Tuesday, January 18, 2011


Hadi Awang mungkin terlalu 'over excited' dengan pengumuman Ketua Dewan Muslimah Pas Labis, Normala Sudirman sebagai calon PAS bagi PRK Tenang.

Dengan penuh keyakinan, beliau melaungkan PAS pasti akan merampas kerusi DUN tenang hanya bersandarkan kepada sejarah kaum muslimah memenangi pilihanraya kecil pada tahun 1960.

Pengumuman yang dilakukan di Dataran Wayang Pacak, Markas Pas Labis turut dihadiri oleh Wan Azizah, Lim Kit Siang dan Dr. Mahfodz Mohamed.

Lain pula dengan nada suara Lim Kit Siang. Beliau tahu sukar bagi PAS untuk menang di PRK Tenang dan turut bersandarkan kepada sejarah Johor adalah kubu kuat UMNO berdekad lamanya.


Agak sinikal, Lim Kit hanya menyifatkan pengurangan undi majoriti terhadap BN sudah mencukupi untuk menunjukkan pengaruh mereka di DUN Tenang ... bukannya menang!

Sebenarnya, pandangan Lim Kit Siang tidak jauh berbeza dengan apa yang diutarakan oleh Mustafa Ali sewaktu mengadakan sidang akhbar pada perhimpunan solat hajat di Shah Alam tempoh hari.



Sukar dan tipis harapan ... itu yang dilaungkan oleh Mustafa Ali. Beliau sempat bergurau, kemenangan PAS bermaksud kejutan paling besar dalam sejarah pilihanraya yang ditandingi PAS.

Isyarat paling jelas pemimpin PAS sendiri meremehkan peluang kemenangan parti PAS di PRK Tenang.


Secara realistik, Lim Kit Siang dan Mustafa Ali sudah akur peluang untuk menang sememangnya sukar memandangkan tiada isu tempatan yang mampu menggoyah sokongan terhadap BN.

Begitu juga dengan isu nasional, memandangkan prestasi Perdana Menteri semakin diyakini dan diiktiraf majoriti rakyat Malaysia sebagai baik dan berpuashati.


Dengan kata lain, kedua dua pemimpin ini sebenarnya menyindir Hadi Awang yang terlalu 'over confident'.

GWM tidak hairan dengan kenyataan Hadi Awang kerana sewaktu PRK Galas dahulu nada yang serupa dimainkan oleh beliau dan juak juak PAS, begitu yakin menumbangkan Ku Li dan BN dengan TKO!


GWM : Hadi Awang tak nak sindir Lim Kit Siang dan Mustafa Ali ke ...

7 comments:

Megat Alam Gempita said...

Calon hamPAS dah mula hasut para cikgu cikgi sekolah di Labis dan Tenang utk sokong hamPAS jika mereka inginkan imbuhan tambahan RM500 sebulan sepertimana janji 100hari fuckatan. Beliau berjanji jika jadi ADUN Tenang dan hamPAS menang di Johor semua guru KAFA dan PASTI?? di Johor dapat imbuhan khas.
Isu pendidikan akan menjadi sebahagian modal utama pilihanraya hamPAS utk tarik simpati sokongan mak bapak. mohon PPD pantau ada guru2 penyokong tegar hamPAS dalam PPD Labis yg jadi 'musang' dalam PPD Labis, siang mengajar malam sebar risalah hamPAS, menghasut PIBG benci kerajaan terutamanya di SKJK.
Ada juga student UTM Skudai n kolej swasta pelahap biasiswa kerajaan tetapi jadi penjilat fuckatan terlibat sebar risalah fitnah dan bergerak atas nama usrah. Cantas haprak2 ni dulu sebelum skuad Teman berdepan dengan mereka dan tampar muka mereka tak kira lelaki berkopiah putih atau perempuan bertudung labuh!.

Penditakainsingkat said...

Salam ziarah,
Mohon link ke blog sdra utk kita teruskan perjuangan.
T Kasih

sudirumusibarat said...

we ada ke orang yang nak bertanding nak kalah.sape?. Soal tahap keyakinan itu terpulanglah;5%-50%-100%@101%.Tadak sindir menyindir punya!

(lawan tetap lawan)

Anonymous said...

Hai orang orang PAS yang mendakwa memperjuangkan Islam, mari kita sama sama Solat Hajat berimamkan Nik Aziz untuk diturunkan bencana keatas Israel, Amerika, Australia dan segala negara yang berniat menghapuskan Islam di atas Planet Bumi ini. Sudah pasti Solat Hajat kita diterima ALLAH kerana Nik Aziz ada hubungan istimewa dengan Tuhan...mengapa kita membuang masa bersolat Hajat untuk urusan dunia seperti Royalti yang sudah pasti kita akan mati meninggalkan segala fitnah dunia ini. Mengapakah kita tidak sahaja bersolat Hajat bersama sama berimamkan seorang benar benar Solehin (Bukan dari ahli Politik)supaya semua orang melayu di Tanah Melayu ini diberi Hidayah untuk kembali kepada AlQuran dan Sunnah, kekuatan Ekonomi luar biasa yang dapat membantu semua orang Islam di bumi, perpaduan diantara kita semua dan menjahanamkan musuh musuh Islam seperti DAP.

Kita minta Nik Aziz berjumpa dengan Tuhan supaya menghapuskan semua dosa dosa orang Islam yang mengucapkan Dua Kalimah Syahadah seperti ADUN PAS tu....mari kita Solat Hajat untuk kepengtinagn Islam

Sesama Islam

Anonymous said...

Pengumuman yang dilakukan di Dataran Wayang Pacak, Markas Pas Labis turut dihadiri oleh Wan Azizah, Lim Kit Siang dan Dr. Mahfodz Mohamed.

Buat pengumuman pun di dataran yang di bina olih kerajaan BN, tak malu ke PAS, pergi lah buat kat kotai Indon ke?

Dah memang dasar tak tahu bersyukur.
Jom kuburkan PAS di tenang...

Unknown said...

Salam PenditaKainSingkat ...

Blog saudara sudah dilinkkan bersama. wasalam

Unknown said...

Salam Tenang Laut Biru ...

Blog saudara telah dilinkkan bersama. Wasalam.