPENG PERAK.




GWM cuba bersangka baik ... mungkin saudara TOPENG PERAK sedang beristighfar sambil menikmati kepitan buah dada 'China Doll'.

Berapa kali sehari lu balun dua ekor 'China Doll' Bro! Bohonglah kalau dah dikepit dengan buah buah mantap 'China Doll' lu tak balun!

Ada kemungkinan saudara TOPENG PERAK mempraktikkan teknik teknik KAMA SUTRA seperti dibawah ini ... hebat benar saudara!






Atau ... lu mau bagi jawapan standard lu setiap kali keluar artikel dalam blog PERISIK RAKYAT! Macam ayat dibawah ni!

"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." (Al-Qur'an,al-Hujurat (49):6).


Jangan jadi munafiq saudara TOPENG PERAK! Mulut kata lain ... perbuatan kata lain.

Saudara sudah sama seperti Anwar Ibrahim. Apakah saudara juga teringin menjadi salah seorang yang terpilih sebagai 'Anugerah Tuhan'!



EKSKLUSIF ! ... HARI KEPUTERAAN TUANKU ISMAIL PETRA ke 61


Pagi semalam GWM menerima panggilan cukup penting dari Papa Gomo. Berita yang cukup membuatkan GWM tergamam kerana dijemput oleh pihak Istana bagi menghadiri majlis keraian Hari Keputeraan Tuanku Ismail yang ke 61.

Lima (5) kali GWM bertanya soalan yang sama kepada Papa Gomo "Lu Biar Betul Bro! Jangan Main Main Gomo! Takkan Pihak Istana jemput Gua! Lu Lainlah Bro! ...".

Jawapan balas dari Papa Gomo masih lagi terngiang ngiang di telinga ini "Eh! P*****K! Lu Nak Pegi Ke Tak! Gua Nak Confirm On The Spot Nih!" ... Bodohlah jika GWM menolak undangan dari Istana.


Pucuk Dicita, Ulam Mendatang ... Rezeki Jangan DiTolak, Maut Jangan DiCari
... Suatu penghargaan tidak ternilai bagi GWM apabila dijemput pihak Istana. Secara peribadi, GWM ingin mengucapkan setinggi penghargaan kepada Tengku Fakhry Petra atas jemputan ini.

Selain GWM, PapaDiva Papa Gomo dan wartawan dari Agenda Daily turut dijemput ke majlis ini kerana rasanya belum pernah lagi mana mana blogger dijemput bagi majlis keraian seperti ini.

Majlis keraian ini bermula setelah selesai azan waktu asar berkumandang. Secara ringkas, GWM cuba beri ringkasan dan rentetan peristiwa bersejarah bagi GWM.

Ramai rakyat jelata yang hadir dari pelusuk negeri Kelantan bagi meraikan Hari Keputeraan Tuanku Ismail yang ke 61. Dianggarkan sekitar 3,000 hingga 4,000 rakyat yang hadir pada majlis ini.

Anak anak yatim piatu serta anak anak dari sekolah tahfiz turut dijemput ke majlis keputeraan baginda. Doakanlah kesejahteraan dan cepat pulihnya kesihatan baginda Tuanku Ismail Petra.


Tiada kawalan keselamatan dari pihak berkuasa bagi meraikan majlis Hari Keputeraan Tuanku Ismail ke 61 ... tiada sempadan memisahkan Raja Berdaulat dan rakyat jelata.



Majlis dimulakan dengan bacaan doa dan ikrar taat setia wakil dari gabungan seluruh badan NGO Kelantan yang masih lagi merafak sembah Tuanku Ismail Petra sebagai Sultan Kelantan yang sah. Rakyat yang hadir bangun melafazkan ikrar taat setia kepada Tuanku Ismail Petra.




Rakyat merafak sembah mempersembahkan dua (2) kek bagi Hari Keputeraan ke 61.



Persembahan pertandingan teh tarik yang menggamatkan suasana Istana Mahkota Negeri Kelantan.


Tuanku Ismail Petra mengukir senyuman melihat keletah peserta pertama pertandingan. Tuanku Permaisuri Tengku Anis sempat mengusik manja Tuanku Ismail Petra.




Wajah keriangan Tuanku Ismail Petra mengubat luka hati rakyat Kelantan sambil dihiburkan oleh peserta kedua pertandingan teh tarik.





Persembahan perserta terakhir pertandingan teh tarik lebih menggamatkan suasana dengan aksi selamba berbaring di atas pentas ... Hebat Abe!




Tuanku Ismail Petra ketawa mengukir senyuman. Tuanku Permaisuri Tengku Anis mengelap titisan air mata kegembiraan dan telatah peserta terakhir.




Bisikan dari salah seorang ahli kerabat mengukir senyuman baginda Tuanku Ismail Petra. Dan dikhabarkan hampir 5,000 orang hadir di majlis keraian ini. Rakyat masih sayangkan Tuanku Ismail Petra.




Tuanku Permaisuri Tengku Anis mencemar duli bagi menyampaikan sumbangan kepada anak anak yatim dan anak anak dari sekolah tahfiz.




Tengku Fakhry Petra turut menyampaikan hadiah kepada para peserta teh tarik.



Sessi beramah mesra rakyat bersama baginda Tuanku Ismail Petra dan Tuanku Permaisuri Tengku Anis. Tuanku Ismail Petra cukup gembira dengan kehadiran rakyat jelata disamping Tuanku Permaisuri Tengku Anis.






Pada saat ini, ada sesuatu yang menyentuh hati GWM ... pertanyaan dari rakyat jelata dijawab oleh baginda Tuanku Ismail Petra.




Dalam menyambut kemeriahan majlis Hari Keputeraan Tuanku Ismail Petra ke 61, masih ada persoalan terngiang dalam pemikiran GWM ... tidak nampak langsung kelibat Nik Aziz sebagai Menteri Besar Kelantan untuk merafak sembah mahupun bertanya khabar kepada baginda Tuanku Ismail Petra.

Apakah kerana Tuanku Ismail Petra bukan lagi bergelar Sultan Kelantan, seolah olah dipinggirkan kelibat Tuanku Ismail Petra dari muka bumi Kelantan? Cukup menyedihkan ... setelah berkhidmat dibawah naungan Tuanku Ismail Petra, Nik Aziz tidak langsung menunjukkan rasa hormat sebagai rakyat jelata. Apa punya 'Firaun' Nik Aziz ni!

GWM sempat bertanya kepada Tengku Fakhry Petra barangkali Nik Aziz tidak dijemput untuk menghadiri majlis keraian ini. Tengku Fakhry Petra telah menjemput secara rasmi Menteri Besar Kelantan sejak sebulan yang lalu! ... Cukup kurang ajar! Barangkali Tuanku Ismail Petra bukan lagi penting bagi Nik Aziz ... 'Anugerah Tuhan' Anwar Ibrahim lebih penting dari baginda Tuanku.

Sanggup pula hadir di majlis Solat Hajat dan Ceramah Perdana jauh di Shah Alam Selangor ... namun kediaman Tuanku Ismail Petra yang sekangkang kera tidak sanggup menghadirkan diri
.

Inilah yang dikatakan sebagai 'Kaduk Naik Junjung'! Timbul lagi satu persoalan dibenak hati GWM ... Tuanku Ismail Petra sudah mampu menjawab pertanyaan rakyat jelata. Apakah itu tandanya keadaan Tuanku Ismail Petra semakin pulih dari sehari ke sehari ...

Berita selanjutnya menyusul selepas ini ...


KHALID GAGAP LULUS 128 HEKTAR TANAH UNTUK BERHALA ! ... AJARAN PLURALISME ANWAR IBRAHIM SEMAKIN MENYENGAT !


Kerajaan Selangor telah meluluskan 128 hektar tanah untuk pembinaan rumah ibadat bukan Islam di seluruh negeri itu sejak 2008 hingga sekarang. Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan, Pekerja Ladang, Kemiskinan dan Kerajaan Prihatin Selangor, Dr Xavier Jayakumar berkata kelulusan itu diberi menerusi 90 permohonan yang diterima kerajaan negeri.



Daripada jumlah itu ...
114 hektar adalah untuk membina tokong,
7.6737 hektar untuk kuil, 4.7402 hektar untuk gereja,
0.7495 hektar bagi gudwara,

Menjawab soalan Shuhaimi Shafiei (PKR-Sri Muda) pada persidangan Dewan Undangan Negeri, di sini hari ini. Beliau berkata, kerajaan negeri juga belum bercadang mewujudkan pelan induk bagi pembinaan rumah ibadat selain Islam di Selangor.


Hebat penangan Khalid Gagap, Khalid Samad dan 'Anugerah Tuhan' ini. 128 hektar hanya semata mata untuk meraih sokongan dan undi bukan melayu dan bukan Islam.




Gambar di bawah adalah rekabentuk Gereja Calvary atau Calvary Convention Centre (CCC), masih dalam peringkat pembinaan bersebelahan Bukit Jalil Golf & Country Club berhadapan Anjung Hijau Kondominium.






CCC bakal menjadi sebuah gereja yang terbesar di Malaysia dengan kos pembinaan melebihi RM100 juta tidak termasuk kos tanah RM35 juta. Gereja 6 tingkat ini adalah antara gereja yang tercanggih di dunia.




Dengan kapasiti auditoriumnya yang mampu memuatkan 5 ribu orang pada satu-satu masa, maka kawasan sempit ini dijangka akan mengalami kesesakan teruk abapila ia siap nanti.




Persoalannya, perlukah di negara kita ini dibina sebuah gereja yang sebegitu besar?. Adakah pihak berkenaan mahu mencabar kedudukan Islam di negara ini?. Adakah mereka tidak berpuas hati melihat Masjid Jamek Seri Petaling yang sangat besar?.

Namun, keluasan tapak masjid berkenaan tidak sebesar gereja ini!. Dan projek ini dimulakan dan diluluskan oleh kerajaan Pakatan Rakyat!





Tahniah kepada umat Islam di Selangor kerana menyokong dan mengundi Pakatan Rakyat! Tahniah juga diucapkan kerana berjaya ditipu hidup hidup!

Tahniah kerana berjaya menjadikan pembinaan masjid dan surau langsung tidak penting untuk berjemaah! Anda hebat Rakyat Selangor ... teruskan memilih Pakatan Rakyat untuk PRU 13 nanti!

Semoga lebih banyak rumah rumah ibadah bukan Islam dibina sehingga mengecilkan lagi peluang umat Islam untuk membina rumah Allah!


Tahniah ... Inilah yang dimahukan oleh Anwar Ibrahim! Pluraslisme! Umat Islam diperbodohkan!

sumber / pautan research yang hebat :
AZMI AWANG KELANA dan UTUSAN PRIBUMI